• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

bumbi:det här är ju helskumt! Vad tror du själv? Om du känner efter liksom Hur är tappen idag?

Min tapp är hård inuti och mjuk utanpå, lite kortare än häromdagen och lite öppen. Men samtidigt, det sägs ju att den ärlite öppen när man har fött barn... ??? Är ff mörk på blygdisarna.
    BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi 84 skrev 2008-03-21 12:52:54 följande:
    jag känner mig gravid. sa till sambon i morse att är jag ibnte gravid så är det fel på mig.tappen hård i mjuk utan på. platt stängd. lila där nere inte fläckig längre.ja den är alltid lite öppen när man fått barn. slemproppen sitter ju längre in. och ju kortare den blir desto bredare blir den ju. och då måste hålet vidgas lite.!
    Nu känner jag mig lite tryggare igen!! Kanske det är det min tapp håller på med?? *hoppas* Har haft ganska mkt mensvärk idag, men inte en tillstymmelse till blod! Ömma bröst nu som attans, det brukar jag aldrig ha!!
    BabyRo född 070620
  • Disan

Alltså, det är en sak som jag aldrig varit med om innan: dels har jag aldrig fått spökstreck med cb förut, ALDRIG! Har säkert tagit lika många test som bebis09 har och det säger väl en hel del Både igår och idag fanns det där, min karl har sett det ena och han håller med, visst finns det, fast så svagt att man knappt ser det. BÅDA strecken har efter ngn timme samlat på sig färg längs med ena långsidan (av strecket alltså) så nu ser man det ännu tydligare

Jag vet att man inte skall titta på testen efter tio minuter, men jag kan inte låta bli. Har heller aldrig varit med om att det har uppkommit streck, inte ens på flera dagar!! (Jo, jag har varit i desperata lägen, tro mig!) Detta inger faktiskt lite hopp för mig

Nu vill jag inte att ni säger åt mig att det inte är ngn idé att hoppas med tanke på att testen legat så länge, jag VILL ju ha lite hopp!! Känns inte alls lika trist längre, nu är det nästan kul igen!

Tittade på postkodmiljonären, eller postkodpingo, som vi brukar säga. En man vann bilen och jag kunde inte hjälpa det: Började gråta! Är inte det ett hormonellt tecken så vet inte jag!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Ajsan bajsan! Den känns ff som tidigare, men rörlig!! Förstår ni vad jag menar? Alltså, det gick typ att vicka på den..??? Ni blev jag lite ledsen igen... Eller, kan det vara så att den håller på att ändra sig, typ byta position? Man får in en liten bit av fingertoppen, så den glesar ju lite. Vet faktiskt inte, när den kändes stängd förut, tidigare i veckan, så var det så svårt att nå ingången överhuvudtaget eftersom den var så framåtlutad. Nu har den ju glidit ned lite och är typ böjd som en banan lite framåt, men ändå så att man kommer åt den. Den har ju blivit kortare också. Kan kanske ha varit så att jag var lite öppen förut också, men absolut inte så här mkt. Eller mkt och mkt, men ja, ni kanske hänger med?

Usch, nu blev jag rädd igen! Tänk om vi får mf!!

Tror inte att det är hälsosamt för psyket att känna på tappen!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Men är det verkligen kort och tjock den skall vara då? Har ju för mig att den skall vara lång och smal?? Men det kanske kan vara olika, precis som allt annat!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Men mjuk är ju inte bra! Aaaaarrrrggggghhhhhh!! Blir knäpp!

Trodde att jag hade fått mens nu, det rann till mellan benen, om man säger så. Gick på toa men det var bara flytningar. Så mkt brukar jag inte ha. Vattniga, men när jag känner på tappen kommer det lite lotionaktiga också.

BabyRo född 070620
  • Disan

"Noen kan oppleve å få flere runder med eggløsningsslim i én syklus. Dette kan skyldes noe så enkelt som at kroppen har prøvd å ha eggløsning, men ikke fått det til. Den nye runden med eggløsningsslim viser da at kroppen prøver på nytt å få til eggløsning." 

Från länken ovan om sekret... Ang äl-flytningar fler gånger i en cykel. Kanske är ngt för dig, bebis09? Tyckte att det var intressant! Försökte leta efter ngt om sekret vid tidig grav, eftersom jag har mkt vattniga, men hittade inget kapitel om det.

BabyRo född 070620
  • Disan

Oj, jag tror nämligen att min håller på att bli mjuk, eftersom den var så rörlig!! WOW! Tänk om!! Sitter ju här med värsta mensvärken, men ingenting kommer!! Lågt placerad, det betyder att den är kort va? Eller?

BabyRo född 070620
  • Disan
    Tett lukket "Plugget igjen Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre Kan være bakovervendt Blålilla i fargen Både myk og hard - hard inni, men med "et mykt lag" utenpå

Nej, det var visst fel. Enligt den danska kvinnan iaf!! Den skall vara hård inuti och mjuk utanpå. För svangerskap måste väl vara graviditet? eller?

BabyRo född 070620
  • Disan

När jag väntade ronja blev ju tappen lång och hård efter ngn dag, efter BIM alltså. FAst jag vet att den inte var mjuk och liten innan heller... Jaja, vi får väl se. Tempen har iaf inte sjunkit, så ingen mens inatt!! Om tempen ff är hög när jag vaknar slösar jag nog det sista testet, dagen innan BIM. Då måste det ju visa ngt för guds skull!!

Nu skall jag sova. God natt!!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?