-
-
Svar på tråden Kan du HLR
-
Nej, men ska gå en utbildning via jobbet.
-
Nja, har gått en utbildning för länge sedan.
-
Svar på #30Precis! Och inte bangar ur när det väl gäller!
Det är jobbigt och slitigt och en mkt otrevlig situation, men har man lärt sig och sen övar regelbundet kan man ju faktiskt rädda livet på en annan människa!!!!
Nu har man ju dessutom sagt att man inte behöver vara så noga med vart man sätter händerna, då blir det ännu lättare. Ingen ska känna att dom kan göra fel och därför inte gör nåt alls. -
I princip. Jag minns inte exakt hur många kompressioner och inblåsningar det var för olika åldrar och så (jag har gått kurs både för vuxna och barn), men jag skulle nog klara det hjälpligt. Bättre än ingenting i alla fall.
-
Svar på #3430 kompressioner och 2 inblåsningar. och det ska inte vara i takten 1 å 2 å 3 utan gå fort. Minns inte exact tempot som dom säger, är det 100 i minuten? Men över man på docka så får man ju bekräftat när man gör rätt. -
Japp på G att bli uska så givet!
-
*puffar lite*
Kan inte TS göra en omröstning om hur många som har gjort HLR på "riktigt"? Endera som privatperson eller som sjukvårdspersonal. -
Ja det kan jag. Har gått kurs om det på min utbildning (sjuksköterska).
Har dock aldrig behövt göra det på riktigt. -
Japp, gick en kurs alldeles nyss via min skola (läser till förskollärare).
-
har man fått lära sig, som tur är har jag aldrig behövt testa det på en riktigt människa.