• Silverkatten06

Hur gör ni direkt efter duschen?

När ni duschat, hur gör ni när ni är klara? Alltså direkt efter att ni stängt av vattnet?

- Torkar av det värsta/allt inne i duschen innan ni kliver ut på golvet/badrumsmattan?

- Kliver rätt ut på golvet/badrumsmattan utan att torka er alls innan och lämnar sedan blöta pölar efter er?

Jag gör det själv det första och min sambo det senare alternativet och det retar gallfeber på mig varje dag... I-landsproblem, javisst, men jag hatar verkligen att komma in i badrummet och kliva i en våt pöl

• Svar på tråden Hur gör ni direkt efter duschen?
  • W W
    Valkyriah skrev 2008-03-16 15:23:10 följande:
    Jag lägger en handduk som jag står på
    jag brukar göra/tycka som du o även denna gång lägger ut en handduk på golvet o kliver rakt ut på den..
    inga blöta pölar men ändå det senare alternativet då jag väntar med att torka mig tills jag är klar med övriga saker som ska göras i badrummet..
  • Annamaja
    giftgrodan skrev 2008-03-16 15:23:43 följande:
    lämnar blöta pölar efter mig
    Jag också
  • Sara Li

Skrapar av vattnet som kommit på duschdörren samt blandaren, tar sedan in min handduk i duschen och torkar mig där, går sedan ut torr och fin. Inga pölar på golvet här inte. Och min sambo gör likadant.

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Silverkatten06
    Suri skrev 2008-03-16 15:25:02 följande:
    Köp en badrummsmatta och lägg utanför duschen som han kan kliva på. Då blir inte golvet blött och du behöver inte bli galen.
    Det ligger en badrumsmatta precis utanför duschen, denna blir ju dyngsur när han kliver direkt ut på den och det är den mattan jag sedan kliver på när jag går in nästa gång eftersom den även ligger precis framför handfatet...
  • CarlHerman

Jag har också en handduk utanför duschen som jag ställer mig på. Men vi har separata badrum jag och sambon så jag slipper se vilka rutiner han har.

• Stellas Mami

Här hemma lämnar vi stora pölar efter oss, men sen torkar vi upp det. Det kan hända att sambon torkar upp vatten som jag skvätt omkring eller att jag torkar upp efter honom. Skitsamma vem som gör det.

• Familytime

Men varför lämna blöta pölar efter sig? Nån kan ju halka och slå sig rejält! Då är det ju mer än ett i-landsprolbem, tycker jag... Vi har ingen duschkabin, utan vi har bara ett lutande golv med golvbrunn. Hela badrumsgolvet är ju då redan blött från när vi duschar.

Sen drar jag bort draperiet, torkar av mig och sen har vi en skrapa som vi skrapar golvet torrt med. Det är ju fullkomligt livsfarligt att lämna vatten kvar! Min man hade missat en fläck en gång och jag halkade och slog i armbågen i toaletten och var hårsmån från att slå huvudet i handfatet.

Tänk er för, ni som gör det! De flesta olyckor sker i hemmet!

• Familytime

Men varför lämna blöta pölar efter sig? Nån kan ju halka och slå sig rejält! Då är det ju mer än ett i-landsprolbem, tycker jag... Vi har ingen duschkabin, utan vi har bara ett lutande golv med golvbrunn. Hela badrumsgolvet är ju då redan blött från när vi duschar.

Sen drar jag bort draperiet, torkar av mig och sen har vi en skrapa som vi skrapar golvet torrt med. Det är ju fullkomligt livsfarligt att lämna vatten kvar! Min man hade missat en fläck en gång och jag halkade och slog i armbågen i toaletten och var hårsmån från att slå huvudet i handfatet.

Tänk er för, ni som gör det! De flesta olyckor sker i hemmet!

• isisisis

Kan hålla med Familytime.

Jag höll på att slå ihjäl mig en gång när jag föll efter att jag duschat och stod i en pöl på golvet när telefonen ringde...

• KristenTjej84

Stiger ur duschen, duschar badkaret så att inga äckliga överraskningar finns kvar då någon annan i familjen ska duscha/bada. Sedan torkar jag mig, torkar golvet både med handuk o golvmopp o kastar handuken i tvättkorgen.
    Avskyr när andra lämnar pölar efter sig, därför är jag väldigt noggrann med att själv torka golvet ordentligt.

• Silverkatten06

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ogilla blöta pölar även om det verkar vara många som gillar pölar också

Är lite förvånad över att så många torkar golvet med en handduk, faktiskt... Men jag får väl lov att utgå ifrån att det är en speciell golv-handduk, annars tycker jag nog att det är lite äckligt om jag ska vara ärlig...

• W W
    Svar på #22
    klart att det är en speciell handduk till golvet
  • HelleGbg
    Silverkatten06 skrev 2008-03-16 20:23:31 följande:
    Skönt att höra att jag inte är ensam om att ogilla blöta pölar även om det verkar vara många som gillar pölar också Är lite förvånad över att så många torkar golvet med en handduk, faktiskt... Men jag får väl lov att utgå ifrån att det är en speciell golv-handduk, annars tycker jag nog att det är lite äckligt om jag ska vara ärlig...
    finns ju tvättmaskin......
  • Eisa

Kliver ut på en speciell golvhandduk.

• YoCheri

Få se nu, jag sträcker ut armen och famlar runt tills jag hittar någons handduk som hänger på duschkabinen. Kastar ut den på golvet och kliver ner.
    Typ så barnen förmår sig att byta handduk.. den är borta. Fast sonen tog upp sin en gång och torkade sig med den.. det gör han inte om ;-D

Förstår inte för fem öre varför det skulle vara äckligt med vanliga duschhanddukar på golvet som man använder till att torka fötterna..  det tvättas precis som den jag torkar mig själv med.
    Mer uckligt med de där lurviga badrumsmattorna som man inte kan tvätta i 90°

Svar på tråden Hur gör ni direkt efter duschen?