• Anonym (vilsen)

2-stegs abort

Någon som har erfaranhet av att göra en 2-stegs abort? Blev av misstag gravid. Har en 6-månaders bebis och är nu gravid i v 13. Jag vill egentligen inte göra abort men är rädd för att inte klara ansvaret. Sambon vill att jag ska göra abort för han säger nu att han inte vill ha flera...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-18 00:05
    Tack för alla svar...Känns bara så jobbigt. Ska jag ta bort min dotters syskon bara sådär bara för att deras pappa inte vill. Han ville inte ha våran dotter heller först men nu älskar han henne enormt mycket och ångrar inte att hon kom till världen... Ska jag gå igenom en smärtsam abort som jag förstår att en 2-stegs abort är? Jag är rädd att jag kommer att ågra mig grymt...

• Svar på tråden 2-stegs abort
  • Kinder88

Så tror inte att man egentligen får åka hem samma dag då dom sa de till mig, de som står lämngst ner, mnen jag lysnade ju inte. Vilket jag kanske borde gjort då jag fick en massa komplikationer efteråt. Men men det var ¨så det var för mig iaf

• Anonym

Ja det går till så det är nog olika från fall till fall jag fick åka hem samma dag, var också väldigt und.. Medicinsk o tvåstegs är samma sak.

• Beckah82
    Anonym skrev 2008-03-17 23:53:49 följande:
    Ja det går till så det är nog olika från fall till fall jag fick åka hem samma dag, var också väldigt und.. Medicinsk o tvåstegs är samma sak.
    Jasså? Okej... vad heter de tidiga aborterna man gör genom att käka tabletter då?
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Anonym

Det heter dagen efter tabletter....så innan du säger till andra att ta reda på fakta så gör detsamma...=)

• Wind Up Toy

man skiljer på medicinsk abort och 2 stegs abort eftersom man får göra 2 stegs abort senare i grav än medicinsk abort...

men principen och tillvägagångs sättet verkar vara typ det samma.. vet ej om det e skilnad i preparaten

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-17 23:53:49 följande:
    Nej, det är det inte.
  • Wind Up Toy
    Anonym skrev 2008-03-17 23:57:40 följande:
    Det heter dagen efter tabletter....så innan du säger till andra att ta reda på fakta så gör detsamma...=)
    men... dagen efter tabletter köper man på apoteket...

medixcinsk abort gör man på sjukhuset..

nu e jag förvirrad
  • Anonym

Jag har gjort en tvåstegsabort. Jag hade inte alls värkar som vid en förlossning. De var inte lika starka, även om kanske kroppen arbetar likadant. Kändes som mensvärk. Det hade jag från o till-väldigt hanterbart i några timmar. Sedan kom fostret. Jag kände en specifik stund att kroppen stötte o pressade ut fostret...det liksom "brakade till", sedan blev det stilla. Jag trodde detta bara var början...hade fått höra innan att det skulle vara som en förlossning...jag var jätterädd. Det kom inga fler värkar, så jag somnade en stund. När en sköterska kom in senare och väckte mig, ville hon kolla i min blöja. Då låg redan fostret där. De klippte navelsträngen och jag behövde inte se något när de tog bort blöjan..sen har jag för mig att jag gick på toa och där kom även moderkakan ut...kan det stämma? Ursäkta otrevligt info, men något var det iaf som BM kom in o fiskade upp ur toaletten...

Sedan fick jag stanna ganska länge för de ville även göra en skrapning efteråt, och på operationen var det fullt..Väcktes mitt i natten av att jag kördes ned till operation och sövdes...vaknade upp i ett bås och det var skärmar på sidorna...bakom dem låg en annan kvinna och grät och snyftade...då började jag också gråta. Vaknade nästa morgon på avdelningen, fick frukost, träffa en kurator, och sedan kom läkaren o frågade några frågor. Sedan promenerade jag ut från sjukhuset. (dagen innan var min syster med som stöd)

• Anonym (vilsen)
    Svar på #19
    Denna sida ger råd endast innan man passerat grav v.12. Står inget om 2-stegs abort.
Svar på tråden 2-stegs abort