• malinj

Att resa med Apollo. Bra eller dåligt enligt er?

Tänkte beställa en resa med Apollo men enligt vissa på Libero så är det det värsta resebolaget man kan åka med. Får inte fram så mycket åsikter om varför så nu provar jag här.
    Någon som har några erfarenheter gällande dom som resebolag?

• Svar på tråden Att resa med Apollo. Bra eller dåligt enligt er?
  • Romantica1981

Jag har åkt med Apollo en enda gång och var mycket nöjd med deras service. Jag reste utan barn och fick boende efter vad jag hade betalat.

• Marie IE B

Vi åker med Apollo nu på fredag och det blir andra gången, båda gångerna till Thailand och vi har inget att klaga på. Om du däremot frågat mig för låt säga 5-7 år sedan hade jag varit väldigt skeptisk. Då tror jag de var det bolag som hade flest klagomål och missnöjda kunder.

• AnnaS

Jag har rest med Apollo massor av gånger. Både ospecat och med bokat hotell och jag kan lugnt säga: Res ALDRIG med Apollo ospecifierat. Aldrig. Aldrig. Aldrig. Jag har blivit grymt besviken varje gång.

Däremot om man reser med bokat flyg+hotell så är de väl som vilket annat resebolag som helst. Inget att klaga på.

Annars föredrar jag Ving. De är bra men inte lika dyra som Fritidsresor.

• Ang80

Har rest med Apollo fem gånger och har inget att klaga på.

• Lequisha

Har rest med Apollo många gånger, både specat och ospecat och aldrig haft problem.

AnnaS
    Den ospecade resan gav oss ett 4 stjärnigt hotell 5 minuter från havet. Bästa hotell jag bott på och den resan kostade 1200kr

• Bong

Har också bara gott att säga om Apollo!
    I våras åkte vi med dem till Thailand. Vi hade bokat en bungalow men standarden stämde inte med beskrivningen i katalogen. Vi ringde efter deras representant som kom farande på en vespa efter 15 minuter. När vi berättat varför vi inte var nöjda så hjälpte hon oss att byta rum. Vi fick bröllopssviterna med direkt utgång till poolen...

• tii

Jag har också rest med apollo flera gånger och varit nöjd varenda gång.

• hotten

apollo har tidigare år iallafall haft väldigt många fall hos eh.. ja på sån lista vad heter det nu...
    å deras service på resemålen är inte lika omfattande som tex ving å fritidsresor har, apollo anlitar ibland folk som knappt kan svenska (eller annan scandinaviska) på orter dit man inte reser på egenhand, detta har jag aldrig stött på hos någon annan researrangör! de besöker inte alltid hotellen i samma mån som många andra arrangörer och de använder sig många gånger av helt otroligt hemska sistaminuten hotell (vilket de blivit fällda för oxå) fast man reser sistaminuten så skall man ha drägligt boende med toa som funkar osv..

Men som hos apollo å alla arrangörerna så beror mycket på personalen på plats! alla är vi olika som människor..
    Till vissa väldigt speciella resemål väljer jag gärna apollo just för personalen på plats och naturligtvis för boende utbudet de har.
    Apollo har några av väldigt fina boenden på resemålen å även för bra priser.

jag som reser några gånger per år lite varstans både reguljärt å med olika charter tycker nog att apollo har många gånger bland de bästa hotellen å de värsta, de har inte lika mycket ev medel som de flesta andra arangörer har..

å jag skulle aldrig åka på sista minuten med apollo!

• MalinI

Jag har åkt med apollo flera gånger och inte haft ngt att klaga på. Har åkt ospecat med dem en gång, Hamnade på ett väldigt flott lägenhetsområde, men tyvärr så var just vår lägenhet mitt på parkeringen för området Det var uppslängd en liten skokartong mitt på parkeringen. Men jag var 19 så jag var inte så brydd då

Vi sov ju bara där

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
Svar på tråden Att resa med Apollo. Bra eller dåligt enligt er?