• malinj

Att resa med Apollo. Bra eller dåligt enligt er?

Tänkte beställa en resa med Apollo men enligt vissa på Libero så är det det värsta resebolaget man kan åka med. Får inte fram så mycket åsikter om varför så nu provar jag här.
    Någon som har några erfarenheter gällande dom som resebolag?

• Svar på tråden Att resa med Apollo. Bra eller dåligt enligt er?
  • hammis

Har åkt med de flesta bolag, och Apollo är lika bra som nåt annat. Som alla säger handlar det oftast om att man får det man betalar för. Oftast har apollo varit billigast men i år blev det fritidsresor faktiskt. Ha en bra resa.

• Sani

Har rest med Apollo ett antal gånger till olika resmål genom åren och har alltid varit nöjd. Även med ospec.
    Kom hem från en jättebra resa till Lanzarote senast för några veckor sedan. Fick ett hotell som var mycket bättre än vad vi förväntat oss för priset.

• Mars2007

Jag säger som en del andra här inne, de är inte intresserade av sina gäster, kundpolicyn suger. Har rest med dem två gånger tyckte redan första gången att de var något sämre än andra bolag vi rest med, senast vi reste med dem stämde deras beskrivning av hotellet vi bokat inte alls, men det vill de inte alls höra på när vi påtalade detta. Detta är ju ett i-landsproblem men betalar man för nyrenoverat och får mögligt, sprukna(vassa) klinkerplattor, farlig el osv osv så tycker jag inte det är ok. Händer inget sådant så är man säkert nöjd med dem ändå, det hade jag varit.
    Nu kommer jag aldrig mer resa med dem p g a deras bemötande mot oss men bara för det kan andra bli nöjda.
    Hoppas ni får en trevlig resa oavsett!!

• Mellanmjölkens land

Vi brukar åka med Apollo när vi ska hälsa på svärföräldrarna nere vid medelhavet, dock bara flygstol då. Jag har aldrig märkt av några större problem.

• Pyff
    Mars2007 skrev 2008-03-23 23:43:39 följande:
    Jag säger som en del andra här inne, de är inte intresserade av sina gäster, kundpolicyn suger. Har rest med dem två gånger tyckte redan första gången att de var något sämre än andra bolag vi rest med, senast vi reste med dem stämde deras beskrivning av hotellet vi bokat inte alls, men det vill de inte alls höra på när vi påtalade detta. Detta är ju ett i-landsproblem men betalar man för nyrenoverat och får mögligt, sprukna(vassa) klinkerplattor, farlig el osv osv så tycker jag inte det är ok. Händer inget sådant så är man säkert nöjd med dem ändå, det hade jag varit.Nu kommer jag aldrig mer resa med dem p g a deras bemötande mot oss men bara för det kan andra bli nöjda.Hoppas ni får en trevlig resa oavsett!!
    Känner inte alls igen mig i beskrivnigen att de inte är kundorienterade! Förr förra gången blev Alexander sjuk på resan och de var mycket hjälpsamma och snälla. Gången efter det så hade vi beställt en sulky på plats och när den inte kommit dagen efter vi ankom så ringde jag till deras servicetelefon och frågade. Det visade sig att de hade sulkys på hotellet som vi själva skulle sagt till om, men nu var de redan upptagna. Apollo lovade att fixa en sulky och efter typ en timma stod det en sulky i lobbyn till oss, med en flaska vin och en lapp där de bad om ursäkt för eventulla olägenheter. Tycker de varit kanon!!
    Pyff på er!
  • Lurvenpajsaren

Jag gillar inte Apollo. Har haft en skitresa med dem så varför skulle jag ta risken och chansa en gång till? Nä. Aldrig mer Apollo för mig/oss.

• Mars2007

Glöömde berätta att de glömt att boka in oss på hotellet dessutom så det fick jag fixa själv när vi kom ner!

• hotten

puff; servicen var ju hotellets å inte apollos då sulkys tillhör alltid hotellen en tjänst resebolagen köper av hotellet å apollo hade säkert slarvat med att meddela hotellet...

ang sjuk på resan så är det helt upp till personalen på plats hurdann denne/dessa är som personer, inget med resebolaget i stort att göra, du kan dessutom inte förvänta dig nån hjälp alls av dem utan ditt försäkringsbolag...

nu tycker jag inte det spelar nån större roll vilket bolag man åker med funkar allt så är det ju rätt likvärdiga trots allt, reseledarna ser jag då inte till oftast alls, men åker jag charter så vill jag känna mig säker på att få hjälp om jag behöver det å till vissa resemål där jag vet att nån viss reseledare jobbar på så kan jag välja tex apollo just för att jag vet att jag får denna hjhälp av denna reseledare då hon råkar jobba just nu för apollo..

• Pyff
    hotten skrev 2008-03-24 11:58:27 följande:
    puff; servicen var ju hotellets å inte apollos då sulkys tillhör alltid hotellen en tjänst resebolagen köper av hotellet å apollo hade säkert slarvat med att meddela hotellet...ang sjuk på resan så är det helt upp till personalen på plats hurdann denne/dessa är som personer, inget med resebolaget i stort att göra, du kan dessutom inte förvänta dig nån hjälp alls av dem utan ditt försäkringsbolag... nu tycker jag inte det spelar nån större roll vilket bolag man åker med funkar allt så är det ju rätt likvärdiga trots allt, reseledarna ser jag då inte till oftast alls, men åker jag charter så vill jag känna mig säker på att få hjälp om jag behöver det å till vissa resemål där jag vet att nån viss reseledare jobbar på så kan jag välja tex apollo just för att jag vet att jag får denna hjhälp av denna reseledare då hon råkar jobba just nu för apollo..
    Nej det var inte hotellets! Jag bokade sulky hemifrån genom Apollo, precis som vi gjorde gången innan och den gången kom Apollo till hotellet och lämnade vår sulky första dagen. Därför trodde jag att de skulle göra likadant denna gången...... När ingen kommit med sulkyn ringde jag alltså dem och då sa de att om man frågar när man checkar in så kan man få LÅNA hotellets sulkys, men de var alltså slut nu. Efter jag ringt kom en APOLLO-represtentant och lämnade en sulky till oss, det stod tom APOLLO på den
    Pyff på er!
  • CarlHerman

Har åkt med Apollo utan namngivet hotell en gång och vi fick jättefint hotell, var väldigt nöjda med dem överhuvudtaget.
    Mamma kom nyligen hem från thailand och hade åkt med apollo, de var supernöjda, väldigt bra service och hotell.

Svar på tråden Att resa med Apollo. Bra eller dåligt enligt er?