Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Sockerpullornas tråd

heeej! nu har jag äntligen hittat er igen... visste inte om att det gjorts nya trådar... får jag vara med o leka i den här tråden också?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes
    Ankmor skrev 2008-03-23 13:07:35 följande:
    F'låt - jag letade igenom de gamla trådarna men måste ha missat dig totalt!Klart att du ska vara med här också! VÄLKOMMEN
    tack tack! ville ju bara dubbelkolla
  • greeneyes
    jessica6 skrev 2008-03-23 14:04:41 följande:
    Greeneyes: Heeeej tjejen! Vad kul att se dig här!!!Hur mår lilltjejen? Har tänkt på dig så mycket. Stooooora kramen till dig!!!!
    heeeej vännen!
    jo, hon mår bra i vanliga fall, men nu har hon maginfluensa fast är på bättringsvägen. Men hon är så klart världens goaste! *väntar fortfarande på den där fikan vi snackade om*
    hur är det själv?
  • greeneyes

nämen tussa, har du ett litet pyre på gång?! det har jag missat - grattis i såna fall!! hm, om det är nån som förstår kräkningar så är det lilla jag... *s* ett tips kanske kan vara att ta en postafen (åksjuketablett) innan du går och lägger dig? testa!

hade jag inte jobbat hela helgen hade jag nog tänkt att tårta, men nu var det väl lika bra att jag inte planerat eller börjat på nåt när lillskruttan här hemma fick maginfluensa hela helgen.. blir lite nojig för hur man ska göra om sånt händer i närheten av att man har en stor beställning. hur gör ni, bakar ni på annan plats trots att ni själva skulle kunna vara smittobärare (inte brutit ut än?).
  • greeneyes

ja, så tänker jag också! men det känns ju lite läskigt att behöva lämna återbud till ett bröllop dagen innan typ... usch, hoppas sånt inte händer!! vi får väl ha nån back-up lista eller nåt så man står stand-by för varann här

Maraschino skrev 2008-03-24 09:32:09 följande:
    Jag har sagt av mig beställningar när barnen blivit sjuka, det känns inte rätt att riskera att andra blir sjuka bara för att jag vill tårta!! Mitt samvete fixar inte det iaf... Om inte annat skulle man få stora problem om någon blir sjuk av en tårta jag gjort...
  • greeneyes

marachino: förlåt, glömde säga att det var en jättefin tårta! syns inget av dina kristyr-problem i alla fall! smart, tänkte inte ens på att man kunde använda färgat/smaksatt florsocker!

okej, nu ytterligare en fråga: har så smått börjat fundera på att skaffa FA-skattesedel, men jag har förstått att det är en massa regler kring livsmedelsförsäljning och hantering. Nån som vet vad som krävs för det?  har försökt läsa mig till, men hittar inget konkret utan bara en massa paragrafer.. Skrikandes
  • greeneyes

ja, personligen skulle jag inte heller baka om nån här var sjuk, tänkte mest höra hur ni brukar göra

• greeneyes
    trisha skrev 2008-03-24 14:07:07 följande:
    sockerpullornas tråd, "pullor"...asså jag vet inte om det är nån annan men där jag kommer ifrån kallar vi det man har mellan bena för en pulla
    pulla är ju egentligen höna från början rent språkligt..
Svar på tråden Sockerpullornas tråd