Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Sockerpullornas tråd

Solaika skrev 2008-04-27 13:19:59 följande:
    Då kan dom väl höra av sig tycker jag.. Pengarna är dragna från mitt konto o jag har fått bekräftelse på att ordern är mottagen.
    ja, då ska det ju inte vara nåt fel på ordern i alla fall.. lika bra att kontakta dem tycker jag.
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

JFL: usch, ja misstolka mig rätt, men ögoninflammationen kanske kom i rättan stund...  hur ska de göra annars, barnen måste ju får gå på dagis?!

ÅÅÅHHH, jag måste bara berätta, en kollega var i USA, och ajg skickade med lite önskemål om tårtsaker, och jag fick grejerna idag! Hon hade köpt en fyrpack med hjärtformar, en animal-form och lite småsaker såsom bake-easy från Wilton.. Allt till ett totalt pris av 400kr, sååå billigt! Ska se om jag hittar lite länkar!
  • greeneyes

wow. vilka tårtor ni gjort!! supertoppenfina!!

mooogn: kul att se dig här
    äntligen börjar de (nog) bli klara med hur de vill ha sin bröllopstårta, ni vet de som jag har beställning av till 14 juni. De ska ju ha syrener som tema, och det är ju lila, lila, lila. Men jag har en sån känsla (läs: vetskap) om att de är motsatsen till rysch-pysch, och är rädd att deras tankar med syrenlila på tårtan mest kommer att bli 80-talet here we go.. har försökt styra lite (läs: mycket) och har hittat små bundna som buketter med miniblommor, ser nästan ut som syrener, i en Wilton yearbook. ska se om den finns på deras hemsida, i såna fall kan jag länka.. ska leta lite..  
    men jag säger bara: hoppas, hoppas, hoppas att deras syrener på tomten som de ska duka med INTE är så där ljust lila, de andra färgerna känns mer som smakfullt på ett bröllop..
    (förlåt för mitt långa svammel, behövde avreagera mig lite...)
  • greeneyes

mooogn: tyvärr så har ju jag tänkte mig lite annorlunda än hur de ville... de ville ha typ massor av såna lila små blommor över hela tårtan (ni vet den lilla utstickaren som många har), på mösnterkavlad vit tårta och sen typ lila sidenbandskant OCH lila snäckbård.. njae, sa jag bara... tror att det är svårt för dem själva att se det framför sig också, så jag föreslog släta  helvita tårtor, ev hjärtformad alt rund, med valfria blommor ovanpå (helst bundna i klunga i mitten) och antingen sidenbandskant eller snäckbård runt. hennes sjal ska vara mer den där vinrödslila som det finns syrener i, så jag ska se om jag kan få dem att matcha blommorna i det istället. 

• greeneyes

...typ såna här blommor, fast på stor tårta och på tråd så de bildar en bukett typ.. har tyvärr lånat ut min yearbook, så jag minns inte exakt vilken sida etc.

http://www.wilton.com/recipes/recipesandprojects/wedding/tinyblossoms.cfm#
  • greeneyes

ankmor: tuuusen tack för länkarna, vilken raring du är! måste nog hålla med om att den första tårtan var ett riktigt skräckexempel Men resten var toppenfina! 

...De är dock ganska bestämda, de ville först ha spritsade typ äppelblommor uppbundna till buketter med floristtråd, men där fick jag slå näven i bordet o säga att det faktiskt inte går att kombinera spritsning med floristtråd.. (eller går o går, jag vill inte ens försöka ) så de har hittat en tårta i min Wilton Yearbook från 2006, sid 80, kallas curtains in cascade, ifall nån har boken. Fast jag lyckades få att de skulle ha som ett sammetsband som kant istället för curtains som på bilden...
    (hittade ingen bild på den på Wiltons hemsida tyvärr..)
  • greeneyes

maria: åååh, helt fantastisk ju!!!

alla andra: tack för supporten, ni är så rara
    förresten, nån som minns var på SQ:s sida man faktiskt kan se bild på färgerna hur de ser ut IRL så att säga, hittar ju ingen bild alls på färgerna.. suck.. var på Cake&Design idag o handlade till blommorna, o hon gav en massa bra tips. bla behöver man inte göra ögla på floristtråden - om man bränner den med eld precis innan man stoppar in den i "konen" så att säga, då bränns den fast! toppensmart ju!! (fattade ni vad jag menade?)
  • greeneyes

MARIA: nä, jag förstår dig verkligen, fy vad taskigt av dem tycker jag! trodde det var självklart att ringa upp dig i såna fall.. o det värsta är att man inte kan säga ifrån riktigt heller eftersom man itne känner folk så bra, i en sån situation tycker jag ofta att jag känner att man är med "på nåder" om du förstår.. trist i alla fall, och du har absolut rätt att vara besviken på dem även om det säkerligen inte var med flit. *kramar om* 

Svar på tråden Sockerpullornas tråd