• Ankmor

Sockerpullornas tråd

MariaX m 2 skrev 2008-05-11 10:28:25 följande:
    Tack tjejer, skönt att veta att jag inte bara är fjantig  greeneyes - Tack för kramen, den behövdes  Det är just det, man kan inte säga ifrån när man inte känner folk på det sättet. Det får blåsa över men men... Bra att du stod på dig mot tårtbeställaren, man kan ju inte jobba ideellt !!!Aiwendil - Nä precis, man sk ainte ta det personligt men man gör ju det... Ser fram emot att sitta och snacka och sippa vin med dig och alla andra på träffen, du kommer väl ?rimmis - Ja precis, det var nog det jag kom fram till, respektlöst. Trist... men ja ja, det får blåsa över. Ankmor - Tack för komplimangen !! Tyvärr är jag inte typen som blir rasande, man borde bli det men jag är för mesig. Jag ska träffa dom imorgon igen, får se hur det käns då... Jättefin tårta du har gjort !! Den lät såå god dessutom, hur smakade det med vinäger i?
    Det piffade upp smaken lite - min syster undrade vad det var som smakade lite citrus i tårtan... Nästa gång skall jag nog ta 10 droppar för att testa...
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-11 15:50:01 följande:
    Fick precis en beställning på studenttårta till en kille den 5:e juni. Nån som har tips på tema? till typ 25pers. Ska vara med en studentmössa så klart, men annars fick jag fria händer. Lättare till en tjej ju, då kan man ha blommor etc.. men inte till en kille känner jag.. nån med idéer?
    Ta reda på lite om intressen, vilket program han läst, om han skall läsa vidare och spinn på detta lite grann och gör dekorationer utifrån det.
    Färgen på mössans band avgörs ju också utifrån vilket program han läst.

Om inte - kör på blå och gula blommor, det hör sommar och examen till + det matchar den lilla "blomsterknappen" mittfram på mössan!
  • Ankmor

Här kommer en förhandstitt på TUSSA76s blomsterarrangeman till bröllopstårtan, som hon kämpade med in i det sista!
    Bilden är inte den bästa - bättre bilder kommer !!

Den lila färgen är mycket finare och djupare i verkligheten!

• Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-11 21:06:51 följande:
    ...kom förresten att tänka på det, är det typ bladglans eller nåt annat man använder för att göra nån sockerdekor högblank? nån som vet o vart får man tag på det i sf?
    Det finns speciell bladglans att köpa
    http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=63
    http://www.dekoreramera.se/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=321&osCsid=pa87ivgcvs9e6nvp6it4r7qh31

Annars kan man ju måla med pulverfärger och ånga det man vill ha lite glansigt.
    Testa dig fram på lite pasta som du kan avvara...
  • Ankmor
    Tussa76 skrev 2008-05-12 10:13:13 följande:
    Hej, hej, tjejer!! Nu är vi hemma igen efter helgen i GBG! Jättetrevligt har vi haft, och bröllopet var såååååå vackert!! *snyft*Sjungandet gick bra, och tårtorna blev ok... men det var främst för alla marsipanveck som de inte blev helt hundra, och dem hade ju inte jag åstadkommit. Däremot var det INTE en tårta i min smak... Smuliga bottnar indränkta med hallonsylt och fylld samt spacklad med vit chokladmousse... iuhhhh så sött!!! Men smaken är ju olika, och bludparet älskade den! Och det är ju huvudsaken! Bilder får ni vänta på ytterligare ett tag, eftersom min dator _fortfarande_ inte kommit hem från doktorn! Det skulle ta ett par dagar sa de när vi lämnade in den... nu har det gått 4½ VECKA!! *surar*Ja, ja, det löser väl sej!
    *tröstar*
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-05-16 16:08:32 följande:
    Så, nu är helgens *som-nästan-inte-blev* tårtor färdiga . Men borde jag haft nåt mer på, tycker att det fattas nåt...? Hon har gula rosor i buketten, kanske skulle göra nåt med det... men jag vill ju inte ha för mkt heller... suck. Vad tycker ni?
    Behövs inget mer på de tårtorna! De är ju perfekta som de är.
  • Ankmor

Och nu till min tråkiga nyhet

Jag kan inte komma på Sockerpullaträffen i augusti!

Min bror skall ha sin 40-års fest samma helg och han bor i Danmark, dvs vi träffas inte så ofta - och jag känner att min bror får gå före tårtor&blommor mm

Jag är ledsen nu! Vill ha tårta NU!!!
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-05-16 22:38:26 följande:
    Va tråkigt Ankmor! Jag vet inte än om jag kan.. jag ska på intervju för sommarjobb på tisdag.. sen hoppas jag på schema snabbt så jag kan tala om hur det blir.
    *håller tummarna* för att du får jobbet och ett bra schema så att du kan komma på träffen.
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-05-16 23:00:18 följande:
    Tack! Ja, det vore roligt! Annars får vi boka in ett nytt datum en annan gång Jag hoppas dom inte lägger schema så det blir som förra sommaren.. jag o sambon jobbade om varandra HELA sommaren.. det va inte kul!
    Ja, ett nytt datum blir det nog definitivt - Tussa kommer ju ha kvar sitt kök ett bra tag.
  • Ankmor
    Aiwendil skrev 2008-05-17 23:43:48 följande:
    MariaDina tårtor är gudomliga Åååhh byt datum för träffen.. JAA Så jag också kan komma... *hihi*

Du är väl för go'! Det var ingen dum idé...

Annars kan man ju faktiskt boka in ytterligare ett datum...

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd