• Ankmor

Sockerpullornas tråd

HIPP HURRA!!!

Solaika fyller ju 25 idag!!!

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-12 21:42:11 följande:
    jag är ju mammaledig och jobbar lite extra men min "snälla" chef la alla mina timmar de första 2 veckorna den här månaden så neej jag hinner inte andas. hade ju tänk sprida ut plågorna och ha haft bottnar och mmf färdig by now men ICKE nu skjuter jag fram det till måndag för jag orkar inte.hade ju tänkt använda sp för att spara tid men kände att jag inte ville lägga pengar på en beställning av det nu. åsså hittade jag marshmallows på rusta, 1 kg för 30 kr hoppas de är bra!
    Jisses! Okej, då önskar jag dig lycka till!
  • Ankmor

Igår var jag (och Tussa76 & Jessica6) på kurs hos Paula på Tårtdecor!
    Vi fick lära oss att göra orkidé och primula samt att sätta ihop en bukett.
    Det var pilligt värre men superkul! Tiden bara flög iväg!
    Tradigast (men kul) var att göra bladen - de tog såååå lång tid...

Det var absolut väl värt pengarna och jag vill göra om det igen och igen och igen osv...
    När kursen var slut shoppade jag loss i butiken, jag shopade för hela 577kr!!! Iiik!! Men oj vad skoj det var! hehe

Här är ett par bilder på mina alster som jag knåpade ihop igår.
    Hoppas de blir klickbara - annars finns de ju i mitt galleri...

Orkidé&Primula kurs 080412 - Närbild på min allra första orkidé *stolt*Orkidé&Primula kurs 080412 - Bild på min fina bukett

Jag är väldigt stolt över mig själv!

• Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-04-13 09:52:56 följande:
    Ååå så snyggt !!
    Tack!
  • Ankmor

Tack så hemskt mycket för allt beröm! Jag blir ju lite generad.
    Det var så skoj att tiden bara flög iväg, vi var så koncentrerade att vi inte ens märkte att tiden gick.

• Ankmor
    annis41 skrev 2008-04-13 17:10:58 följande:
    De var jätte fina, jag vill också gå en blomkurs men det blir nog inte förrän till hösten :(
    Jag har hittills bara haft råd att gå en kus om året (detta var min andra) men nu skall jag börja spara pengar så att jag kan gå en kurs till hösten också. Det får bli antingen en roskurs eller också en mer avancerad spritskurs.
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-04-13 22:40:40 följande:
    Ankmor: underbar bukett. Jättefina. Kul med kurs
    Tack! Kanske låter lite löjligt men; det betyder mycket att "höra" det från dig.

Du är ju lixom en sort guru här *fniss* Generad
  • Ankmor

Ne, nu skall jag sova - kanske drömma om valborgstårtan...

• Ankmor
    JFL skrev 2008-04-13 22:59:12 följande:
    Men usch. Vi är alla duktiga, Tack för att du säger det, jag är oerhört smickrad även om jag inte håller med kanske
    Smicker skall man strö kring sig när det ges tillfälle - sedan är det upp till mottagaren att bearbeta det. Jag har gjort min del hehe!
    Solaika skrev 2008-04-14 00:23:08 följande:
    Den här är nästan pinsam att visa.. Det ville sig inte riktigt.. Färgen blev inte riktigt som jag tänkte.. Schablonerna (stavas?) ville inte alls som jag ville.. Men ni kanske ser att det ska vara skitiga hundtassar iaf? SPn blev skrynklig på sidorna.. suck.. Ser ni vad kvistarna föreställer?Den va iaf god.. får väl se det så.. Chokladbottnar med blåbär o vit choklad.Nu ska jag gå o sova. Har inte riktigt orkat nåt på några timmar.. vi fick ta bort en älskad liten mus idag pga en skada som inte gick att göra något åt
    Videkvistarna blev fina tycker jag.
    *tröstar* Uff da, ett sådant tragiskt slut på dagen.
    jessica6 skrev 2008-04-14 00:36:15 följande:
    Hej!Grattis i efterskott, Solaika!!!! Och vilka söta tårtor du gjort.Är nu äntligen hemma efter kurserna i Göteborg. Hade så himla skoj och lärde mig så mycket.Hahaha, håller med dig, Ankmor....bladen var liiite jobbiga att göra. Synd bara att vi inte fick lite mer tid att prata,nästa gång får vi sätta oss vid samma bordKraaaam!
    Ja, bladen var verkligen pilliga och jobbiga, framförallt tidskrävande - därför gjorde jag bara 8 st istället för 10
    Japp, nästa gång blir det till att komma i tid samt samma bord!
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-04-14 12:03:42 följande:
    ankmor: jättefina blommor! vad är det du borstat kanten med, ser lite rosa ut liksom? framhävde jättebra ju! solaika: grattis i efterskott!! tyckte "smuts-tårtan" var fin, och det var väl videung? jättefint ju! ledsen för musen också.. nu har jag äntligen kommit igång med inspirationen och planeringen av skogstårtan.. ska nog ha en liten bäck med bro mitt på tårtan.. jag har gjort med gélé förut, men det var inte så jättelätt och jag hade det bara runtom på själva tårtbrickan. nån som använt det ovanpå en tårta? är lite orolig att det ska äta upp sp:n.. har inte riktigt råd att köpa piping-gel.... nån som testat med gelatinbaserad gélé??
    Kanten på blomman är borstad med pulverfärg och en platt borste, sätt den platta breda sitan mot kanten och dra neråt, fortsätt tills pulvret är slut i penseln, skaka av blomman försiktigt, blås ev. lite, fortsätt så tills du är nöjd runt hela blombladet.
    Inte världens bästa kvalité på bilden men du får en idé om hur det går till...
    Färgning av blomkant med platt pensel o pulverfärg
Svar på tråden Sockerpullornas tråd