• Ankmor

Sockerpullornas tråd

Tack!
    Nästa gång skall jag försöka få "kratern" lite rundare...

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor
    KyssTack, vad glad jag blir!
  • Ankmor
    Aiwendil skrev 2008-06-09 08:27:42 följande:
    Åh vad jobbigt Greeneyes..Det är som jag skrev till Maria...Ibland är livet extra tungt och ibland kommer inte "Olyckorna" ensamna utan allt bara avlöser hela tiden... Det är tufft då.MEN.. efter regn kommer solsken och det gör det.. man måste bara vänta in det...Kram på digAnkmorJättesöt tårta. Jag har inte hunnit göra någon explotårta ännu... får se när det blir.Midsommar kanske!Lägger man först ett lager SP (ovanpå bara) och sen ett till lager och SEN skär upp flikarna eller?

Tack!
    Ja, fast mellan lagren av SP lägger man en cirkel av bakplåtspapper så att inte det undre lagret av SP förstörs...

allihop för berömmet av min tårta.

greeneyes
    Jag beklagar sorgen. Man är aldrig beredd hur förberedd man än är.
    Skickar över en stooor kram. >-----Glad----<

Maraschino

Hallenuttande då!! En så'n underbar skapelse! Nu vill jag snusa bebis!!!
    Grattis!!

• Ankmor
    JFL här har  du ett motto du kan anamma!

Mitt motto om tårtor
    Så slipper du känna dig stressad.

Kyss
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-06-11 11:24:51 följande:
    Hej på er tjejer Vad lat jag känner mig men vad skönt att göra en icke-täckt tårta för en gångs skull !!Här är den, fylld med mockamousse och tarragonamousse, klädd i chocolate fudge frosting och chokladglaze. Ovanpå färska blommor och bär för en gångs skull
    *dreggel*
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-06-11 22:07:07 följande:
    Ankmor och G-E (och alla andra också för den delen): Tack Tack för snälla ord och att ni finns här.
    Stoor kram!
  • Ankmor

Imorgon skall Elisabet (dottern på 12 år) baka Lemon yoghurt CC m Vanilla Cream Frosting alldeles själv. Efteråt skall hon även översätta receptet till engelska (har skrivit ut "Söderstjärnas" svenska översättning...

Visar upp resultat imorgon kväll! Lovar!
  • Ankmor

Jag kan förstå din frustration och ditt beslut om att ta bort den "andra" tråden ur ditt "minne" - det kan bli för mycket av det goda ibland.

Men som sagt; ta åt dig av mitt "motto" och skriv av dig här i tråden så mycket du vill, så ska du se att du "hittar tillbaka" så småningom. Alla har vi svackor i livet, det blir bättre så småningom.

• Ankmor
    Solaika skrev 2008-06-11 18:28:18 följande:
    Hörru.. till o med jag blir sugen på den där. Hej på er tjejer! Tittar in lite snabbt. Jag är igång o jobbar.. introduktion o långa tröttande dagar.. så jag hinner inte så mycket just nu. Vilka datum va det aktuellt med pulle-träff? Har äntligen fått mitt schema.
    Tussa76 skrev 2008-06-09 09:24:00 följande:
    Ang. träffen: Ska vi bestämma den första helgen i förslaget? Så det inte bara rinner ut i sanden tänkte jag.... För när vi flyttar kommer vi vara utan bredband minst en vecka!!Är det ok för alla?Kram på er!!
    DÅ ÄR DET BESTÄMT; Sockerpullaträff 18-20 juli - skoj skoj skoj!!!!!!!!
  • Ankmor

Men lilla Tussa ! (Det är en av gästerna som skriver!)
    Vi ska inte vara till besvär, vi vill bara hjälpa till att flytta! Och vi tar med oss egna sängplatser!
    När det gäller tårtan till Sandra - kan hon inte få göra den själv, med mammas överinseende förståss? Då kan ju du pyssla med annat under tiden... Hon är så duktig på att pyssla och dona, så det fixar hon säkert!
    *pöss* på Brynolf/Brynhilda i magen!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd