Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Sockerpullornas tråd

hihi, har fått en beställning här på FL av en tjej som ska gifta sig april NÄSTA ÅR... haha, snacka om vara ute i god tid! *smickrad*

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

Tussa: då säger jag ännu större GRATTIS Har ju själv pco, och fick äta hormoner för att få min lilla tjejer, så jag vet vilka tankar som väcks av ett sånt besked. men kan tillägga att jag nu efter att ha fått henne verkar ha blivit helt regelbunden, så sånt kan rätta till sig lite grann det med

(..ska gå o mysa till grey´s anatomy nu)
  • greeneyes

men åh, jag har ju missat taxens tävlingen, nån som har en länk? måste ju in och kika ju!!

jag har en beställning på en bröllopstårta (ca 90pers) i mitten på juni, men de som ska ha den har ingen aaaaning och inget tema osv.. enda kommentaren var att "om syrenerna blommar så ska vi duka med det".. ser framför mig ett önskemål om riktigt 90-tals syrenlila tårta *ryser*... nej, jag ska försöka styra dem lite grann.. så det blir nån tårta man kan ha i sitt galleri utan att skämmas.. haha!
  • greeneyes

Jag som var där kan säga att tårtan JFL hade gjort var ännu finare i verkligheten!!! Du hade verkligen överträffat dig själv som vanligt JFL

• greeneyes
    Aiwendil skrev 2008-03-29 21:34:57 följande:
    MariaX m 2Tack själv Det var verkligen jättekul... Och jag lägger väl in min lilja här också då...Detta är ju min allra första blomma på tråd.har ju gjort några enkla rosor (ej på tråd) förut.. så...Det är ju inte världens finaste lilja men.. jag är nöjd ändå
    aiwendil: wooow, jättefin ju! så det var kurs idag? har missat helt, vad var det för kurs som ledde till så fin blomma? *vill också kunna*

själv sitter jag på jobbet, men inte alls motiverad.. fick veta idag att det blir nog stort tårtbak inom ett par veckor, men inte alls den typen man önskat utan begravningstårtor snarare.. vi fick besked att min farmor inte kommer att klara sig veckan ut.. usch, känns jättefel att sitta på jobbet och hålla skenet uppe liksom, men vad göra?!..
    blir mycket gladare av alla fina tårtor här
  • greeneyes
    JFL skrev 2008-03-30 19:50:08 följande:
    G-E: åh vad tråkigt med din farmor,  beklagar verkligen att hon är så dålig. *Kram*
    tack!
    Maraschino skrev 2008-03-30 19:27:23 följande:
    Jag undviker oxå helst att gå ut med mitt riktiga namn på nätet i öppna forum och så, ser inte att det finns någon vettig anledning till det heller. Måste oxå säga att dina tårtor blev jättefina, gitarren var jätte läcker!!
    ..på tal om namn så var mitt nickname förut Jossa82, och då kunde ju de flesta klura ut vad man heter, haha..! Men sen ändrade jag, fast här i tråden har jag inga problem med namnet, så länge man håller sig borta från efternamn.
  • greeneyes

jfl: sorry, missade  din bild SkrikandesGenerad , din blomma var toppenfin den också! Ni är verkligen konstnärer!! Låter som en toppenbra kurs!

• greeneyes

tack allihopa, era tankar värmer

men nu till nåt roligare! har ju en beställning på en 50-årstårta till 19 april, och har tänkt att ha skogstema. men hon föreslog ex blåbärsris, men vad sjutton, hur ska man kunna göra det? nån med förslag? sen måste jag modellera nåt snyggt träd också, kanske svampar o nån liten skogsfé eller nåt, men det fixar jag nog. *funderar* 
  • greeneyes

kopierat från stora tråden:

Sitter här o ska skicka iväg en liten beställning till kakburken, behövde en ny 12-pack med wiltons färger, mina börjar bli gamla. Men är det nån som har tips på vad som kan vara kul/bra som just de har och inte finns nån annanstans alt nåt nytt jag missat? *funderar* (börjar det höras att jag är lite shoppingberoende?! ) funderade på någon typ av orkidéutstickare, men nu såg jag att en av dem var slut, och jag vet ju inte vilken som är bäst.. *suckar litegrann*
    nån som provat den här glittersprayen? är lite nyfiken på den!
  • greeneyes

stella & maria: hm, tack för förslagen.. fattar dock inte riktigt *korkad*, men jag får väl testa mg fram, och om inte annat såska jag handla lite på C&D, o där lär väl anette ha koll kanske? vet dock inte hur jag ska passa allt ihop, känns som att det blir fel proprtioner med jättestort blåbärsris o sen träd o svampar osv.. hm, vet inte hur jag ska få ihop det..

jessica: tack för alla tipsen, känns liksom som att man alltid hittar för mycket att göra o köpa! orkidén ska jag nog satsa på, och i såna fall sprayen i guld eller silver, och pärlemo - är ju så drygt att snowflake:a en hel tårta haha! ja, metallic färger är sååå härliga, har den som heter dusky lilac bland annat, sååå fin! men jag ska nog sats på discoglittret från C&D i typ ofärgad, den var såååå fin på alla tårtor på utställningen i fredags!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd