Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Sockerpullornas tråd

Förresten, nu trakasserar jag er med min fråga om studenttårtor. Har nu två beställningar till killar, de vill ha klassiska studenttårtor. Inget tema här alltså, förutom studentmössor. Men funderade på att göra en tvåvåningstårta (båda vill ha ca 30bit) där översta våningen är en studentmössa liksom. Vad tror ni om det? Men vad ska man dekorera understa våningen med i såna fall - är inte blommor lite tjejigt? *hjälp*

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • greeneyes

ankmor: nä, det är två killar och de har beställt "klassiska" studenttårtor..

• greeneyes

haha, ja det kan bli så ibland Cool

Ankmor skrev 2008-05-26 22:21:49 följande:
    Missade visst att det var två killar! heheDen tårtan Sexymala länkade till är ju toppen...
  • greeneyes

humla: men kan du inte göra en tårta med ett gult m över i typ flowerpaste alt pastillage? Eller som nämndes ovan, göra tårtan till en hamburgare? förresten brukar såna små hamburgare finnas i mindre godisbutiker, typ såna små som har spel o sånt också. fast de är nog ganska dyra har jag för mig..

Maria: kan du inte göra hela tårtan som en snusdosa? eller som nån skrev - en explosionssnusdosa? Tror det är svårt att komma ifrån att du måste göra någon form av snusdosa om de nu beställt det som tema tyvärr...
  • greeneyes

maria: skönt att de köpte din idé

tussa: grattis till datorn! haha, men det kanske var lika bra att de tog betalt för några timmars arbetskostnad än 7veckors arbetskostnad
    solaika: grattis till bebbarna, vad små de var!
    JFL: heej gumman! förresten, visst har du en beskrivning på steg för steg hur man gör orkidéer? har letat som en galning både i blogg o galleri men hittar dem inte..
    Själv så har jag lyckats skrämma bort två potentiella studenttårtebeställningar genom att inte sälja mig för billigt, ganska skönt faktiskt Nu hinner jag med det jag har planerat i lugn o ro, haha! ...och ja, jag sitter fortfarande med småblommorna men nu är de nästan klara.. ska försöka räkna senare, men tippar på ca 350 blommor - det får räcka helt enkelt!
  • greeneyes

...slängde precis iväg en beställning från kakburken för 1100kr ojoj, men nu är jag luspank men kul ska det bli!

..och min kompis är i usa, så hon har köpt en muffinsställning till mig för 200kr, ska bli spännande när hon kommer hem! nu får man servera muffins istället för tårta
    (förlåt om jag inläggsbombar tråden!)
  • greeneyes

maria: jättefin blev ju tårtan, o snuset ser (äckligt nog äkta ut!)!

rimmis: åh, vilka söta tjejer

solaika: hur gick det till slut med tårtorna?

Maraschino: åh, spännande! lycka till med kommande tillökningen o lova att uppdatera här så fort du orkar så vi får höra hur det gått!

JFL: heeej vännen! meh, jag måste vara helt snurrig, hade för mig att jag sett bilder på hur du hade ställt upp orkidéblad på tork etc.. *kliar mig i huvudet*.. har du nån semester i sommar? ses? *miss u*

vinkar till alla andra *förlåt om jag missat kommentera nåt*

...själv är jag tillbaka heltid på jobbet idag, har jobbat typ varannan helg innan. Börjar med två frånvarande kolleger så jag är helt solo.. inte kul, o om några minuter blir det fullt upp resten av dan..

• greeneyes

maria: jag jobbar på arlanda, på fraktkontor. kul men högt tempo till och från o mycket problemlösning. skiftarbete. så nu är dotterns pappa hemma med henne - nyttigt att släppa kontrollbehovet

• greeneyes

ankmor: grattis! ljuvligt det lät när ni träffades!!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd