abnocto skrev 2008-03-25 12:06:53 följande:
Jag vill veta hur andra tonårsföräldrar engagerar sig när(appråpå Frösöblomster svar):En tonåring vill göra läxor självÄr aldrig hemma när vi andra äterDe har tröttnat på frågan hur det var i skolan och bara blänger på en när man ställer den.Knappt vill prata med en utan är bara på rummet när de är hemma ett fåtal timmar eller har kompisar på rummetKommer hem sent varje helg när man själv knappt orkar vara vakenNär man får spydiga svar så fort man försöker bry sigJag har alltid tagit mig tid för mina tonåringar men det hjälper inte. Jag försöker stå ut med att få korta svar och frågan om man alltid har PMS Jag skjutsar till träningen men inte går jag inte och tittar på för då skulle man bli omyndighetsförklarad. Så vad gör man då?
Klockrent!!
Mina barn är stora nu 18 och 19 år och deras pappa har inte engagerat sig fysiskt,men ekonomiskt..
Nu vet jag att han jobbar otroligt mycket, jag har varit arg på honom , och bett honom åtminstonde ringa barnen o prata medn dom
nångång, bara kolla läget. Men det har han inte gjort, däremot har han ju då gett dom det dom behöver ekonomiskt. Jag vet att han har dåligt samvete för detta och jag har slutat säga nånting om det , för han gör vad han kan.
Dom får det dom önskar sig i julklapp/present, han har givit båda barnen körkort, båda har fått gardasil (mot livmoderhalscancer) (9000 kr) dom får låna pengar när dom vill.. Han åker till fjällen med dom varje år och hyr skidor..
Han dövar sitt samvete med att ge dom det behöver ekonomiskt. Ibörjan när vi sep (14 år sen) gav han ingenting för han tyckte han gav underhåll och jag fick barnbidrag (sant) men jag var ensam låginkomsttagare och var hemma med barnen och tog hand om
dom när dom var små och han startade sitt företag, som går jättebra nu, och barnen ska ju inte lida av att vi separerar.
Så denna pappan tar sitt ansvar ekonomiskt.