Inlägg från: Lillamamma05 |Visa alla inlägg
  • Lillamamma05

    Tips till alla som vill bli gravida...

    Jag brukar vara lite nojig när det gäller hälsokost så måste ju fråga om ngn vet. Det kan inte vara sä här att i vanliga fall, när slemhinnan är som den brukar vara, sätter sig de friska äggen (ibland "dåliga" men då leder de ändå till mf) om då slemhinnan är tjockare kan det bli så att "dåliga" ägg fäster lättare då? Dvs ökar risken till att dåliga ägg fästs om man äter detta preparat? Jag hoppas ju så klart att fallet inte är så, vill ju springa till hälsokost och öka chanserna till att bli gravid. Börjar nämligen bli knäpp på att det tar så lång tid.

  • Lillamamma05

    Med "dåligt" menar jag ett ägg som det kan finnas defekter på och som kanske leder till mf eller ngt fel på barnet. Och det händer ju att såna ägg blir befruktade och då var min fråga om risken till att såna ägg befruktas ökar då äggen fäster lättare om man tar detta preparat. Om nu ngn vet...

  • Lillamamma05
    Enira skrev 2008-03-27 19:28:30 följande:
    Ok , jag är lite dålig på det med dåliga ägg, så jag undrade bara..jag hoppas verkligen att så inte är fallet :(
    Jag hoppas inte att det är så heller. Har inte heller stenkoll på varför vissa ägg fäster och vissa inte.
  • Lillamamma05
    Enira skrev 2008-03-27 19:41:36 följande:
    Jag har i alla fall varit och handlat in detta nu på hälsoteket, jag tar den risken även om jag inte skulle vilja gå igenom ett missfall till.
    Jag ska nog köpa det imorn! Lycka till!
    Min svägerska som är at-läkare kunde dock inte svara men hon trodde dock inte att det var ngn fara så länge man inte åt längre än till ÄL - dvs att sen kanske man kan skada fostret om nu preparatet inte skulle vara tillförlitligt.
  • Lillamamma05

    Jag var på hälsokost igår för att köpa Glandin25 och de sa att den inte var just rekommenderad för att man ska bli gravid lättare men om man mår bättre, blir starkare - vilket man ska göra av den - så kan ju det i sig göra att det kanske går lättare att blir gravid. Däremot rekommenderade hon bihonungen så jag köpte den. Funkar inte det då tar jag nog glandin25 iaf. :) Köpte multivitamin åt maken också, man får ju inte glömma att han också ska hålla sig i bra skick! Så tjejer se till att de äter bra nu!

    Lycka till!

  • Lillamamma05

    Är det ngn som tar apiforce? Det där om att man ska ta en eller två glandin beror ju på hur man mår. Syftet är väl att man ska stärka kroppen (som i sin tur kan hjälpa äggen att fästa enligt erfarenhet - inte enligt studier så då kan man ju inte utgå från erfarenheterna om man ska ta en eller två, eller hur?). Vore ju dumt att ta för mkt!

    Kolla med er hälsokost om ni även tar annat preparat (läste att ngn gjorde det) för vissa saker ska man INTE blanda! Ibland slår den ena ut den andra (man vill ju inte bli av med de positiva effekterna) och ibland kan det ju få farliga konsekvenser.

  • Lillamamma05

    a s e skrev 2008-04-04 19:23:15 följande:


    Lillamamma05, jag håller på o knaprar Apiforce nu Men har bara ätit dom i lite drygt en vecka. Får se om äl känns mer som det påstås att det ska göra, samt om min menscykel blir kortare.
    Är det inte med rosenrot det brukar kännas mer?
    Vet du om man kan ha mensliknande ont (kort stund) vid ÄL för i så fall undrar jag om inte jag har ÄL snart - visade dock neg imorse.
  • Lillamamma05
    liin skrev 2008-04-04 19:44:03 följande:
    Jag åt Apiforce o + på 1 el 2 försöket med min dotter, 5 månader efter MA.Nu äter jag Apiforce sen dec, började m guldpillerna igår. 2 igår o 2 i morse, haft svinont i magen idag. Va tvungen o ta Losec. Får se hur det känns imon, har beräknad äl på tisdag o hoppas på att kunna fortsätta att äta dom.
    Ont som mensvärk? Dvs i nedre delen av magen. Tar du ÄL-test? Funderade på om man har ont strax innan ÄL eller vid ÄL. Har aldrig haft kännningar vid ÄL förr vad jag märkt så därför har jag noll koll. Första barnet (och enda hittills...) gick det på första försöket så då behövde jag aldrig engagera mig i ÄL vara eller icke vara.
  • Lillamamma05
    Toppenloppan skrev 2008-04-05 16:04:14 följande:
    Har ätit två Glandin 25 dagligen (tar båda samtidigt) sedan onsdags, 4 dagen nu alltså. Brukar ha en mage sm är känslig för ALLT men har inte märkt ett dyft! Skönt!Ang Apiforce. Åt dem för några månader sedan efter tips här på FL. Har dock aldrig haft strul med långa cykler eller oregelbunden mens, hoppades bara att ägglossningen skulle bli tydligare. Fick kraftigare och mer trådiga flytningar kring ÄL men min annars perfekt regelbundna mens kom 3 dagar sent. Läste sedan någonstans, här på FL förmodligen!, att Apiforce kan störa en normal cykel.
    Ghaa shit det hoppas jag inte att ska hända mig, vill ju inte att cykeln ska bli längre. Det verkar ju dock påverka folk olika. Fast tre dgr är iofs inte så farligt som en vecka.
  • Lillamamma05

    Tar ni ÄL-test? Jag testade två perioder - testar en tredje nu - och fick inget "utslag". Är nu orolig att jag inte har ÄL längre.

  • Lillamamma05
    mmelody skrev 2008-04-17 14:33:36 följande:
    Grattis till er som har plussat Tyvärr så vaknade jag med mens imorse blää.. blev så arg! jag trodde ju verkligen på detta.. aja, får väl se positivt att den kom när jag verkligen INTE va gravid, än att den håller på och är sen, och man undrar vart den är fast man testar minus.. aja, nya tag nästa månad då, då ska jag fan börja köra med ÄL stickor, nån som har något tips på vart man kan köpa BILLIGA såna ?
    Tråkigt, men starkt av dig och förnuftigt av dig att se framåt! Lycka till nästa månad och hoppas mensen försvinner snabbt så att ÄL snabbt är här igen.
  • Lillamamma05
    mmelody skrev 2008-04-18 15:30:06 följande:
    aa tack det får vi hoppas ! hur går det för dig ?
    Vet inte än...antagligen BIM på söndag. Mår illa och har ont i magen ibland så har jag tur så... Men jag köpte aldrig Glandin25. Hälsokost rekomenderade apiforce istället, men blir det inget denna gång köper jag nog Glandin25 så kanske kroppen blir extra mottaglig.
  • Lillamamma05
    fallingstar skrev 2008-04-24 14:51:53 följande:
    Okey, jag tycker det låter som att man ska låta bli, då man kan förstöra för sig själv genom att ta bisolvon.Hur är det med Zink? Är det bra om killen tar zink tabletter, isf varför??
    Killen ska ta zink, minns inte varför men fråga på apoteket, mvc eller hälsokosten. Det är ju inte bara vi som ska ha en bra balans i kroppen.

    Någon som vet hur många som plussat av glandinknaprarna?
    Funderar på om jag ska köpa det också, har kört med apiforce en månad. Efter försök sen augusti med ett mf bland försöken känner man ju sig smått desperat. Ngn som plussat "tack vare" apiforce?
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...