• ALady

Ja, adoptivföräldrar får lämna tillbaks barn

Jag är ett levande bevis på det. Mina adoptivföräldrar ville inte ha kvar mig när jag va 11 år.
    Min biologiska mamma lämnade mig när jag var 5 veckor.
    Dom skrev över vårdnaden på staten så att jag fick bo på fosterhem tills jag fyllde 18 år.
    Är ju enligt mig ett bevis på at jag inte duger.
    Jag är nu 24 år. Adopterad från Indien och kom till Sverige när jag var 7 månader.
    Jag har fortfarande relationsproblematik och har väldigt mkt seperationångest från människor.
    Tex,om min sambo inte svarar när jag ringer så kan jag få panik. Han är väldigt förstående och vet allting som hänt.
    Mina adoptivföräldrar har aldrig varit några bra föräldrar enligt mig.
    När jag bodde på mitt 1:a fosterhem så sa dom till alla mina vänner och släktingar att jag hade dött och hade en begravning om mig.
    Än idag kan jag åka till kyrkogården och se en sten mitt mitt namn på.
    Andledningen till att jag skriver allt detta är för att jag såg en tråd där någon frågade om människor som adopterat får "lämna tillbaks" barnet.

• Svar på tråden Ja, adoptivföräldrar får lämna tillbaks barn
  • Angla

Åh ang föräldrarna så kan man ju faktiskt bli psykisktsjuk efter medgivandet och adoptionen.

• Csve

bara läst ts... hur sjutton kan de få gå till sådär????
    Adopterar man ett barn så gör man väl det för att man anser att barn är livet!
    Då gör man sig inte av med det efter några år. Fan vad sånt här gör mig irriterad!

?♥ För evigt ♥?
  • bripoint

Man kan ju som förälder lämna "sina" barn (biologiska, adopterade, familjehmsbarn) i annans vård om man anser att man inte kan ge barnen det de behöver. Manklarar helt enkelt inte av det. Kanske det ändå är tur att det finns föräldrar som inser sina brister, annars kanske barnen hade farit mer illa än de gör i någon annans vård. Det måste ju vara svårare för ett barn att känna att man blivit "lämnad" två gånger eller fler gånger så klart. Det vanligaste är väl en gång får man hoppas. Och när man är ett barn som hamnat hos föräldrar som inte fixar det är det ju viktigt att barnet vet att det inte hade kunnat gjort något för att det skulle bli annorlunda.

• bripoint

Det där med sten och begravning låter underligt.
    Tycker du ska kontakta polis och öra vad de säger om det där.

• Fru hemlig
    bripoint skrev 2008-03-26 17:19:50 följande:
    Det där med sten och begravning låter underligt. Tycker du ska kontakta polis och öra vad de säger om det där.
    Instämmer. Undrar hur de lyckades.
  • Pirog

Fy vad fruktansvärt. Beklagar att du råkat ut för sånt bottenskrap till människor.

• bripoint

Det här är ju nästan ett fall för "kalla fakta" eller "uppdrag granskning"
    Jag skulle vilja höra vad alla inblande har att säga. SÄrskilt de som fixade begravningen.

• elocin

Fruktansvärt!

Jag visste inte ens att man kunde avsäga sig vårdnaden och överlämna den till staten och jag trodde inte det var möjligt att hålla begravning och sätta en sten om det inte fanns någon död. Väldigt OT men hur bar de sig åt?

Mamma till ett mirakel
  • Thalis
    elocin skrev 2008-03-26 18:07:17 följande:
    Fruktansvärt!Jag visste inte ens att man kunde avsäga sig vårdnaden och överlämna den till staten och jag trodde inte det var möjligt att hålla begravning och sätta en sten om det inte fanns någon död. Väldigt OT men hur bar de sig åt?
    Det vill jag också veta!
    När vår son skulle läggas i minneslunden så fick vi lämna in papper på att han funnits och hade kremerats.
    Bättre ensam än i dåligt sällskap
  • MirjaochJolinesMamma

Hm...man KAN INTE ha en tom grav. Man FÅR inte begrava en tom kista!
    Verkar väldigt mystigt!
    Och OM nu ett fel begåtts, för ett fel ngnstans måste det ju blivit, så kan ju DU be att få graven öppnad, för att bevisa att DU lever. Och OM de nu skulle haft en begravning, innebär det ju att du är dödförklarad - och då FINNS du inte i ngr register!
    Kan inte ha ngt lån, inte gifta dig osv.

Svar på tråden Ja, adoptivföräldrar får lämna tillbaks barn