Inlägg från: Kaldorei |Visa alla inlägg
  • Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Kaldorei

Själv har jag fastnat för att virka Amigurumisar, små japanska virkade gosedjur =) verkligen superenkla att göra! i princip nästan bara fasta maskor.....

Lägger upp bild på några jag gjort i mitt galleri nu =P

• Kaldorei

ja, dem e verkligen grymt söta. jag har hittat mönster på nätet, som jag skrivit ut. mestadels engelska mönster. sök på google efter amigurumi. finns några sidor på svenska också.... =) dem e skitenkla, som sagt i princip bara fasta maskor. Håller just nu på med en elefant också =) får se hur den blir.... =P det bästa e att man kan använda i princip vilket garn som helst, det enda som ändras e ju storleken på figuren. =)

• Kaldorei

köpte garn igår, för 100 spänn :D massa olika färger. :P f¨r se vad man kan åstadkomma med dem=)

• Kaldorei

ett tips e att söka på youtube efter crochet då kan man få värsta instruktionsvideorna =)

majbebis skrev 2008-04-02 12:32:12 följande:
    Ja precis!!! Hur gjorde man innan internet fanns?? Jag har hittat superenkla beskrivningar med bilder steg för steg, utan det hade jag nog inte kunnat virka ett skvatt... Jag tycker fortfarande att det blir svårt när man ska följa mönster som bara är text ;) men det lär man sig nog snart...
  • Kaldorei

Tror det e hon själv som gjort mönstret =P

MariaBr skrev 2008-04-05 18:38:20 följande:
    Var finns beskrivningen på Ninja-dockan? Sååå cool. Vill gärna sno idén!!
  • Kaldorei

jag har använt tygremsor att stoppa den med.... alternativt att man kan klippa sönder gamla kläder att ha som stoppning.... ska jag göra sen när vi har stora garderobsrensningen. hehe....spara undan några gamla tröjor att stoppa med.

TereseJörgen skrev 2008-04-06 14:47:44 följande:
    Jag är nästan klar med min katt...Det svåra tycker jag är när man ska montera den. Vad hade ni för stoppning? Tänkte ha lite ris i rumpan men då går det inte att tvätta den. eller?
  • Kaldorei

osis. du får fråga nån vän eller nån släkting om dem ska ha garderobsutrensning snart, så kan du ta några plagg därifrån =P

majbebis skrev 2008-04-07 13:07:34 följande:
    Så smart att använda tygremsor av gamla kläder! Det tänkte inte jag på att man kunde göra... Jag har rensat i garderober och förråd hela helgen, och igår så åkte vi och slängde en stor säck med utsorterade kläder, så utomordentligt typiskt va... Jag blev så inspirerad att prova på att virka sådana djur som du hade gjort, Kaldorei!
Svar på tråden Virktråd1