Virktråd1
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Själv har jag fastnat för att virka Amigurumisar, små japanska virkade gosedjur =) verkligen superenkla att göra! i princip nästan bara fasta maskor.....
Lägger upp bild på några jag gjort i mitt galleri nu =P
ja, dem e verkligen grymt söta. jag har hittat mönster på nätet, som jag skrivit ut. mestadels engelska mönster. sök på google efter amigurumi. finns några sidor på svenska också.... =) dem e skitenkla, som sagt i princip bara fasta maskor. Håller just nu på med en elefant också =) får se hur den blir.... =P det bästa e att man kan använda i princip vilket garn som helst, det enda som ändras e ju storleken på figuren. =)
köpte garn igår, för 100 spänn :D massa olika färger. :P f¨r se vad man kan åstadkomma med dem=)
Nu har jag gjort en katt också =)
www.familjeliv.se/hem/kaldorei/gallery/phpizk1lv.jpg
ett tips e att söka på youtube efter crochet då kan man få värsta instruktionsvideorna =)
Tror det e hon själv som gjort mönstret =P
jag har använt tygremsor att stoppa den med.... alternativt att man kan klippa sönder gamla kläder att ha som stoppning.... ska jag göra sen när vi har stora garderobsrensningen. hehe....spara undan några gamla tröjor att stoppa med.
osis. du får fråga nån vän eller nån släkting om dem ska ha garderobsutrensning snart, så kan du ta några plagg därifrån =P