Virktråd1
chain = luftmaska.
single crochet = fast maska
Doublecrochet = stolpe
loops = ögolor
slipstitch = smygmaska
å om du hittar nåt som kallas *hdc* så e det halvstolpe.
Jag tror de e så iaf.... hehe.
chain = luftmaska.
single crochet = fast maska
Doublecrochet = stolpe
loops = ögolor
slipstitch = smygmaska
å om du hittar nåt som kallas *hdc* så e det halvstolpe.
Jag tror de e så iaf.... hehe.
Ni kan tänka er min mormor som gjort ett överkast till DUBBELSÄNG av mormorsrutor.... hahaha. SNACKA om på rutor alltså.... tur hon e snabb i fingrarna. hehe.
det ska bli som en lite avlång korv, å sen stoppar man korven å syr fast den på tvären på huvudet.
jag har sökt på nätet efter mönstren jag fått tag på på google. amigurumi
rätt enkelt med engelska bar man lär sig förkortningarna...längre bak i tråden finns lista med översättning på förkortningarna.
men virka typ muddaliknande i en kontrastfärg eller nåt då??
jag önskar jag hade tålamod att virka typ bebiströjor eller filtar... men det har jag inte :S å sen har jag mest restgarner och virkar med också... å ett å annat billigt nystan.
Jag e *pysselperiodare* jag. så pysselivern håller i sig några veckor, sen försvinner den för att sen återkomma ett par veckor senare igen. =)
just nu har jag en ickekreativ period då jag hellre spelar tevespel å sitter här vid datorn. fast kikar ju på mönster å grejer ändå. har ju massa projekt på G iaf....:P haha. en till amigurumikatt tex, virkar med dubbelt järbogarn så den blir stooor =) fast måste köpa brunt garn också, därför den ligger lite pausad. tänkte göra det som i mönstret är vitt i brunt istället =)
sen mormorsrutor håller jag också på med, dels till en filt och dels till en egenihopknåpad kofta...fast den e nog sonen för stor för nu...menmen, man kan ju alltid ge bort i present.
=)
här var det längesen nån skrev, hur går det för alla?? några nya verk?
Grattis! =)
OJ! GRATTIS!!! =)
Näe, bor ju inte ens i närheten av sthlm....=( finns typ bara EN garnbutik här i stan plus att man kan köpa garn på hemköp.... men rätt så knapert utbud...
åååh, jag vill ha en gigantisk virknål å virka av trasor!!! det kom jag på nu... :) virka runda trasmattor =) vore skit läckert...vet att jag såg det nånstans på nätet iaf.... =)
men nu har jag iaf börjat på en docka =) känns skönt att ha kommit igång igen =D
PLUS att jag faktiskt har sorterat alla mina garner.... har liksom aldrig haft nåt bra system, men det börjar arta sig. har allting i små påsar nu. Alla gröna och bruna i en påse, alla blå i en påse, alla röd,rosa och orangea i en påse, alla lila och gula i en påse alla vita och svarta i en påse, å alla minimininystan i en påse. =P alla påbörjade projekt i en påse och alla färdiga grejer i en påse. hahaha..... å sen ligger alla småpåsarna i EN enda jättestor kasse.
sen när vi skaffar nya soffor ska jag greja sånna där korgar i olika storlekar från IKEA... sånna flätade fast höga med lock, å ha dem mellan sofforna tänkte jag. =) just nu har vi hörnsoffa så då ligger min kasse BAKOM soffan. haha.... lite smådrygt.
åååh! jag e så frustrerad. vet inte hur i h*****e jag ska fästa håret på dockan jag har gjort....=/ suttit å funderat i typ en vecka nu, å försökte prova mig fram men INGET blir bra!! =(
bra ide men näe... hon ska visserligen ha en solhatt, sambon tyckte jag kunde sy fast håret i den, men jag vill att dockan ska se normal ut även utan hatt liksom.... har fan provat allt...virkat fast å sytt fast å ja... suck...=(