• pucken

till den som frågade, så är ninjan ett egenkomponerat mönster. och det delar jag tvärr inte med med mig av, har en förhoppning om att få öppna eget en dag och sälja lite egna grejer

• pucken
    Lugnistormen skrev 2008-04-11 19:53:36 följande:
    Jasså hej pucken är du här mer? finns det någon fortsättning på virkning, tovning o stickning. Jag staratade en i fall i fall. För jag hittade ingen fortsättning.Hej alla här inne roligt med en till virktråd.
    haha där det virkas, där finns jag

har gjort en docka till. den bråkade som fan så det var inte ens kul att göra den.
    crochetra.blogspot.com/search/label/PeEmEss%20d%C3%A5lls
    nu har jag fått en beställning på en blomflicka till, så den ska jag göra i helgen och skicka med posten på måndag
  • pucken
    Lugnistormen skrev 2008-04-11 19:53:36 följande:
    Jasså hej pucken är du här mer? finns det någon fortsättning på virkning, tovning o stickning. Jag staratade en i fall i fall. För jag hittade ingen fortsättning.Hej alla här inne roligt med en till virktråd.
    var startade du den? jag har inte hittat dit
  • pucken

ingen som förslag på vad jag ska virka ikväll? är sjuk/nygravid och behöver nåt att pyssla med.

• pucken

Body:
    Ch 107.
    Row 1: In fourth chain from hook work *(2 dc, ch 1, 2 dc) shell made, skip next four chs, repeat from * to last 3 chs, dc in last ch, ch 3, turn
    Rows 2-54: Work a shell (2 dc, ch 1, 2 dc) in the ch 1 sp of each shell across. Dc in top of ch 3, ch 3, turn
    Row 55: Work a shell in the ch 1 sp of each shell across. Dc in top of ch 3, ch 1, DO NOT TURN. Working along sides, foundation row and along top of row 55, sc evenly, ch 2, turn

rad 1: i 4e lm från virknålen *2 st, 1 lm, 2 st*
    (i samma maska. shell made betyder att stolparna i du virkat i samma maska är ett mönster som kallas "shell").
    hoppa över 4 lm och upprepa från * till * tills du har 3 lm kvar. virka en st i sista m, gör 3 lm och vänd arbetet.

rad 2-54: virka en "shell" (dvs 2 st, 1 lm, 2st) i varje lm-båge på "shells" från förra varvet. virka en st i den översta av de 3 lm som förut vänt arbetet.

rad 55: virka en "shell" i varje lm-båge från förra varvets "shells". virka en st i den översta av de 3 lm som vänt arbetet. VÄND INTE ARBETET! virka fm runt filtens alla sidor. 2 lm, vänd.

• pucken

majbebis
    säg bara till om det är nåt du inte förstår jag har virkat en del shells i mitt liv så jag känner ju igen vad det är för elände

• pucken

får du ihop mönstret majbebis? har du förresten länk/bild så man får se hur filten ska bli?

• pucken

ingen aning, jag är inte så bra på datorer men du borde ju kunna markera bilden, kopiera och klistra in i paint? och sen då spara bilden som jpg. eller nåt

Svar på tråden Virktråd1