Virktråd1
jag älskar att virka har en liten blogg så min mamma kan se vad jag pysslar med.
crochetra.blogspot.com/
jag älskar att virka har en liten blogg så min mamma kan se vad jag pysslar med.
crochetra.blogspot.com/
till den som frågade, så är ninjan ett egenkomponerat mönster. och det delar jag tvärr inte med med mig av, har en förhoppning om att få öppna eget en dag och sälja lite egna grejer
lite nytt i min blogg
crochetra.blogspot.com/
ingen som förslag på vad jag ska virka ikväll? är sjuk/nygravid och behöver nåt att pyssla med.
Body:
Ch 107.
Row 1: In fourth chain from hook work *(2 dc, ch 1, 2 dc) shell made, skip next four chs, repeat from * to last 3 chs, dc in last ch, ch 3, turn
Rows 2-54: Work a shell (2 dc, ch 1, 2 dc) in the ch 1 sp of each shell across. Dc in top of ch 3, ch 3, turn
Row 55: Work a shell in the ch 1 sp of each shell across. Dc in top of ch 3, ch 1, DO NOT TURN. Working along sides, foundation row and along top of row 55, sc evenly, ch 2, turn
rad 1: i 4e lm från virknålen *2 st, 1 lm, 2 st*
(i samma maska. shell made betyder att stolparna i du virkat i samma maska är ett mönster som kallas "shell").
hoppa över 4 lm och upprepa från * till * tills du har 3 lm kvar. virka en st i sista m, gör 3 lm och vänd arbetet.
rad 2-54: virka en "shell" (dvs 2 st, 1 lm, 2st) i varje lm-båge på "shells" från förra varvet. virka en st i den översta av de 3 lm som förut vänt arbetet.
rad 55: virka en "shell" i varje lm-båge från förra varvets "shells". virka en st i den översta av de 3 lm som vänt arbetet. VÄND INTE ARBETET! virka fm runt filtens alla sidor. 2 lm, vänd.
majbebis
säg bara till om det är nåt du inte förstår jag har virkat en del shells i mitt liv så jag känner ju igen vad det är för elände
får du ihop mönstret majbebis? har du förresten länk/bild så man får se hur filten ska bli?
ingen aning, jag är inte så bra på datorer men du borde ju kunna markera bilden, kopiera och klistra in i paint? och sen då spara bilden som jpg. eller nåt