• pucken

Virktråd1

tack

synd att du inte bor i närheten, farsta har en riktigt bra garnaffär! jag bor inte så väldigt nära, men har jag vägarna förbi kollar jag alltid där.

Kaldorei skrev 2008-05-06 20:41:32 följande:
    OJ! GRATTIS!!! =)Näe, bor ju inte ens i närheten av sthlm....=( finns typ bara EN garnbutik här i stan plus att man kan köpa garn på hemköp.... men rätt så knapert utbud...
  • pucken

äh jag kommer nog inte virka alls på ett tag fick missfall igår kväll och orkar fan knappt leva ens.

• pucken

tack.

mira skrev 2008-05-10 09:14:34 följande:
    pucken - så tråkigt att höra. ge dig själv tid och utrymme att sörja - virklusten kommer tillbaka senare.
    är egentligen sugen på att virka en dopklänning. skulle beställt garn förra veckan, men det blev inte av. kanske lika bra. eller om jag ska bearbeta sorgen med en dopklänning kanske.
  • pucken

började på en ny bil, storlek mindre. typ en smartcar är det tänkt att bli, men formen är inte helt bra.

• pucken

jag, jag måste hålla tankarna på rätt håll så jag försöker pyssla med nåt hela tiden. allt har varit skit sen förra våren, trodde att lyckan vänt när vi testade positivt och så blir det missfall jag är helt knäckt, mår skitdåligt. fattar inte varför saker och ting inte kan börja gå bra för oss nån gång *suck* jag har blivit rekommenderad att sjukskriva mig från jobbet, men jag skiter i det för när jag är där har jag iaf nåt annat att tänka på. och hemma försöker jag virka och greja, även om jag inte har nån vidare lust.

Beatrize74 skrev 2008-05-12 19:28:54 följande:
    Pucken - du har alltid så roliga projek på gång. Laoghaire - ja, om du kommer igång igen så kanske jag också gör det. Jag VILL ju virka!(Påminnelse till mig själv - SY IHOP fanskapet till kofta NU)
  • pucken

hmm jag ska göra tvåfärgad filt, i samma mönster som jag har på min smartcar. men vilka färger ska jag ta? skickade maken att välja färger, men han kom hem med 5 olika

brun
    mossgrön
    naturvit
    jätterosa
    turkos

vilka två ska jag ta? eller ska jag vara wild and crazy och köra alla färger?

• pucken

det var ju inte det jag tänkt mig nu   hade tänkt mig nåt helt annat men det blev inte så snyggt som jag ville att det skulle bli.

Lugnistormen skrev 2008-05-13 20:07:17 följande:
    Pucken: Gillar dui inte att de blir en rippelfilt i stället?Jag är äntligen färdig med den J*vla dockan! Trodde ardrig den skulle bli färdig. Håret tog en evighet! Ska sätta in en bild så snart som möjligt.
  • pucken

okej, nu har jag bestämt vad jag ska göra för filt äntligen. var inte sugen ripple alls, så den har jag rivit upp. istället ska jag göra såna här rutor och sy ihop

Svar på tråden Virktråd1