Virktråd1
Hej Kantarellen - kul att vi blir några stycken!
Hej Kantarellen - kul att vi blir några stycken!
Lycka till majbebis - det kan vara klurigt att få till det ibland, men efter ett tag får man "häng" på det. Och du får ju mycket duktig hjälp av pucken också.
För min del tycker jag det ser ut som om du har länkat ihop dem lite tokigt. Nu ser man lite dåligt på den lilla originalbilden, men det verkar som om du ska förankra nya dubbelmaskor-maska-dubbelmaskor på andra varvet med motsvarande på föregående varv. På en del varv ser det ut som om du förankrat emellan "musslorna" istället.
Hmmm...knivigt...
Åhhh...tjejer...kolla virka ljuvliga små alster!!!!
http://littlegreen.typepad.com/romansock/project_amigurami/index.html
Men....små saker innebär "snabbt färdiga"...en ekvation jag tycker mycket om!
Lugnistormen - ja, visst blir man sugen, de ser nästan levande ut.
Vet ni var man kan köpa sådan där fina ögon och nosar som de har?
...
Ikväll har det inte blivit något virkande...än...men jag tror jag ska sy ihop sidorna och sy på handtagen på min/dotterns väska nu. Då kan jag filta den i morgon i tvättmaskinen.Den kommer verkligen bli jätteliten, för den är pytte som det är nu, men det är som det ska vara enligt mönstret konstigt nog.
Jag har sytt och fixat med annat idag, men pysselivern finns kvar, den tycks bara öka ju mer jag håller på, är det så för er med?
Ok, så kan det vara för mig också...eller att pysslet ändå håller olika former, men kreativiteten håller sig ganska stabil....fast det ibland kan bli bloggen som får sig en släng eller så att jag pysslar i trädgården, gör nya saker med barnen eller håller på med någon form av handarbete.
Vad har du för projekt på gång nu?
Fy vad segt det går med virkandet...jag har några sjaletter jag måste brodera klart, men sedan har jag tänkt att på allvar ta tag i dotterns kofta. Hade tänkt ha den klar till midsommar ju.
Men vad spännande. Jag stod och häll i diverse väskhandtag på en loppis idag, men det bidde inga. Har du något mönster du vill visa tro?