• pucken

Virktråd1

brorsan (ja, en av dem iaf) bor kring helsingborg. men jag ska bo hos mamma och pappa i hörby

Lugnistormen skrev 2008-06-13 10:32:07 följande:
    Skåne, vart i skåne?
  • pucken

visst blir man å andra sidan tvingar sonen mig att smaka på virkgrejerna också

Nhelia skrev 2008-06-13 10:36:54 följande:
    Pucken: Min systerdotter bor också i skåne! (Malmö). Jag ska dit nästa vecka, men kommer nog inte hinna virka klart så mycket kakor tills dess Jag virkade en sådan enkel rund chokladkaka med vaniljfyllning igår, men den blev inte lika fin som dina...Den ser ut som en lite misslyckad hembakt kaka. Men oj vad sugen man blir på sötsaker när man virkar sånt!
    ni måste se vilka fina mönster jag fick med posten idag! ska lägga bilder i bloggen snart. 17 kr plus frakt, och det är supermycket fint!
  • pucken

du skojar!? häftigt vet inte när du är född, men jag är iaf 82a. och jag har stuckit till stockholm, pallade inte bo kvar där nere.

Lugnistormen skrev 2008-06-13 19:54:12 följande:
    I hörby har jag bott hihi, nu bor jag i malmö. Världen är bra liten
  • pucken

man kan göra franska knutar/ french knots. men jag har aldrig lyckats, så jag har gett upp. sök på french knots på youtube så får du upp filmer som visar hur man gör

Nhelia skrev 2008-06-15 10:56:29 följande:
    Jättefin rulltårta Pucken! Åh vad sugen jag blir (både på att virka och äta...)Idag ska jag försöka mig på att virka chokladbollar med pärlsocker. Det hade varit fint att sy på små vita pärkor, men det vågar jag nog inte för min systerdotter är såpass liten att hon kanske skulle försöka äta dem. Jag får sy med vitt garn istället. Har ni något lätt tips på hur man kan sy/virka vita prickar på chockladbollen?Lugnistormen: Jag är också 80:a Bor i tygstaden Borås, så här är det inte svårt att hitta garn och tyg billigt vill jag lova!
  • pucken

måste tipsa om den här beskrivningen, skitsnabba och tjusiga kakor! kan inte bli enklare, så enkelt att jag inte ens tänkte på det själv

Svar på tråden Virktråd1