• pucken

Virktråd1

adjustable ring är superbra när man väl fått rätt på den inga hål i mitten. var det något i beskrivningen som inte var bra? för då får du gärna säga till vad det var, jag vet ju hur jag gjort och har lite svårt att förmedla det.

Nhelia skrev 2008-06-16 15:53:29 följande:
    Pucken: Jag blev sugen på att prova att virka en rulltårta, så igår kämpade jag med beskrivningen till "magic adjustable ring" och klarade det till slut efter många försök! Men det bidde ingen rulltårta utan en gräddbakelse Jag fick inte till det på slutet. Kameran är på laddning men jag ska lägga in en bild i mitt galleri senare...
  • pucken

de rutorna ser ut att bara vara i stolpar. som en mormorsruta utan de där "hålen", och enfärgad förstås. sen finns det olika sätt att virka/sy ihop rutorna till en filt. här har du en länk med olika sätt och lite bilder

tutorials.crochetcabana.com/tutorials/joining_squares.htm

Josgirl skrev 2008-06-21 22:03:22 följande:
    Hej virkare, har läst lite i tråden och nu har jag en fråga till er Hur gör man dessa rutor?hemmagjort.cyberscape.se/index.php skulle vilja göra en rutig filt, men inte av mormorsrutor :)Och kan någon på ett enkelt sätt förklara hur man virkar ihop rutorna när de väl är klara?Jättetacksam för eventuell hjälp!
  • pucken

jag fick sån lust att sy en filtkaka, men så kom jag av mig när jag såg alla färger. så nu sitter jag och muttrar över att lusten bara försvann

• pucken

har fortfarande inte fått tillbaka lusten för filtkakan. så jag sitter och virkar oreos igen. tänkte göra ett gäng och lägga i en burk. ska bara hitta en fin burk också har bestämt att lägenheten måste pimpas med lite virkade och sydda kakor, så det känns som ett hem.

• pucken

de tar ju rätt många timmar. men jag tror att det tagit mig en vecka per klänning kanske, men då har jag suttit varje rast på jobbet, och sen ganska många timmar hemma också. jag har svårt att lägga ifrån mig nåt när jag väl börjat *harkel*

• pucken

jag har precis virkat klart en väska. sonen kom och tittade och sa "fin! min!" bild på väskan kommer senare, ska sy ett foder och fixa lite först.

• pucken

Pilla
    fast bandet var först bara för att dölja skarven från färgbytena ibland får man en snillblixt   men det blev ruskigt bra! ska fixa bandet lite bättre, hade inte fästen utan sydde bara en lös söm för hand.

• pucken

kanske är nån som vet hur man kan fästa bandet förresten? jag skulle vilja ha typ halva nyckelringar eller nåt. jag vet att jag haft såna halvringar förut, men de är borta. är det nån som vet vad jag menar och var man kan köpa såna?

Svar på tråden Virktråd1