Virktråd1
adjustable ring är superbra när man väl fått rätt på den inga hål i mitten. var det något i beskrivningen som inte var bra? för då får du gärna säga till vad det var, jag vet ju hur jag gjort och har lite svårt att förmedla det.
adjustable ring är superbra när man väl fått rätt på den inga hål i mitten. var det något i beskrivningen som inte var bra? för då får du gärna säga till vad det var, jag vet ju hur jag gjort och har lite svårt att förmedla det.
måste visa min allra första filtkaka för er med
crochetra.blogspot.com/search/label/Filtkakor
slänger in det jag fått gjort sen jobbet i torsdags. vart visst lite ändå
crochetra.blogspot.com/2008/06/blandad-kompott.html
*upptäcker att mitt plus gått ut*
de rutorna ser ut att bara vara i stolpar. som en mormorsruta utan de där "hålen", och enfärgad förstås. sen finns det olika sätt att virka/sy ihop rutorna till en filt. här har du en länk med olika sätt och lite bilder
tutorials.crochetcabana.com/tutorials/joining_squares.htm
jag fick sån lust att sy en filtkaka, men så kom jag av mig när jag såg alla färger. så nu sitter jag och muttrar över att lusten bara försvann
har fortfarande inte fått tillbaka lusten för filtkakan. så jag sitter och virkar oreos igen. tänkte göra ett gäng och lägga i en burk. ska bara hitta en fin burk också har bestämt att lägenheten måste pimpas med lite virkade och sydda kakor, så det känns som ett hem.
Pilla
jag har gjort några stycken. finns på min blogg
crochetra.blogspot.com/search/label/Virkade%20dopkl%C3%A4nningar
ska göra en till, sen när jag blir gravid igen och slutat oroa mig.
de tar ju rätt många timmar. men jag tror att det tagit mig en vecka per klänning kanske, men då har jag suttit varje rast på jobbet, och sen ganska många timmar hemma också. jag har svårt att lägga ifrån mig nåt när jag väl börjat *harkel*
jag har precis virkat klart en väska. sonen kom och tittade och sa "fin! min!" bild på väskan kommer senare, ska sy ett foder och fixa lite först.
åhh nu måste jag ju visa väskan bara för det! provbandade med grått "siden"band och det blev så jävla snyggt!
crochetra.blogspot.com/2008/06/vrldens-snyggaste-vska.html
Pilla
fast bandet var först bara för att dölja skarven från färgbytena ibland får man en snillblixt
men det blev ruskigt bra! ska fixa bandet lite bättre, hade inte fästen utan sydde bara en lös söm för hand.
kanske är nån som vet hur man kan fästa bandet förresten? jag skulle vilja ha typ halva nyckelringar eller nåt. jag vet att jag haft såna halvringar förut, men de är borta. är det nån som vet vad jag menar och var man kan köpa såna?