• mamma till Alexander

Vad hade ni gjort om det plingade på hos er mitt i natten?

Tänk er in i att ni en natt vaknar av att det plingar på dörren och ni är ensamma hemma med barnen. Mannen jobbar eller är bortrest. Vad hade ni gjort då???

• Svar på tråden Vad hade ni gjort om det plingade på hos er mitt i natten?
  • bubblan79
    Silence is golden skrev 2008-03-28 11:18:17 följande:
    Blivit dö skraj eftersom vi inte har någon ringklocka.
    haha den va bra
    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Silence is golden
    bubblan79 skrev 2008-03-28 11:28:02 följande:
    haha den va bra
    Jepp DÅ! blir jag riktigt rädd
    Trött på att be om ursäkt för saker jag ej gjort.
  • Shininganne

Jag hade kollat vem det var och försökt fråga genom dörren vad dom ville om det nu inte var någon jag kände.
    Blev själv överfallen och misshandlad i trappuppgången till lägenheten för några år sedan och trots att jag skrek på hjälp och senare också ringde på grannarnas dörrar var det ingen som öppnade.
    På ett sätt kan jag förstå att man inte öppnar för man vill inte själv råka ut för något men samtidigt kanske man kan förhindra att en annan människa råkar illa ut. Ganska svårt faktiskt.

Izabelle 020627 och BF 080518
  • deona

Jag skulle börja panikgråta, har redan varit med om det x antal gånger, aldrig har det varit nått bra. Men kolla vad som händer skulle jag väl, kan ju vara en granne som behöver hjälp eller så.

• mamma till Alexander
    deona skrev 2008-03-28 12:02:45 följande:
    Jag skulle börja panikgråta, har redan varit med om det x antal gånger, aldrig har det varit nått bra. Men kolla vad som händer skulle jag väl, kan ju vara en granne som behöver hjälp eller så.
    Vad har det varit de gångerna då?
  • deona

mamma till Alexander skrev 2008-03-28 12:25:32 följande:

Vad har det varit de gångerna då?
    Lång historia, men poliser ibland, skumma människor ibland. Men det var mest när jag var yngre o bodde hemma. Fast det sitter i än idag.
  • jagvetintevadjagheter

Jag skulle INTE öppna! Öppnar inte ens dagtid när det ringer på om jag inte väntar besök och vet ungefär vilken tid den personen kommer. Blev oerhört skrämd för någon månad sen och sen dess kommer jag ALDRIG mer öppna! Jag bor i lägenhet med ganska mycke "skumma" människor runt omkring så det är nog därför... är det nån som behöver hjälp så finns det säkert nån modigare granne som öppnar.

• SaraHeleneBirgitta

haha jag blir livrädd fortfarande bara brevinkastet låter här haha, coh jag har ändå bott i lägenheten nu runt ett halvår :P Öppnar inte här om ingen ringer eller vet att den kommer.. Är det någon jag inte känner så släpper jag iaf inte in den i lägenehten utan att sambon är här.. men jag skulle iaf frågat vad personen ville i porttelefonen :) Livsfarligt tycker jag då jag bor i kortedala haha

• Leoella

Kollat i titthålet (om jag inte hade ett skulle jag nog ropa Vem är det och ev fråga vad de vill) och sen öppnat såvitt det inte står någon som ser oerhört skrämmande ut utanför. Jag agerar som jag önskar att andra agerar om jag är i nöd.

Tänk om man INTE öppnar och sen blir människan överfallen (de kanske flyr från en misshandlare), dör utanför ens dörr (förblöder pga att de gjort illa sig), förfryser i vinterkylan (de kanske sökte skydd, var främmande i staden o hittade inte hem dit där de sov) osv.

• Mysluvan

Jag hade förmodligen fått panik! Jag är fruktansvärt mörkrädd och vi bor i parhus på markplan.
    Gissar på att jag hade ringt upp sambon och öppnat med telefonen i handen, för är det någon som tvunget vill in så kan de ju bara klirra en ruta ändå.

Om man är sugen på något och ändrar sej, är man avsugen då??
  • agua

Tittat i nyckelhålet annars frågat genom brevinkastet vad hon/han vill. om personen var våldsam hade jag ringt grannen under eller min pappa.

• Perry the Platypus

Frågat genom dörren vem det var och vad de ville. Behövs en ambulans kan jag ringa efter en utan att behöva öppna.

Bröst och hjärna i en enda röra.
  • amomentlikethis

jag hade blivit väldigt förvånad eftersom man behöver nyckel för att komma in i trappuppgången. (bor i lägenhet)

men min hund hade börjat skälla så mycket att den som stod utanför hade pissat på sig, å jag hade bara kollat genom titthålet på dörren för att se vem det är.

öppna dörren skulle jag aldrig göra, så dum är jag inte!

• Mysluvan

Brr denna tråden borde faktist ligga under skräck enligt mej.

Nu började jag fundera på vad fasen jag ska göra om det händer, har vägrat sova själv innan.

Om man är sugen på något och ändrar sej, är man avsugen då??
  • lövet2

Det händer lite då och då här. Jag brukar kolla om det står någon bil här utanför, och sedan ropar jag och frågar vem det är. Oftast är det någon tonåring som grälat med sina föräldrar eller så. Mina egna tonåringar ringer aldrig på, utan de ringer på min mobil i stället och ber mig låsa upp.

Svar på tråden Vad hade ni gjort om det plingade på hos er mitt i natten?