Inlägg från: Wictooria |Visa alla inlägg
  • Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej hej!
    Nu är det äntligen bara 15 veckor kvar.
    Jag har aldrig mått såhär bra under hela graviditeten, magen syns äntligen mycket, man känner bebisen varje dag och allt illamående är borta!

Det enda negativa som jag känner är att det kan vara lite svårt att sova. =(

Men nu förbereder jag mig psykiskt inför förlossningen och försöker förbereda allt man måste köpa. Tänka lite på bb väskan och allt annat trevligt. Snart börjar min föräldragrupp också, det längtar jag väldigt mycke efter!

Hur mår ni andra i vecka 24-26?
    Har ni börjat mäta sf mått??

• Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)
  • Wictooria

Haha , jaa min kompis födde igår, hon var i vecka 31! jag satt o höll hennes hand under hela tiden. Han kom ut på 5 minuter.

Och efter detta så har jag verkligen förstått att ALLTING kan hända och det gäller att vara förberedd! Haha, man ska inte ta något för givet. Så jag har fått en viktig milstolpe, vecka 31 ska allt vara förberett. Ska ha min lilla lista på det som jag vill ha med till förlossningen. Favvis morronrocken tvättad och väskan framme, inte allt packat, packar nog inte allt förren runt vecka 35. Men allt ska vara förberett iallfall. haha!

• Wictooria

Hej hej! Oh va trevligt, bf på samma dag! =) Spännande.

Jag ska börja mäta mitt SF mått 15/4. Längtar efter det, se om man följer normalkurvan. =)

• Wictooria
    Malabo skrev 2008-03-28 22:52:35 följande:
    Wictooria-Jag tycker det är så härligt med dig för du är så väl förberedd, själv lever jag efter mottot "det ordnar sig alltid" vilket inte alltid är så jätte lyckat.
    Haha, jaa jag är väldigt mycke sån av mig. Gillar att vara i god tid. Men samtidgt är jag också sån att jag tänker ''allt ordnar sig'', stirrar inte upp mig över små saker. haha =D Men kan man vara förberedd, så varför inte? haha :D Ha det så bra!
  • Wictooria
    Puff skrev 2008-03-28 22:57:22 följande:
    Wiktooria - Då förstår jag att du vill vara väl förberedd. Och du har ju helt rätt, man vet aldrig när det sätter igång!
    Ja verkligen, tror inte att chocken redigt har lagt sig än. =)
  • Wictooria

Haha. Men jag litar bara på det till ungefär 99%. Köper fortfarande naturella kläder, har köpt en helblå body. Men en flicka kan ju ha blått. Säkra sidan först. ^^

• Wictooria

Haha, min sparkar DYGNET runt. Och han är så stark! Ibland när jag sitter o kissar kan han sparka mig så hårt på blåsan att kisset lixom ''hackar''. haha. Och han älskar o ligga mot mitt högra revben, samt att sparka och knuffa emot där. Jaag kan ju tala om att jag är ordänkligt öm! Det blir en livlig lite krabat.

• Wictooria

little squirrel skrev 2008-03-29 11:08:43 följande:

Hanna - jag inbillar mig att bebis kommer att komma för tidigt eftersom jag gjorde det =)Vet inte alls om det kan va ärftligt.....Har ni skötbord, eller bestämt vilket ni ska ha?Vi ska fråga om könet och hoppas på ett mera säkert svar under nästa ul!Vet ngn hur det är med storlek på bebisen? Påverkas det mkt av hur stora mamma och pappa var när dom föddes?
    Hej hej. Det kan vara ärftligt att bebisen kommer för tidigt. =)
    Storleken på bebisen tror jag dock inte spelar någon roll hur mamma/pappa var. Det är nog ganska indivuduellt. =)
Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)