Inlägg från: Wictooria |Visa alla inlägg
  • Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Förästen, Någon mer än mig som har kramp i vaden mycket? Speciellt när man sover? =D

• Wictooria

Min föräldra utbildning börjar den 15/4 och slutar 29/4. =)Väldigt lagom. Ungefär i vecka 30 när den slutar.

• Wictooria

Ojda, är det farligt???? Jag har ingen aning om vad jag har för värden i det. Vet bara mitt järnvärde och det ligger på 112.

• Wictooria

Jaa, jag äter 1 niferex varannan dag.
    Men jag ska ta upp detta med krampen då, kanske behöver lite mer kalcium då. Men jag som dricker flera liter mjök varje dag, haha. Men så länge det inte är farligt för lillen så ska man ju inte ora sig.

• Wictooria

Jaa, ska kanske fråga henne om jag inte ska ta en till järntablett. För jag började äta dom när HB var på 119, och förra gången hade det gått ner till 112!

• Wictooria
    Jela79 skrev 2008-03-29 22:54:15 följande:
    Det kan ju även vara vanlig vätskebrist (kramp i vaden)Men som sagt prata med din BM om det.Själv så äter jag Hemofer, 2 tab om dagen.Även om jag hade 134 i hb-värde på inskrivningen så sa BM att jag kunde ta den dosen från vecka 20 ändå. Får väl se vad värdet ligger på vid nästa besök hos BM.Ni som börjat kolla på vagn vad lutar det åt för märke??Tycker att det är rena djungeln...finns ju så många fina att välja på.
    Vi har då redan köpt våran barnvagn. =) En Biro Happy, den passar mig perfekt. Lagom hög, inte så tung, inte för klumpig, den är kompakt och får lätt platts i bilen. Helt underbar vagn.

Jag hatar verkligen vagnar som är jätte låga och aldeles för små, speciellt sånna med tre hjul. haha=)
    Och emmaljugas barnvagnar, tunga och klumpiga.
    Med det är ju bara min åsikt! =D
  • Wictooria
    luckysun skrev 2008-03-30 16:23:36 följande:
    Idag buffade jag på magen för att se om jag fick respons och visst kom en liten buff men var det dumt av mig att buffa en gång på magen?
    Nejdå =) Mina kompisar brukar buffa på min mage för att han ska buffa tillbaka. Det är helt ofarligt. Jag brukar själv göra det på morgonen. =) Så roligt när han sparkar tillbaka.
  • Wictooria

Haha, jaa. det är kul :D Min lille är alltid vaken när vi ska lyssna på hjärtat.

• Wictooria
    skrållan1978 skrev 2008-03-30 17:53:54 följande:
    hejsan!Jag är i v 26+0 idag, bf 4 juli enligt UL.Är det fler än jag som känner sig vääldigt stora redan om magen??? min mage är gigantisk redan och sf måttet v 24+2 låg på 28,5 cm!Hade vart skoj o se era magar, lägger in en bild tagen idag på min=)
    Oj oj oj vilken mage!
    jag som tyckte att jag hade stor mage, men inte alls sådär stor!

Jag har lite bilder på min blogg.
    wictooria.blogg.se
  • Wictooria

little squirrel skrev 2008-03-30 19:30:13 följande:

du är som jag ungefär =)
    uuh. :D Spännande o se om vi har lika sf mått!
  • Wictooria

Jag skulle nog tippa på att jag har ungefär 26-27 i sf mått, inte mindre än 25 iallfall. Det är la normalt?
    har försökt o mäta lite med måttband. haha

• Wictooria

little squirrel skrev 2008-04-01 18:03:26 följande:

Tackar =) JAG tycker inte jag har så mkt mage när jag ligger ner.....men enligt sambon så är den bra mkt större nu än förut iallafall och när jag var på sjukhuset (för en annan sak) så kände läkarn och konstaterade att livmodern var lite ovanför naveln...Det var för ett par veckor sen....
    Jaa, jag kollade lite på min journal, där har man ju en sån SF mätar grejj, i vecka 25 ligger normal(mellersta)linjen/kurvan på 24 i sf mått.

men jag tror iallfall att jag har 26-27. 27 ligger på den tredje(översta) linjen/kurvan. Är man för stor då? eller är det om man går över den översta kurvan?
  • Wictooria

little squirrel skrev 2008-04-01 18:13:06 följande:

tror det är när man går över översta kurvan.....men såvitt jag förstått när jag läst runt så ska man inte oroa sig förrän bm säger nåt. Tror det finns ett rätt stort spann som man kan ligga inom, va?
    Jaa. Allt dedär förvirrar mig så himla mycke.
    Men jag brukar alltid lita på barnmorskan, så länge hon säger att det är bra så äre bra =)
    I vecka 25 ska man ligga mellan 21-27. det är ju ganska stora skillnader. =D
  • Wictooria

Jag tror man ska ligga där emellan, tror nog att 27 är på gränsen, och 21 med.

• Wictooria

Haha, jaa. =) Jag är nervös över mitt mått, vill inte att det ska ligga för högt.

• Wictooria

Hej hej! Nu har jag varit o mätt mitt sf mått!
    28 cm i vecka 27+1

Men hon har både skrivit fel datum och FEL SF MÅTT och FEL VECKA!

Hon har skrivit SF:27cm i vecka 26!

Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)