• Anonym

Hjälp! Missfärgad hud efter järninjektion!

Alla ni sjuksköterskor eller andra som har erfarenhet av järninjektioner. Jag har fått järninjektioner i rumpmuskeln, men nu senast så tror jag att han gjorde fel. Fick ett stort blåmärke som nu har övergått i orange, en missfärgning av huden alltså. Kan man göra nånting för att det ska gå bort? Är så ledsen så jag gråter nu. Skulle inte ha låtit dem sticka mig...

• Svar på tråden Hjälp! Missfärgad hud efter järninjektion!
  • Entjejskonto
    kast21 skrev 2021-12-09 22:14:45 följande:

Hudläkaren hade inte så stor tilltro till laserbehandlingen tyvärr. Tiden får utvisa. De hade aldrig hört talas om något liknade fall men tydligen finns det fler som drabbats av samma sak?????

Okej, ja fler finns! En annan tjej var med om detta nyligen också, berättade Barnmorskan. Detta var på ks i Solna, vart var din dotter? Jag anmälde händelsen
  • Entjejskonto
    kast21 skrev 2021-12-10 15:25:40 följande:

Anmält till LÖF. Du också?

Ja, dock inte fått svar än! De har beställt papper från läkaren.. hur gick det för er?
  • kast21

Pratade med Löf i veckan. De har fått in journalerna och ärendet ska snart läggas på en handläggare. Kommer nog ta lång tid innan ärendet är klart?.

• Entjejskonto

Mitt från oktober är kvar och lika synligt. En bekanta märke börjar försvinna och hon har haft det i 1 år, fick tips att magnesium samt d vitamin kan hjälpa

• Anonym (Elsa)

Järninjektion? Brukar det inte vara järndroppar man får?
    Och vad har de sagt att det beror på då? De måste ju veta orsaken till missfärgningar,  är det att de injicerat fel? Lyckat komma åt nån nerv? Väldigt märkligt.
    Ge er inte tills ni får svar.

• Htlgfgjlöäufsaagjk
    Entjejskonto skrev 2022-04-01 19:45:26 följande:

Mitt från oktober är kvar och lika synligt. En bekanta märke börjar försvinna och hon har haft det i 1 år, fick tips att magnesium samt d vitamin kan hjälpa

Usch vad segt!! Tack för tipset, värt att prova. 

Anonym (Elsa) skrev 2022-04-01 20:05:42 följande:

Järninjektion? Brukar det inte vara järndroppar man får?
    Och vad har de sagt att det beror på då? De måste ju veta orsaken till missfärgningar,  är det att de injicerat fel? Lyckat komma åt nån nerv? Väldigt märkligt.
    Ge er inte tills ni får svar.

Det är väl att det läcker och lägger sig under huden har jag förstått det som. Fick mitt efter min förlossning och ingen hade sett något liknande förr? finns inte mycket att göra åt. Anmält till löf. 

• Anonym (Elsa)

Om det läcker är det ju för att de injicerat fel. Det ska du inte acceptera. 
    Hoppas du även anmält den individen som gav dig järninjektionen. 

Svar på tråden Hjälp! Missfärgad hud efter järninjektion!