• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 13:06
    Ny behandlingslista startad!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6
  • Bebis igen

Ego: Nu har jag ringt till akutgyn o kollat..... det svider så jättemycket därnere i magen så jag känner att jag vill in o kolla! Behövde inte säga mer än att jag haft 2 x tidigare så sa BM att såklart kommer du in så tittar vi till dig! Fick akuttid kl. 14.30...håll era tummar för oss nu tjejer! Kram från mig!

(¯`°?.¸ ♥ Kan det inte bara få funka nudå?? ♥ ¸.?°´¯)
  • Snozie

Odd- Ja vist är dom roliga ibland? Snacka om särbehandling och att det till 100% spelar roll vilken läkare/sjukhuspersonal man träffar. Stackars dig...bli bemött så. Jag äter lergigan mot mina sömnproblem. Tycker faktiskt att dom varit super bra mot ångest över alla mina mf. Känner mig bättre till mods när jag tar dom. Vad tycker du?

Saffran- Säger som magis. Att det förmodlgen är den hinnan man skall ha du sett eftersom läkaren sa så. Den hinnan jag pratade om sitter som ett sträck mitt i livmodern liksom. Som om du ritar ett päron och sedan drar ett stäck uppifrån och ner.

Magis- Säkert inget problem med ditt septum eftersom det verkar vara bara en liten bit. Mitt ev septum går helt ner. Hon läkaren jag pratade med nu på morgonen sa att OM det går att operera bort så kommer jag att få en hjärtformad livmoder och mycket större förutsättningar för att lyckas. Hoppas hoppas...vill få ett slut på detta lidandet nu!

Hon sa ingen tid men jag hoppas att det inte dröjer för länge både dit och till Lennart...

• Snozie

Oj oj...Bi- Tummar och tår är laddade. Tänker på er...!

• Magis2

Oj Bebis! Då antar jag att det blir VUL idag? Jag håller tummarna stenhårt må du tro!
    Och glömde säga tidigare att jag hade jätte-jätte ont i magen under ca 2 dygn under v.9 (tror jag det var?) och åkte in akut. Låg sedan 7 timmar på akuten innan jag fick komma in hos läkare, under den tiden hade smärtan redan försvunnit. Sedan lyckat VUL med livligt foster...varför man ibland får akut-ont i magen är svårt att säga och ibland kan man inte riktigt skilja på om det är tarmar elelr livmoder heller. Men, det betyder OFTAST inte att det står illa till med fostret...men som sagt, alla vi i denna tråd har ju också erfarenhet av motsatsen som präglar oss....

• Magis2

Snozie! jag tycker det är jättepositivt detta med remiss till hyst+lap! Ring gärna till operationsplaneringen på sjukhuset/kliniken om ett par dagar och hör om de fått in remissen, det skadar ju inte (som vi alla konstaterar om och om igen) att ligga på lite...jag håller tummarna stenhårt för dig nu Snozie!
    Bort med dumma, elaka och okunnika läkare - in med konkret kunskap och tydlig diagnos! *kram*

• Odetta
    Bebis igen skrev 2008-04-02 12:12:30 följande:
    Ego: Nu har jag ringt till akutgyn o kollat..... det svider så jättemycket därnere i magen så jag känner att jag vill in o kolla! Behövde inte säga mer än att jag haft 2 x tidigare så sa BM att såklart kommer du in så tittar vi till dig! Fick akuttid kl. 14.30...håll era tummar för oss nu tjejer! Kram från mig!
    Ska hålla tummar och tår vännen!!!! *bamsekramisar*
    Av drömmarna skapas morgondagens verklighet
  • fruZ

BI; oj vad vi ska hålla tummarna i eftermiddag!

• StoraD

hej raringar!

Snozie! Det var ju jättepositivt detta med remiss till hyst & lap, nu händer det verkligen saker! skönt gumman!

bi: ååh som jag håller tummar nu vännen!!!!

a80, kul att se dig vännen! hur är det med dig? känns det bättre nu, sist var du lite nere fick jag intryck av?

cia: nix en tomte vore inte alls fel! Men hur mår DU sötnos? du bara bryr dig om andra men du får ju berätta hur du har det också!

kram på er alla!

• Saffran84

Bebis igen: Jag håller tummarna stenhårt kl 14.30 för er! Hoppas, det går bra nu!!!!!!

• Cia o krabaten

bebis: Å vad jag håller tummarna nu!
    *Skickar lugna tankar så du inte klättrar helt på väggarna*

LillaD: Hej hopp vännen!
    Jodå, jag mår bra. känns lite dumt att klaga i denna tråd i min sits nu mår riktigt bra, inte trött osv.
    Men önskar att jag kände Pyret oftare.
    Har känt h*n ganska regelbundet och så knappt nåt igår och inget alls idag kombinerat med mensvärk och risig mage
    Så jag struntar i att klaga till jag känt Pyret igen och är lugn

hade som sagt en kompis här och vi pratade om att resa ihop i maj, typ Prag eller så!
    Nånn som har tips på mysig tjejhelg??

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6