• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 13:06
    Ny behandlingslista startad!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6
  • StoraD

Klart det är decdia, jag beklagar dock att du måste komma hit, ååh ibland är livet så orättvist lycka till med din utredning!

• Saffran84

Känns bra att läsa era svar jazzy och lillaD. Har nog fått det intrycket jag med, att de som aldrig får något barn är de som laggt ner verkstaden helt. Och det förstår man ju att man tillslut inte orkar få fler missfall...men så länge man kan blir gravid (peppar, peppar....) är det ju väldans svårt att låta bli att försöka tror jag.

Förresten, en annan fråga, vad är det för fel man skall ha för att IVF skall vara lösningen (appropå titeln på denna tråd)????

• Bebis igen
    Decdia skrev 2008-04-01 12:35:01 följande:
    Hej, går det bra att jag hänger med i denna tråden? Har tre tidiga mf bakom mig och nu har vi påbörjat en utredning. Vi har bägge lämnat blodprov och väntar svar (kommer nog i början/mitten av april).
    Välkommen och håller tummarna för din utredning!
    (¯`°?.¸ ♥ Kan det inte bara få funka nudå?? ♥ ¸.?°´¯)
  • StoraD

bi: ja, ring gyn och se, låter som en bra plan tycker jag! hur mår du annars nu? visst var det så att du mådde jätteilla (minns inte vad det heter när det är så...) med dina pojkar? hoppas det inte blir så nu, utan att du mår lagom illa bara!

nä, inga känningar, men jag är bara på dag 9 idag, så det är bara att fortsätta avvakta. Jag tror dock inte att det blev ngt nu, vi hade bara ett försök eftersom vi var hos mina föräldrar under ÄL... men men, vi får se! Som sagt så har det tagit lite tid förr, så mina förhoppningar är inte så höga!

• Saffran84

Hej Decdia! Vad tråkigt att du också drabbats av detta! Är också ny här och mitt uppe i en mf-utredning. Väntar på svar under April. Kromosomtestsvaret kommer nog inte förräns i slutet av månaden dock. Vad har ni fått ta för slags tester? Blir ni omhändertagna bra av läkaren? Hur mår du i allt detta?
    Kram!

• Bebis igen
    StoraD skrev 2008-04-01 13:22:44 följande:
    bi: ja, ring gyn och se, låter som en bra plan tycker jag! hur mår du annars nu? visst var det så att du mådde jätteilla (minns inte vad det heter när det är så...) med dina pojkar? hoppas det inte blir så nu, utan att du mår lagom illa bara! nä, inga känningar, men jag är bara på dag 9 idag, så det är bara att fortsätta avvakta. Jag tror dock inte att det blev ngt nu, vi hade bara ett försök eftersom vi var hos mina föräldrar under ÄL... men men, vi får se! Som sagt så har det tagit lite tid förr, så mina förhoppningar är inte så höga!
    Skönt att du låter så avslappnad i BIM djungeln! Det låter friskt!

Ja, jag går o väntar på att illamånedet ska börja.... hyperemesis heter det när det är extrem gravidillamående! Samtidigt så vill jag ABSOLUT inte ha det....för det är verkligen såååå vidrigt!!

Sen undrar man ju om allt står rätt till när man inte mår illa ännu......tror dock att det inte började förrän v. 7 eller 8! Buhuuuuuu

Annars känner jag av:
    Ömma bröst och bröstvårtor, olika beroende på var på dygnet man är!
    Trött som tusan....
    Svullen
    Lite mensvärk o hugg till o från

AJa, men varje dag får jag för mig att det dött därinne elelr att jag börjat blöda... man känner sig ganska knäpp!

Hur går föräldrautb.? Visst var det en sån ni va på va??
    (¯`°?.¸ ♥ Kan det inte bara få funka nudå?? ♥ ¸.?°´¯)
  • Finessan

Säger hej till Decdia också!

LillaD, ett försök räckte för både Cia och mig. Flört Håller tummarna.

Saffran, det sägs ju som de övriga kloka gummorna redan skrivit att chanserna för en bebis är stora. Det handlar om hur många missfall man orkar med. Sen är det klart att har man ett viktigt "fel" så beövs det åtgärdas med behandling.

IVF är nödvändigt vid kromosomfel.

BI, usch och fy för de där tidiga VUL:en. Det är en skräck varje gång, men det är bara att härda ut.

Än har den feta damen inte sjungit
  • Acantha

Hej, hittade precis hit och försökt läsa lite. Har tre MF bakom mig men mellan första och andra fick jag en kille. Sista var misstänkt X från början och sen blev det missstänkt Mola. Inte fått svar än, så jag vet fortfarande inte om det var Mola eller nått annat.

Är det någon här inne som har barn men ändå fått utredning pga upprepade MF? Kan det vara kromosonfel trots att man redan fått barn? Är så dåligt insatt i detta.

Får man hänga här trots att man har barn???

• Snozie

Oj oj...nu trillar det in nya...hinner inte riktigt med men säger. Hjärtligt välkommmna alla nya!!!

Bi- Håller alla tummar och tår att allt skall gå bra!! Vad gäller hypedarius så vet jag precis vad du pratar om. Fick det med tvillingarna...Om så blir fallet för dig igen vet du var jag finns!!

Lilla D- Tummar hålls hårt från snozie...!

Finesssan och Cia- Tack för att ni orkar engagera er i mitt öde...ibland undrar jag om jag är förföljd av en ond demon...?

Till er andra: Tack gode gud för att ni finns här och vill dela med er av erf. Det är guld värt!

Vad gäller mig själv har jag rejält ont idag så jag hoppas att det startar nu! Tack och lov har jag nått roligt att se framemot mitt i all bedrövelse. På söndag skall jag på utställning med min vovve!!! . Hoppas vi vinner det skulle vi behöva nu! Skall ta och lägga upp några bilder någon dag så ni får se min gulle snutte "reserv bebis"...

Kram

• Magis2

Saffran, Decdia och Acantha - varmt välkomna till tråden.
    Här tror vi alla att man kan få barn trots upprepade MF - vi försöker att inte tappa sugen och peppa varandra! Törs nog säga att nästan alla i tråden haft minst 3 MF, och ingen har gett upp ännu trots att några av oss också påbörjat adoptionsspåret. En del har lyckats få barn tidigare och andra är barnlösa.
    Saffran - du har väl inte tidigare testat ngn typ av behandling (t.ex progesteron och/eller trombyl) i samband med graviditet? I sådana fall kanske din nästa graviditet (under behandling) får mycket bättre villkor...tänk så!

Jag var hos BM idag. Fick lyssna på bebisens hjärtljud och det lät bra! Den röjer runt som en vilde - som vanligt och BM sa att vi verkar ha en riktig buse därinne. Är så glad och tacksam att den lille rör på sig men under de senaste 4 dagarna har den börjat sparka nedåt...mot urinblåsan och livmodersmunnen käns det som...väldigt obehagligt, men det kan vara så under en period säger BM.

Snozie gumman, jag tänker mycket på dig...hoppas du snart har ditt MF avklarat nu så att du får komma tillbaka på banan igen. Och - att du snart får tid hos den där Lennart i Borås. Han ska ju tydligen kunna det här med upprepade MF, tillskillnad från de CP-doktorer du haft att göra med hittils. *kram på dig*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6