• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 13:06
    Ny behandlingslista startad!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6
  • HoppetKärleken

babblar på: Igår på dag 36 har jag fått något som jag inte kan kalla mens mini mini lite blod på pappret när jag torkar mig det är allt. Men det är bara att HOPPAS för en gång skull att den kommer igång annars blir mitt IVF förskjutet en månad till, jag är så evinnerligt trött på denna väntan. Mensen är nog det enda som inte strulat med med min kropp punktligt som attan någon gång dag 28-30 så nu är inte den heller normal...Hur många dagar har du haft din "blödning" babblar på?

• Odetta
    fruZ skrev 2008-04-01 20:08:05 följande:
    Odd; jag säger som Snozie, mensen blir ofta rubbad efter missfall och det finns erfarna läkare som hävdar att man ska vänta ett par cykler innan man försöker igen. Däribland min läkare och jag litar på honom och väntar. Verkar som om han har rätt i att min kropp inte är redo än, första mens kom 9 veckor efter skrapningen, och varade i 3 veckor... min andra mens kom oxå sent (efter 5,5 veckor) men var mer normal i längd. Så jag hoppas på att nästa blir ännu normalare...Kram till dig kämpar-snozie! Jag tycker oxå att du borde få hjälp om det inte sätter igång. Jag har fått erbjudande om skrapning vid båda mina MA (v 9 och v 12).
    *kram* jag hoppas att din cykel blir normal nu...låter skitjobbigt med både så långa cykler och så lång mens. Jag brukade ha jätteoregelbundna cykler som hoppade allt mellan 29 dagar till 48 dagar...min längsta cykel var på över 60 dagar, men det var tack och lov bara en gång. Så nu när mina cykler senaste året har blivit korta på  23-26 dagar så har jag verkligen varit skitglad...vill verkligen inte att den strular till igen.

Och det där med att vänta. Mh...jo...jag vet. Men åååhhhh vad det är svårt att vänta!!! Men fortsätter min cykel såhär så blir det ju inget ändå... Sa din läkare VARFÖR det är bättre att vänta? Jag tänker ju lite som att är kroppen redå som funkar den...men det kanske inte är bra? *kram*
    jazzy skrev 2008-04-01 20:28:06 följande:
    Odd...jag testade fortf positivt i tre veckor efter iott senaste mf... Tyvärr!!! Bara vänta ett tag till... Annars är det ju bra att vänta en mens innna...

Jo...jag börjar se att jag kanske är aningens otålig *ler*

Men jag testade minus på gravtest redan efter 4 dagar så jag har väl fått för mig att allt ska vara normalt och återställt med det samma....får nog sluta få för mig saker, det hjälper inte mitt icke existerande tålamod *kramar om*

Av drömmarna skapas morgondagens verklighet
  • babblar på

Hk: i 6 dagar men precis när jag skrivit så fick jag lite mensvärk så det sätter kanske igång nu. Men man undrar ju varför det strular just nu. När man ätit trombyl så borde det ju bli tvärtom tycker man ..blöda mycket och lätt typ.

Hoppas du kan göra din IVF! Hjälper IVF mot vissa mf förresten?

• HoppetKärleken

babblar på: Nä IVF hjälper inte mot missfall. Har försökt bli gravid i tre år själv (och med sambons hjälp förståss ) inte lyckats en enda gång, men två gånger med IVF vet inte varför...hoppas min mens också kommer igång...har inte heller någon mensvärk, mini blod bara, va trött man blir...visst undrar man varför det strular???

• fruZ

Odd; han sa att de sett i en studie att risken för nytt missfall ökar om man blir gravid för tätt inpå, men man vet inte varför, kan ha psykiska eller fysiska orsaker (oro, stress, rester kvar i livmodern, hormonrubbningar kanske) och för mig räckte det som argument, men jag vet det är OLIDLIGT lång väntan. Kan knappt fatta att vi verkar klara det. Försöker ta en dag i taget och inte planera så mycket i nuläget.

• babblar på

HK: Aha..tänkte att det kanske kunde hjälpa mot endel mf eftersom överskriften är som den är på denna tråden.
    Jag håller en tumme att du får sätta igång din IVF

• Cia o krabaten

babblar på skrev 2008-04-01 21:25:38 följande:

HK: Aha..tänkte att det kanske kunde hjälpa mot endel mf eftersom överskriften är som den är på denna tråden.Jag håller en tumme att du får sätta igång din IVF
    Det är bara för att skilja utredningen från "vanlig" fertilitetsutredning som kanske ofta leder till IVF.
  • annapanna2

Hej alla! Åh har inte varit inloggad på flera veckor.. Kommer försöka läsa in mig lite

Grattis Bebis igen!! Håller tummar och tår nu för dig!

Säger hej till alla nya! Är själv ganska ny och har inte varit så där jätteflitig på att skriva.

Nu har vi äntligen börjat utredningen på lucina. Vad skönt det kändes att komma dit!! Både jag och min sambo fick förtroende för dem på stört. Inväntar mens nu så jag kan ta resten av proverna. Fick också en remiss för röntgen av livmodern samt spolning av äggledarna. Det känns riktigt skönt att ha hittat en läkare som verkligen tar en på allvar. Tack för att ni här i tråden fick oss att välja lucina, utan er hade vi aldrig funnit dem!!

Kram på er.

• Bebis igen

EGO: Usch jag har haft så himla ont i magen inatt...... dels så har jag problem med den "vanliga" magen. Knip o sånt.... sen igår kväll fick jag ont i vänster sida....blev orolig, tog vetekudden o gick o la mig i sängen! Maken va o repa.... Han väckte mig o tog bort den iskalla vetekudden...sen har jag vaknat inatt av mensvärk! Jättemensvärk....

Usch, nu är jag orolig. Sitter på jobbet o känner att jag egentligen skulle legat hemma i sängen istället... Nån mer som haft såhär ont och att det fortfarande vart normalt?

(¯`°?.¸ ♥ Kan det inte bara få funka nudå?? ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6