fruZ skrev 2008-04-01 20:08:05 följande:
Odd; jag säger som Snozie, mensen blir ofta rubbad efter missfall och det finns erfarna läkare som hävdar att man ska vänta ett par cykler innan man försöker igen. Däribland min läkare och jag litar på honom och väntar. Verkar som om han har rätt i att min kropp inte är redo än, första mens kom 9 veckor efter skrapningen, och varade i 3 veckor... min andra mens kom oxå sent (efter 5,5 veckor) men var mer normal i längd. Så jag hoppas på att nästa blir ännu normalare...Kram till dig kämpar-snozie! Jag tycker oxå att du borde få hjälp om det inte sätter igång. Jag har fått erbjudande om skrapning vid båda mina MA (v 9 och v 12).
*kram* jag hoppas att din cykel blir normal nu...låter skitjobbigt med både så långa cykler och så lång mens. Jag brukade ha jätteoregelbundna cykler som hoppade allt mellan 29 dagar till 48 dagar...min längsta cykel var på över 60 dagar, men det var tack och lov bara en gång. Så nu när mina cykler senaste året har blivit korta på 23-26 dagar så har jag verkligen varit skitglad...vill verkligen inte att den strular till igen.
Och det där med att vänta. Mh...jo...jag vet. Men åååhhhh vad det är svårt att vänta!!! Men fortsätter min cykel såhär så blir det ju inget ändå... Sa din läkare VARFÖR det är bättre att vänta? Jag tänker ju lite som att är kroppen redå som funkar den...men det kanske inte är bra? *kram*
jazzy skrev 2008-04-01 20:28:06 följande:
Odd...jag testade fortf positivt i tre veckor efter iott senaste mf... Tyvärr!!! Bara vänta ett tag till... Annars är det ju bra att vänta en mens innna...
Jo...jag börjar se att jag kanske är aningens otålig *ler*
Men jag testade minus på gravtest redan efter 4 dagar så jag har väl fått för mig att allt ska vara normalt och återställt med det samma....får nog sluta få för mig saker, det hjälper inte mitt icke existerande tålamod *kramar om*