• Anonym (kränkt!)

Han finns på knullkontakt!!

Faaaaannn!!!!
    Idag upptäckte jag att min sambo skapat en användare på knullkontkt den 18/3 2008...dvs tre dagar efter att jag och barnen åkt iväg till mina föräldrar på "semester". På knullkontakt har han uppgivit att han söker "allt"...!
    Vad ska jag göra?!
    Ska jag konfrontera honom och fråga varför??
    Eller ska jag vänta och se om han verkligen skaffar sig knullkontakter?! Fan, jag blir så kränkt!!
    Ska man räkna detta som en sorts otrohet? Vad tycker ni??
    Snälla, hjälp! Vet inte hur jag ska reagera eller hur jag ska känna...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 12:46
    Han är på väg hem nu... jag pratade med honom i telefon, och han sa att han inte har någon bra anledning till varför han reggade sig där, men att han inte varit aktiv på sidan och inte har för avsikt att vara det heller. Han sa att det bara var ett korkat infall, och att han inte kan varlen ursäkta eller förklara...Men han säger att han inte var ute efter att träffa någon, men att han förstår att jag tror det. Nu kommer han hem och så ska vi prata om det här ordentligt.
    Jag bara gråter och gråter...är helt knäckt! Förstår inte hur han kunde korsa den här gränsen...all tillit är borta, men jag älskar ju honom så överjordiskt mycket så jag nästa skäms. Han är den centrala punkten i mitt solsystem, och jag varken kan eller vill leva en enda sekund utan honom. Men jag VILL INTE att det här ska ha hänt! Det känns som om jag gått av på mitten. Vill vara förbannad och arg, men kan inte! Får se vad som kommer ur diskusionen nu när han kommer hem..Men jag tror det här kommer eka länge i vårat förhållande, och det kommer nog aldrig sluta göra ont...mest med tanke på att detta ligger så på gränsen och snuddar vid otrohet...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 14:04
    Eftersom folk inte verkar läsa hela tråden, så förtydligar jag en sak här :

Jag fick reda på att han hade reggat sig på knullkontakt eftersom jag såg i rull-listan i webbläsaren att adressen fanns där. När jag klickade på adressen kom jag automatiskt in på hans profil. Jag huserar alltså INTE på sidan själv!

• Svar på tråden Han finns på knullkontakt!!
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2008-04-12 10:12:35 följande:
    vi har faktiskt tagit lite egna "home-made" foton ...t o m filmat. men det kanske inte räcker...kanske killar behöver bilder o filmer av andra tjejer för att fantisera. jag förstår det inte...det är väldigt sårande i allafall.idag kommer han hem, o jag ska väl fråga honom om fotona på exet. det känns nästan inte verkligt att jag upptäckte att han kollat in dom; jag var först så glad när jag såg att han inte hade varit inne o kollat porrfilmer! om han ändå kunde vara ett svin o en idiot jämt o inte den gulliga omtänksamma kille han är , då skulle det vara lättare att be honom dra åt skogen!!!

Men snälla, porrfilmer har väl killar rätt att titta på ibland.

tycker det är väldigt konstigt annars.

Då kan ju han förbjuda dig att läsa böcker som det tex är en porrscen i.

samma sak.

• Anonym (kränkt!)
    Anonym skrev 2008-04-12 10:24:01 följande:
    Men snälla, porrfilmer har väl killar rätt att titta på ibland.tycker det är väldigt konstigt annars.Då kan ju han förbjuda dig att läsa böcker som det tex är en porrscen i.samma sak.
    Klart alla killar (och tjejer) har rätt att titta på porrfilmer...men alla har också rätt att inte aceptera porr, vilket betyder att vill han kolla på porr, och tjejen inte vill vara med någon som kollar, så får han antingen låta bli eller lämna förhållandet...precis som med FLs regler...passar det sig inte så har man friheten att lämna. Man kan inte förbjuda någon att porrsurfa, men man kan inte heller kräva av sin partner att den ska aceptera något den tycker är fel...
  • Anonym (Undrar)

Anonym (kränkt!) skrev 2008-04-12 10:37:45 följande:

Klart alla killar (och tjejer) har rätt att titta på porrfilmer...men alla har också rätt att inte aceptera porr, vilket betyder att vill han kolla på porr, och tjejen inte vill vara med någon som kollar, så får han antingen låta bli eller lämna förhållandet...precis som med FLs regler...passar det sig inte så har man friheten att lämna. Man kan inte förbjuda någon att porrsurfa, men man kan inte heller kräva av sin partner att den ska aceptera något den tycker är fel...
    Instämmer helt!
  • Anonym (ledsen)

Anonym (kränkt!) skrev 2008-04-12 10:37:45 följande:

jag håller också med - till hundra procent!!! i ett förhållande måste man för sjutton vara överens, och respektera varandra!
  • Anonym (julia)

ja kan inte förstå varför tjejer blir helt superlessna eller arga om deras män kikar på porr...

precis som ni aldrig fantiserar om nån annan... tom när ni har sex med era män... det är ju bara så det är!

det betyder inte att mna ska bli lämnad bara för det, snarare att ni är väldigt väldigt nervösa...

och låt era män kolla på porr i smyg, inte fan vill dom väl ha er stående brevid varje gång och va sur för dom tittar på porrfilmer eller porrsidor... släpp kopplet och koppla av!

julia

• Anonym (kränkt!)

..det kan ju faktiskt handla om att man är helt emot porrindustrin, inte att man är svartsjuk. Har man tagit helt avstånd från hela branchen så ska den ståndpunkten respekteras av ens partner,och då ska inte porr behöva förekomma i relationen. Jag skulle aldrig acceptera att min kille rökte harsh, även om det legaliserades, för jag personligen är emot droger. Ett liknande avståndstagande kan man ha gjort mot porrindustrin.
    Det är lite väl enkelt att skrika svartsjuka i sånna här sammanhang tycker jag...

Anonym (julia) skrev 2008-04-13 15:04:54 följande:

ja kan inte förstå varför tjejer blir helt superlessna eller arga om deras män kikar på porr...precis som ni aldrig fantiserar om nån annan... tom när ni har sex med era män... det är ju bara så det är! det betyder inte att mna ska bli lämnad bara för det, snarare att ni är väldigt väldigt nervösa...och låt era män kolla på porr i smyg, inte fan vill dom väl ha er stående brevid varje gång och va sur för dom tittar på porrfilmer eller porrsidor... släpp kopplet och koppla av!julia
  • Anonym (ledsen)

du ts, jag håller med dej som bara den!!! vad jag däremot inte kan fatta är varför man blir betraktad som en svartsjuk sur tråkig gnällkärring bara för att man inte gillar porr...det är som om man blir stämplad på en gång liksom , när man talar om att man inte tycker om det! man måste komma ihåg att alla människor har rätt till en åsikt, och det finns en bakgrund till varför man har den. jag har tidigare tittat på porr med min kille, tyckt om en del, men mår för tillfället dåligt - och har talat med min kille om det samt bett honom inte titta. han har sagt att han slutat, men ändå fortsatt i smyg - och det är det JAG vänder mej mot här!
    stora delar av porrbranschen är hemsk, tro mej. (jag har en vän som arbetat i den, som också känner många sk "porrstjärnor" och som har berättat den "vackra verkligheten") det finns annan porr också, jag vill inte vara en moraltant och är det inte heller - men jag önskar att alla kunde respektera varandra och varandras åsikter.

• Anonym (samma sits)

Herregud jag var med om exakt samma sak i ett tidigare förhållande, jag såg adressen i rullisten, undrade vad tusan det var för något och kom då in på hans profil. Blev helt kall och chockad. Jag anade oråd, så jag gick till sökfältet och skrev in första bokstaven i hans ex namn och då kom det upp som alternativ. Trodde jag skulle dö faktiskt.
    Han fick sig en rejäl utskällning och ett par år med en ständigt orolig sambo. Visst, jag förträngde väl händelsen efter ett par år, men det satte sina spår vill jag lova.

Hade ett samboförhållande med en annan kille efter detta och då hade min paranoia gått så lånt att jag kollade igenom dennes "senast använda dokument" i datorn och hittade där porrbilder på han och hans ex. Flyttade ut väldigt snart därefter. Det är inte ok att titta på gamla porrbilder man tagit medan man lever med någon annan, där går min gräns.

Så jag är rätt nojjig när det gäller ex numera och har otroligt svårt för att inte kolla igenom datorer och liknande. Det är ju en ständig kamp mellan misstro och tillit, som jag hoppas jag vinner tillslut.

Hoppas det löser sig för er!

• Anonym (ledsen)

Anonym (samma sits) skrev 2008-04-15 22:18:27 följande:

Herregud jag var med om exakt samma sak i ett tidigare förhållande, jag såg adressen i rullisten, undrade vad tusan det var för något och kom då in på hans profil. Blev helt kall och chockad. Jag anade oråd, så jag gick till sökfältet och skrev in första bokstaven i hans ex namn och då kom det upp som alternativ. Trodde jag skulle dö faktiskt. Han fick sig en rejäl utskällning och ett par år med en ständigt orolig sambo. Visst, jag förträngde väl händelsen efter ett par år, men det satte sina spår vill jag lova.Hade ett samboförhållande med en annan kille efter detta och då hade min paranoia gått så lånt att jag kollade igenom dennes "senast använda dokument" i datorn och hittade där porrbilder på han och hans ex. Flyttade ut väldigt snart därefter. Det är inte ok att titta på gamla porrbilder man tagit medan man lever med någon annan, där går min gräns.Så jag är rätt nojjig när det gäller ex numera och har otroligt svårt för att inte kolla igenom datorer och liknande. Det är ju en ständig kamp mellan misstro och tillit, som jag hoppas jag vinner tillslut.Hoppas det löser sig för er!
    jag känner igen mej så väl i vad du skriver...jag har inte varit svartsjuk och nojjig tidigare i mitt liv, men mitt förra förhållande förstörde en bit i mej som jag har insett tar lång tid att reparera. jag o mitt ex var tillsammans i 2 år, samma dag som han gjorde slut fick jag veta att han varit otrogen hela tiden!samt haft sexannonser på internet! jag hade inte ens kunnat föreställa mej nåt sånt...men nu, 2 år efteråt, sitter detta kvar som en kil i mej. när nåt händer blir jag misstänksam o nojjig, jag kollar datorn o blir helt paranoid!! det är så himla jobbigt....och om min kille då ljuger för mej, det kan vara en väldigt liten lögn, så blir jag helt förstörd.
    har nån något tips på hur man ska kunna träna upp sin tillit?
  • Anonym (ledsen)

måste bara få höra hur det är med dej, du ts?? har det hänt nåt nytt sedan ert samtal, då blomkrukorna rök?

Svar på tråden Han finns på knullkontakt!!