• Matsina

    86:or i GBG som har BF November 2008

    Finns någon som skulle vilja föjas åt i utvecklingen?

  • Svar på tråden 86:or i GBG som har BF November 2008
  • Maddiiie

    Matsina:
    Åhh vad härligt med en resa! jaha ska ni ta reda på könet? spännande! Jadu, blir väl hemma hela sommaren, eller ja vi ska till göteborg över en helg bara och shoppa lite bebiskläder på gekås!! Sen ska jag jobba heltid från och med nästa vecka till augusti. Det känns inte så roligt men pengarna kommer rulla in iallafall! inget jobb för dig eller?

  • Matsina

    Jo da jag jobbar för fullt har ett 4-skift arbete så det är dygnet runt för min del. Nu e det så skönt för trött heten e borta så nu orkar jag med natten igen =)
    Ska ni inte åka till ullared om ni ska till gekås? =)

  • Maddiiie

    Jaha, det tror jag att jag inte skulle orka=) Jo, men här i falun brukar vi säga gekås och mena ullared!=) När har du ditt nästa besök till barnmorskan då?

  • Matsina

    Jag menade mer att du skrev att du skulle till gbg för att gå på gekås. Så menade jag mera att de ligger i ullared inte i gbg =) Det är lite jobbigare att jobba 4-skift nu men än så länge går det. Jag ska bara jobba 9 veckor till innan jag ska söka havandeskapspennig så det är bara att stå ut =)
    Vi ska dit den 1 juli efter ultraljudet. När ska ni själva tillbax?

  • Maddiiie

    Jaha okej=) hehe! Då kommer du alltså vara hemma länge innan bäbisen kommer, jag tänkte söka hanvandeskapspenning ungefär en månad innan, fast det beror ju på hur man mår och hur stor man är! Vi ska dit igen den 20 juni tror jag. Längtar till ultraljudet nu!

  • Matsina

    Oj jag skrev lite klantigt =) jag menar att jag har bara 9 veckor sammanlagt kvar att jobba.. är ju semester och så har jag ledig veckor imellan. Ma kna ju bara söka havande 60 dagar innan BF.. Vad jobbar du med då?

  • Maddiiie

    Nu förstod jag bättre=) vad skönt att ha semester då!! Ja,precis det var ju det jag tänkte! Är det lätt att få havandeskap beviljat hos dig? jag jobbar på dagis och även älderboende. Mycket tunga lyft..Har magen din blivit större då?

  • Matsina

    Ja de kommer nog inte vara problem för mig att få havandeskap eftersom jag jobbar i en fabrik och lyfter ton vis med skrot varje dag. Får hoppas att rygen håller med. Jag vet att det inte e så lätt att få det på förskola. Min mamma jobbar nämligen på en och säger att de flesta inte får det. på äldre boende vet jag inte.
    Ja vi kan ju se att det e en liten bebe där inne men dom som inte vet kanske börjar ana om dom inte tror att jag gått upp ivikt efter ner gången =) min navel har blivit mycket mindre =) hihi själv då?

  • Maddiiie

    Okej, men vi får väl se när jag väl ska söka det! Man börjar ju känna sig lite småfet innan den riktiga magen har kommit. Visst har jag börjat fått en kula men hoppas den blir lite större snart! Jag kan iallafall inte ha mina vanliga kläder nu. fick börja med mammajeans ganska tidigt. Har du börjat med mammakläder då?

  • Matsina

    Ja det gjorde jag i v.10 då köpte jag de första och så fick jag ha mina vanliga byxor uppknäppta.. Nu kan jag inte ha vanliga i huvud taget får jätte ont i magen då.. Ja längtar också till den riktiga nu e det bara sladrigt =) hahaa

  • Maddiiie

    Det är jättesvårt med kläder just nu tycker jag. Det är varmt och svettigt. Man vill ju inte sätta på sig uppvikta jeans, har satt ett gummiband vid knappen på min kjol! En nödlösning! Får se hur länge man kan ha så!

  • Matsina

    Du får kanske ta dig i kragen och gå och shoppa lite =) jag tyckte det va as pinsamt att köpa de första grav byxorna med tanke på att de inte syns, men va ju tvungen.

  • Maddiiie

    Jag skulle så gärna vilja shoppa lite men får inte för min karl, men ibland kan man ju smyg handla lite! Har varit på ultraljud nu och sett bebben! Blev beräknad den 11 nov istället för den 6 nov! när skulle du iväg?

  • Maddiiie

    Åhh vad långt, förstår dig! Jag låg och grät när vi tittade på bebben, det var en sån härlig känsla och se den lilla! Vilket datum var du beräknad?

  • Matsina

    =) jag har ju gjort ett vul innan så jag har ju fåt se men tror inte att jag fattade de då. Vet inte ens om det har gått in i huvudet på mig än hihii...  Än så länge är det beräknat till den 23 november. Men jag vet att våran lilla bebe kommer titta ut den 2 december. =) 11NOvember e ju jätte bra blir lätt att komma ihåg. 11/11-08

  • Maddiiie

    Ja, fast man ser väl ännu bättre och ännu mer på ett ul nu!)=) Du måste skriva när du varit på ul och berätta hur det gick! Ja, ett bra datum!! När min mamma väntade mig var hon beräknad den 11 november, men jag kom den 19 november!

  • Maddiiie

    hejj! Jaha, men du lät inte så glad för det? eller... var bebben livilig i magen?

  • Matsina

    Man vill ju att tiden ska gå fortare =) bebisen sov när vi kom dit så det va ingen raketfart mne sparka lite och sög på handen.

Svar på tråden 86:or i GBG som har BF November 2008