• libero

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Godmorgon på er allihop!

Stackars dig Hjorthan! Ta det lugnt nu vännen.

Läste att du musli också varit dålig. Skönt att du mår bättre.

Nublu!
    Den där keramiken låter härlig vad var det för märke? Något som kommer?

Jag har också gott på sparlåga några dagar. Har haft så vansinnigt ont i magen och fryser så jag tror jag fryser ihjäl. I lörfdags låg jag som en zombi i sängen hela eftermiddagen och skrek av smärta. Känner mig bättre idag men jag vet inte vad det är.

Här hemma händer det inte så mycket just nu. Hallen är på G det går sakta men säkert.  Nu vill jag snart börja vara ute och greja i trädgården men det är lite kallt.

Gullfina tänker på dig också

• libero
    nublu skrev 2008-04-08 09:37:03 följande:
    Libero: Kan vara gallsten. Pracka dig iväg till vårdcentralen! *beordrar* Lär av Musli! Och ja, keramiken är något som kommer. Tänker inte säga mer än så. Gullfina: Det är grönfläcksjuka. Uppstår vid överkonsumtion av inredningsbloggar. Hjorthan: Jag fixar inte såpoperor längre. Blir helt sjukt rastlös av dem. Men idag är det skolarbete som gäller! *blä*
    Huh säg inte så jag börjar bli orolig för det faktiskt. Känner mig ju lite piggare idag så jag avaktar lite till. Jag är så larvig när det gäller sjukdomar och sjukhus.

Puh!
    En kall räkpaj kanske??? det är mums.
  • libero

Jag får väl lyssna på er och ta tagi livet i morgon.  Eftersom jag alltid haft mycket problem med magen så är det så svårt att veta om det är gallan eller min vanliga mage som har pajat igen.

musli!
    Jag är inte så öm på sidan utan precis under revbenen mitt på magen. Brukar man frysa när man får anfall? Jag har frysit som en gris i tre dagar. Usch jag tycker inte om att åka till sjukhuset får ångest bara jag tänker på det. Men när jag har haft så ont i magen så skulle jag aldrig ens orka ta mig till sjukhuset vill bara ligga i sängen och just då skulle jag nog helst dö. Det är fruktansvärt.

Tack alla ni goa som bryr er

• libero

Hjorthan!
    Oh vad gott det lät, ska genast skriva ut receptet.

Jag har lyssnat på er härinne och jag har fått en tid på vårdcentralen klockan 11.
    Usch vad nervös jag blir. Måste ner och jaobba en stund först.

Här har det också snöat lite inatt men det smälter snabbt som tur är. Vill ju inte ha snö på alla fina vitsippor som har kommit upp.

• libero

Hjorthan Musli Geullfina och ni andra!
    Tack för att ni bryr er. Ni är för gulliga tjejer.

Diagnosen jag fick var ju gallan givetvis. Proverna var inte så bra och när läkaren klämde på magen så ville jag helst gå därifrån.  Nu blir det remiss till ultraljud och sedan kirurgen för att se om det är något som måste opereras. Sedan fick jag suppar som jag ska ta om jag får fler anfall.

Nu har jag satt mig själv på diet också. Hade redan gjort det för några veckor sedan för nu har jag fått nog av mina extrakilon. Något positivt är ju att jag måste hålla mig bort från fet mat nu.

Nu ska jag ta upp mina barn från badet och se om jag kan trycka ner dem i sängen sedan ska jag inta soffläge. Mannen målar just i trappan.

• libero

Gullfina!

Jag kikade in i din underbara blogg och såg din fina bokhylla. Så otroligt fin var den.

Vad har du hängt tyget i?
    Blev så inspirerad så jag blev sugen att göra så med Lisas bokhylla.

• libero

Tack vad goa ni är blir ju alldeles tårögd

Ja det är skönt att veta vad det är för det är tredje anfallet nu på ca ett halvår. Och jag känner ju att det inte riktigt står rätt till.

• libero

Hjorthan!
    Skickar en stor kram till dig också.

Har du fått vara hemma hela veckan?

therre!
    Vad spännande med ny lägenhet.

• libero
    nublu skrev 2008-04-10 08:56:02 följande:
    God morgon!Libero: Vad var det jag sa? Var rädd om dig nu! *kram* Jag blir tokig, vi ska ut och åka båt igen! I december kryssade vi till Tallinn för att vi hade "hemlängtan", nu i påskas kryssade vi till Helsingfors för att få komma bort och relaxa lite som familj och nu i pingsthelgen _måste_ vi åka för att huset ska säljas. Jag tänkte först låta R åka själv men den gubben gick inte. Eftersom vi är gifta måste jag också skriva på kontraktet. Så det blir en snabbsemester till.Inredning: Jag storstädade hela helgen så nu ser det lite roligare ut här. Men sugen på att inreda? Njet.
    Tack vännen!
    Fattar noll. Vart ska ni åka nu?
    Min hjärna är för trög för att fatta just nu tror jag.

Här ska det också städas idag men jag är inte heller sugen på inredning just nu.Fundersam
    Maken är väl glad för det kan jag tänka mig. Det kommer nog snart tillbaka så det är nog ingen större fara tror jag.
  • libero
    nublu skrev 2008-04-10 09:04:36 följande:
    Libero: Vi måste åka till Estland igen. Maken håller på och säljer huset där. Är det rimligt att tro att man fixar avåkning från färja, passkontroll och 165 km bilkörning på två timmar? :-/Det kommer bli apstressigt och maken är hemsk när han blir stressad. Och så fick jag mail om att vårt favorithotell är fullbokat så nu måste jag leta reda på någon annanstans att bo också. *suck*
    Det låter väldigt stresssigt. Hoppas att det löser sig för er. Min man är precis likadan. Tur att vi är mer stresståligaFlört
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.