Eddan skrev 2008-04-04 09:15:19 följande:
tårtsmulan: du och tandborsten är så välkomna så. musli: jag skickar tjejerna på cykel så fort vägen utanför vårt hus är snöfri. Vilket i och för sig verkar bli snabbare än vi kunde ana. Vi har nämligen ngt fel på fjärrvärmen någonstans i vårt bostadsområde så de håller på och gräver upp hela gatan utanför våra hus. Vi har varit utan värme och varmvatten i två dygn (tur man åtminstone har braskamin - det är det inte alla grannar som har *burr*). Tur också att det inte hände förra veckan när vi hade 28 minusgrader. Tänkte duscha nu när jag kom till jobbet men då verkar det vara ngt vattenläckage här också och vaktis kom och stängde av vattnet! Detta måste väl vara dagens värsta I-landsproblem. Hur 17 fick de sig rena förr i tiden. Var det tvagning till jul som gällde heller?!nublu: jag måste alltså vänta tills jag får varmvatten med att "testköra" min nya utrustning - fast jag kan ju å andra sidan ta med min till syrran så kan vi köra ikapp - hon har ju varmvatten!
Men jisses vilken otur! Tur då att ni fortfarande har snö kvar! Ni får väl ta in i hinkar och värma på braskaminen och bada zink-balja!

*ruskar på huvudet för att ta bort synen jag fick i mitt huvud*
Här töar det på fortfarande, idag skulle det ju bli 6 grader varmt och plusgraderna ska fortsätta så förhoppningsvis är faktiskt våren på gång ordentligt...