Inlägg från: Mammatilltretroll |Visa alla inlägg
  • Mammatilltretroll

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Vi har köpt ett begagnat IKEA skåp i massiv trä som är vitlaserat (det var det när första ägaren köpte det på IKEA).

Vi tycker att färgen snarare är aprikos än vit och skulle vilja få den mer vit, men inte helvit och gärna lite sliten look på skåpet.
    Hur gör man??

Hjälp!

Kan jag bara slipa av ytan lätt och sen vitlasera på?
    Ska man rolla på lasyrfärgen eller ska man penselmåla?
    Måste man tvätta innan?
    Och hur får man till Shabby Chic looken?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Mammatilltretroll
    Hej igen tråden! *ropar högt och försöker göra mig hörd*

Jag är på jakt efter en tavellist att ställa kokböcker på och en fin spegel till vår hall och skulle bli jätteglad om någon hade något tips på vart man kan hitta detta, gärna på nätet?
  • Mammatilltretroll

Eller en vit fin hylla som inte är så djup skulle vara ännu bättre faktiskt.. till vår hall alltså :)

• Mammatilltretroll

Jag hittar inte spegeln på Ellos hemsida tyvärr... :(

Och den fina spegeln över öppna spisen där.. finns den kvar fortfarande tro? Och vad kostade den?

• Mammatilltretroll

Hjortan: Men vänta nu, jag tyckte du sa att spegeln över din byrå var från Jysk?
    Där var jag idag och såg iaf en likadan fast stoooor och den lilla hade utgått ur sortimentet tyvärr!
    På Rusta fanns bara ekspeglar...

• Mammatilltretroll

Jag måste säga att jag tycker den här tråden verkar vara så trevlig :)

Men nu får ni hjälpa mig..
    Jag hittar inga fina vita enkla gardiner med kanalupphängning och jag hittar inget fint soffbord. Alla soffbord jag hittar är super moderna och stilrena och det vill jag icke ha..
    Om någon vet var jag kan hitta ett fint bord att ha framför soffan så får ni gärna tjinga på mig :)

• Mammatilltretroll

Tårtsmulan: Åh vilket fint IKEA-bord! Har aldrig sett det faktiskt men ska kika vid nästa IKEA tripp!
    Och tack för tips på fina gardinerna, men vi måste nog ha något som inte är genomskinligt eftersom syftet är att dölja röran i hallenFlört

libro: Jag är ruggigt dålig på danska men ska kika ändå! Tack!!

• Mammatilltretroll

Just det..
    Tips på fint matbord skulle jag vilja ha :)

Vi har små barn som gärna hackar sönder bordetFlört så vårt Docksta från IKEA ser helt för taskigt ut..
    Vad kan man ha istället för vitlackerat?

• Mammatilltretroll

Tutilure: Jag undrar samma sak...

Jag ska måla om en byrå som är i massivt trä och sen vitlaserad/lackad och den ser snarare aprikos ut än vit.. Urk!

Ska jag slipa med sandpapper? Tvätta med målartvätt? Grundmåla?
    Hur gör man??

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.