Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan
    zandrisen skrev 2008-04-29 18:41:39 följande:
    Åh va mycket härliga hotell ni ska bevista! Jag kan inte kontra med nåt lyxigt hotell då vårt bara är enstjärningt, men jag ska iaf på en weekend till Barcelona med bästa väninnan i månadsskiftet maj-juni Här är hotellet iaf, en tvärgata från La Rambla (shoppingparadiset på jorden )www.booking.com/hotel/es/barbara.sv.html att spendera mycket lite tid på hotellet, så då känns det helt ok att bo spartanskt, annars är jag en sucker för lyxiga lakan och stora hotellfrukostar... *yum*
    Det låter väl utmärkt att lägga pengarna på härlig shopping istället!
  • Hjorthan
    Eddan skrev 2008-04-29 21:22:54 följande:
    Hjorthan: vi kollade också in Lalandia och tänkte först åka dit. Faktum är att det vi bokade i Frankrike inte var speciellt mkt dyrare (om man bortser att resan är längre och bensinen kommer att kosta mera). Jag längtar jättemycket efter att få åka iväg och barnen stod bara och studsade och skrek när vi visade dem bilderna på poolerna .
    Ja, badland är underbara för barnen! Själv blir jag lite matt efter några timmar. Lite för hög ljudnivå.

Jag ser nog mest fram emot allt runt omkring, grillandet utanför den lilla stugan, stunderna i solstolen med en bok, morgonpromenaderna vid havet bara jag och Roger, lugnet och ron som jag hoppas ska infinna sig hos min make, i alla fall för några dagar.
  • Hjorthan
    zandrisen skrev 2008-04-30 09:08:03 följande:
    Idag firar jag och maken 3 år som gifta För att göra det hela ännu mer sentimentalt, så har en kompis gift sig i morgonpasset i P3 för en liten stund sen! Jösses vad jag grinade då... Trevlig Valborg till alla!
    Stort grattis!
  • Hjorthan
    Puh76 skrev 2008-05-03 10:28:25 följande:
    Hej tjejerJa det var väldiugt tyst här..var är alla??Jag var på ikea i torsdags och fyndade. Köpte en bänk till balkongen som kostade 499 innan men nu var den nere i 199!!!www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40105849Sen köpte jag lite kuddar till sängen och ljus förstås!!
    Den var superfin! Vilket kap!

Borde inte sitta här, har massor att göra. Idag är det nämligen 6-års kalas här hemma hos oss. Tänk att min lilla bebis ska fylla 6!! Ja, tiden det går så himla fort. Det gäller att njuta av varje dag.

Ha en härlig dag allihop!
  • Hjorthan
    Puh76 skrev 2008-05-03 10:39:09 följande:
    Hjortan: tack!!Ha en bra dag själv! Är ju superfint väder!
    Ja, nu är det verkligen vår! Underbart!

Nä, nu ska jag dra fram med dammsugaren över hela huset, ha det gott!
  • Hjorthan

God kväll i tråden!
    Här har det firats med frukost och paket på sängen, och skönsång (nåja, så skön blir den inte med en 14-åring i målbrottet, en supertrött 17-åring, en make som tenderar att försöka sjunga som en äkta tenor, och så då en lite fnissig mamma ). Men Cajsa blev så glad så!!!!

Och sen blev hon firad hos dagmamman, och så har vi firat lite här nu i kväll också. Så nu tror jag nog att lilla sessan somnar snabbt om en stund.

Själv är jag rätt trött med känner jag. Sov bara 3 timmar i natt, kunde inte hitta någon bra ställning där nacke och arm inte gjorde ont. Har lovat maken att jag ska ta kontakt med min läkare igen när vi är tillbaka från Lalandia. Jag kan inte fortsätta så här. Akupunkturen hjälper i 3 dagar ungefär efter en omgång, sen är det som vanligt igen. Måste kolla med läkaren om det är operation som gäller istället. Bläääää, låter inte så väldigt lockande, men så som jag har det nu funkar ju inte i längden. Känner att jag inte funkar längre när jag går omkring och har värk hela tiden. Det tar enormt på psyket.

Det ska bli så vansinnigt skönt att komma iväg i morgon i alla fall. Längtar efter bastu, bubbelpool och lugna kvällar på altanen. Och vädret ska bli kanon, har kollat www.dmi.dk och de lovar 20-22 grader hela tiden vi är i Danmark. Det tackar vi för!

Och så hoppas jag på lite småshopping kanske. Måste ju passa på när man är i Danmark. Undras om maken har samma planer som jag, knappast.....................

Tar tacksamt emot kramar som slängts ut, och slänger tillbaka en hel massa kramar till dom som vill ha.

• Hjorthan

HEJ ALLA MINA UNDERBARA SÖTA VÄNNER!

Som jag saknat er! Helt ärligt faktiskt, fast det har varit urskönt med semester.

Vi har plaskat runt, Cajsa har lärt sig simma rätt så bra, vi har badat bubbelpool, badat bastu, spelat minigolf, bowlat, ätit på restaurang, solat, slappat, spelat fotboll och volleyboll, varit på Knuthenborgs safaripark, och det allra bästa är väl att vi i allra högsta grad NJUTIT!

Och vilket väder vi har haft, temperaturen har legat på mellan 25 och 28 grader alla dagarna, så jag har minsann fått mig en härlig solbränna (röd som en kräfta då alltså ).

Makens mobiltelefon har varit avstängd hela tiden, inga datorer, istället en massa härlig familjetid och massa härliga diskussioner.

Jag känner mig väldigt avslappnad och mentalt fri, har haft mycket tid att fundera på vad jag vill göra. Är väl inte helt klar över något egentligen, men känner att jag är en liten bit på väg att hitta mig själv.

Nu ska jag ta och läsa igenom vad ni har snackat om medan jag latat mig!

Borta bra, men hemma är alltid bäst ändå. Längtar efter att få sova i min egen fina säng ikväll, med min egen härliga kudde.

(Fast söndagsångesten är svår kan jag lova, vill inte till jobb i morgon!)

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.