Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

zandrisen skrev 2008-05-14 08:06:59 följande:
    Godmorgon!Nu har jag och maken ägnat 2 kvällar i rad på att diska oss igenom allt porslin och annat som ska in i köket. Diskmaskinen har gått varm, och igårkväll diskade jag igenom det FYRA serviser jag har med guldkant, medans maken torkade för glatta livet... Kan ju säga att jag var rätt skrynklig efteråt Men nu är allt rent å fint och instuvat i lådor och skåp, weiii Ska fixa och dona lite med gardiner och annat pyssel, sen kommer det bilder så att ni får se slutresultatet!13 år imellan, vi har tvärr hiskeligt långt till närmsta Ilva, annars ksulle jag lätt kunna tokshoppa där! Jättedyrt att köpa via nätet därifrån, kollade vad det skulle kosta i frakt att skicka ett koskinn, och det skulle gå på över tusenlappen Fast jag kan å andra sidan vänta tills jag hittar ett till bra pris nån annastans.Vad ska alla ta sig för idag då?
    Det låter härligt att få allting rent och skinande. Så mycket roligare att sätta in allt i skåpen.
  • Hjorthan

Stackars lille Gustav! Skönt att höra att han är piggare nu. De där förrädiska nötterna är inte att leka med. Bra att ni fick sova över på sjukhus så att de hade riktig koll på honom. Du får lägga dig i tid i kväll och försöka ta igen lite sömn. Kram till dig, och till Gustav.

• Hjorthan

Nilla - nej, det där med att festa och vara uppe länge utan att må dåligt dagen efter, den tiden är över! Får jag inte sova mina 8 timmar är jag halvdöd dagen efter, och har jag då druckit vin dessutom blir det genast lite värre. Men jag hoppas du hade en rolig kväll!

• Hjorthan

Musli - de där muffinsen lät helsmarriga!

Härligt att höra att Hanna haft en underbar dag! Härliga presenter och massa lek, kan det bli bättre.

Nu får du ta och koppla av, ta hand om dig själv lite grann. *kram*

• Hjorthan
    Häxan Hedda skrev 2008-05-18 20:14:49 följande:
    Förstår vad du menar,var ute och åt middag med ett par kollegor från jobbet igår och vi hade hysteriskt roligt! Men det behövs inte mer än 3 cider och 2 salmiakshots för att denna lilla häxa förvånad möter en kanin i hallen när hon hommer hem!? Tog några sekunder innan jag insåg att det visst var katten...Ballen ligger i soffan med 38.8 i feber så det blir till att var hemma imorgon.

Tack för asgarvet! Maken tittade förvånat upp från hans liggande ställning i soffan, och undrade vad hans pms-stinna fru hade så roligt åt.

Stackars lille B, inget skoj med feber.

• Hjorthan

Skönt för Balder att han är feberfri!

Själv är jag hemma från jobb idag. Har en gräslig huvudvärk som äntligen börjar ge med sig med hjälp av Ipren. Ont i leder och i magen. Har varit illamående sen i går kväll. Vet inte om det är influensa på gång, eller det bara är en extra jäklig mensperiod som väntar. Valde i alla fall att stanna hemma idag.

Solen skiner från en klarblå himmel, och värmen är på väg tillbaka, så jag ska kanske ta och lägga mig i en solstol och få lite sol i ansiktet. Lär väl inte orka göra så mycket annat idag. Vad ska ni andra göra idag?

• Hjorthan

Zandrisen - du har nog rätt, jag fick nog en släng av Heddas bakfylla. Efter en dags knaprande av värktabletter så börjar värken äntligen ge sig. Men min huvudvärk känns rätt så obetydlig när jag jämför med dina problem. Sänder massa varma kramar till dig!

• Hjorthan
    musli skrev 2008-05-19 20:46:39 följande:
    Idag är jag MATT!!! Kalasade igår och idag var vi in till stan till en av töserna som var här igår och firade henne då hon blev 3 år idag... pust...Gick bra ända tills i slutet... 3 flickor som slåss om ett pussel... Tilda skrek, Alva skrek och Hanna skrek... Ojojojojoj... Så då sa Hanna att hon vill gå hem så då gjorde vi det... Hanna gick ut före mig och när hon ville gå in igen så slog Tilda igen dörren på Hannas finger... suck... Lite svullet och skrubbat men helt iaf tack gode gud... Sååå, här sitter en mamma som inte orkar med det sociala i normala fall och nu är jag äääännu tröttare... Ska strax stoppa liten tös i säng så jag kan göra färdigt min sista engelska-uppgift och bli klar med Engelska B... Åh, jag fick MVG på bok-resencionen iaf!!!*svär över en kasserad kropp och hjärna redan vid 37*
    Förstår verkligen att du är MATT!!!!! Stort grattis till ditt MVG! Din hjärna är det inga fel på tycker jag det låter som.

Jag stämmer in i klagolåten över att saker och ting kraschar fastän vi inte är så gamla än, jag är inte 37 än på några månader.

Nu ska jag i säng, denna huvudvärk har tagit hårt på mig idag. Men jag har i alla fall bestämt mig för att jag SKA till jobb i morgon bitti.

Natti natti kramar till alla! 
  • Hjorthan

God morgon i tråden!

Hoppas allt är väl med alla. Här strålar solen från en klarblå himmel, hoppas det håller i sig hela dagen. Skulle vilja spendera all tid här hemma när det är sånt här härligt väder, men man måste ju jobba. Dessutom jobbar jag heldag idag, är inte hemma förrän vid 17.30-tiden idag. Men det får gå det med.

Det är bara en månad till midsommar, har ni tänkt på det? Och det betyder att jag "bara" har två månader kvar till semestern. Härligt!

Vad har ni för semesterplaner i år? Vi har pratat om att åka till Kolmården. Sen blir det dagsutflykter till Danmark, och runt om i Skåne. Vi har en hel del att göra vid huset också, målning m m, så det blir nog rätt mycket tid hemma också.

Nej, nu måste jag sticka, jobbet väntar! Ha en härlig dag allihop!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.