Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Schnuckums skrev 2008-05-22 11:55:03 följande:
    Hej tjejer!Känns som om det var hundra år sen jag var här inne.Tycker jag hinner inte med nånting nu för tiden.Har massa projekt som bara ligger liggande.Matilda är jätteförkyld så just nu får jag INGENTING gjort, ha ha.Tycker ni har så fina hem allihop och härliga ideer har ni som inspirerar.Så jag önskar er alla en härlig sommar.Varma hälsningar från USA.
    Hej min vän!
    Underbart att höra ifrån dig!

Men så trist att lilla sessan är förkyld, inget skoj i värmen! Pussa henne från mig!
  • Hjorthan
    Schnuckums skrev 2008-05-22 17:32:41 följande:
    Hej vännen! Nej, det är inget kul men här är ingen direkt värme.... Hur är det med dig då? Förresten om du går in på min sida här på fl så får du se bilder på Matilda när vi var hos vår fotograf. Kram kära du.
    Vilka underbara bilder! Matilda är sötare än socker. Hon har en helt underbar glimt i ögonen. Och vilket fint foto med mormor och farmor. Jag blir så irriterad över att jag inte kan komma på var jag känner igen din mamma ifrån. På lördag kommer jag att spendera kvällen i grannhuset till hennes, bror min och hans dotter har födelsedagskalas nämligen. Ser jag henne ute i trädgården ska jag stanna och säga hej!  
  • Hjorthan
    Annnah skrev 2008-05-22 16:09:29 följande:
    hej, har följt denna tråd länge och måste bara säga: vad fint ni gör! Man får verkligen inspiration.Vi har själv pysslat och renoverat hallen och försökt få till en ljus lantlig stil. Hoppas ni tycker vi har lyckats någorlunda....nybylivet.blogspot.com/2008/05/vlkomna-in.htm...
    Härligt ljust och fint! Tycker att ni har lyckats alldeles utmärkt!
  • Hjorthan

Önskar er alla en härlig helg! Solen lyser från en klarblå himmel, huset ska städas och sen ska jag ut i trädgården och sola lite. I kväll är det födelsedagskalas hemma hos min bror, både han och hans dotter har fyllt år, så det måste ju firas. Det blir grillning, kubb-spelande och mys i stora lass.

Ha det härligt allihop!

• Hjorthan

Stor kram till dig med Bodil! Du kan ju fira mors dag två dagar, både den svenska och den amerikanska, det är ju härligt!

Jag såg tyvärr inte din mamma igår när vi körde förbi! Det var lite kallt i vinden så hon var nog inne.

Jag önskar också alla mammor här inne en härlig mors dag. Själv blev jag uppvaktad på sängen av alla tre barnen. Cajsa har varit i skapartagen hemma hos dagmamman. Hon hade gjort textiltryck på vita grytlappar, och på en disktrasa, en sån där hård wettex. På disktrasan stod det Världens bästa mamma, och sen hade Cajsa gjort textiltryck och ritat så fint runt om. Jag kan lova att den disktrasan inte kommer att användas till att torka diskbänken med, den ska hängas upp så jag kan se den varje dag.

Och så fick jag en helt underbar kärra, det ska föreställa en lövvagn, (liknar en sån där dra-maten-kärra) i rotting ståendes på en smidesställning och små hjul. Och i denna hade de planterat en uppstammad potatisblomma, en stor salvia, tre stycken amerikanska prästkragar och en stor campanula. Helt underbar! Jag ska ta foto sen så ni får se. Älskade ungar, de tycker nog om sin mamma fastän att de tycker att jag är rätt tjatig och gnatig!

• Hjorthan
    umbro skrev 2008-05-25 17:53:20 följande:
    Hejsan Hoppas att alla mår bra och grattis alla mammor på morsdag, här skall nu grillas är super hungrig. I går blev två rum klara här hemma, vardagsrummet och ena sovrummet, har målat och målat och målat .Nu är jag trött på att måla hehehe.. Jag har ju oxå blivit klar med vår kökssoffa, tv bänk, jag har även målat 2 sängar, en pall, ett bord och två bänkar och en bokhylla Så nog har jag målat alltid hihi Nu tänkar jag låta målning ligga vilande en stund. Är super trött på måla. Så jag ska ta en paus nu från det. Nu ska jag plantera och fixa ute har jag tänkt. Ska försöka hinna med att lägga in en bild senare på vår kökssoffa. Må så gott
    Vad du har varit flitig! Känner igen mig själv hur jag höll på för ett år sedan ungefär! Maken och barnen var rätt trötta på mig, det stod ständigt möbler på tork på skyddspapper inne i matrummet. Var ett bra tag sedan nu sen jag målade en möbel, blir ju lite sugen när jag läser om dina bedrifter.
  • Hjorthan
    Kaktus76 skrev 2008-05-25 19:06:07 följande:
    Någon här som har målat sina utemöbler? Isf vilken färg ska man ha som tål väta,vind och fukt? Antar att man ska ha en färg avsedd för utomhusbruk,men vilken?
    Har inte målat några utemöbler, men ett plank. Kommer ihåg att det stod både Utefärg och Täckfärg på burken, det är väl det du får gå efter. Vi använde Flûgger färg, och den var kanon. Planket är fortfarande fint efter 7 år.
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-05-25 20:47:42 följande:
    *dansar liten krigs-dans*Jaaag har hittat min plåååånbok!!! Sa det till mamma att när jag fått alla nya kort så kommer plånboken att dyka upp! Nu slipper jag väl iaf att skaffa nytt körkort, sparar de pengarna...
    Åh vad skönt! Det är inget skoj alls att vara av med plånboken.
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-05-25 21:04:03 följande:
    Idag har varit en luuuugn och skön dag... Har suttit hela eftermiddagen och skannat in räkningar (hatar pärmar och ska spara alla räkningar i datorn och på cd-rom istället har jag bestämt, tar mindre plats) vilket är tråååkigt jobb när man har flera månaders räkningar att skanna in.Sen åkte jag till svärmor och åt middag och hämtade hem Hanna-lusen som blev jätte-glad att åka hem. Hon är lite gnällig och har fått lite prickar på rumpan och en prick i knävecket så antingen är det vatt-koppor på gång eller så är det mollusker... Vi får väl se...Iaf så planterade hon och jag bukett-ranunkler ikväll så nu hoppas vi på ståtlig prakt i rabatten i sommar! Jag äääääälskar ranunkler!!!Har även kollat de perenner jag satte förra året, smör-boll, lilja och solvända och de växer så fint så fint så det blir nog vackert vid stenen även i år! Ska sätta dit något mer, lite lägre, kanske nån Hosta eller så? Får fundera...Nu är det stolthet och fördom på 3:an!ha det gott!!!
    Vad du har varit duktig idag! Avskyr också räkningarna, av många skäl. Mest maken som sköter den ekonomiska biten. Har dock lärt mig att betala räkningarna via Internet, så det gör jag ibland.

Själv har jag haft mamma och pappa hemma på lunch idag. Sen blev jag gräsänka vid 3-tiden, då maken stack iväg till Kastrup för en liten tur till La France. Så i eftermiddag har jag pysslat lite i trädgården, rensat ogräs, vattnat, kollat in hur allting växer. Sov en liten stund på studsmattan också, det var härligt i solskenet.

Nu ska jag alldeles strax ta och knoppa in tror jag. Tidig uppstigning imorgon, ny arbetsvecka.
  • Hjorthan
    maran skrev 2008-05-26 11:35:57 följande:
    HejJag är ny på den här tråden men jag undrar om det är ok att ställa lite frågor ang shabby chic ? vill göra om mitt stora lantkök till det lite hemtrevligt och har lite funderingar.om man ska måla hur får man den shabby looken på tex hyllor?skåpluckor blir det bäst med spraymålning eller funkar det med pensel?Vet någon var man kan köpa en spiskåpa ??Knäppa frågor va men om någon har svar så är jag tacksam
    Välkommen! Finns inga knäppa frågor i denna tråden!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.