Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
Underbart att höra ifrån dig!
Men så trist att lilla sessan är förkyld, inget skoj i värmen! Pussa henne från mig!
Önskar er alla en härlig helg! Solen lyser från en klarblå himmel, huset ska städas och sen ska jag ut i trädgården och sola lite. I kväll är det födelsedagskalas hemma hos min bror, både han och hans dotter har fyllt år, så det måste ju firas. Det blir grillning, kubb-spelande och mys i stora lass.
Ha det härligt allihop!
Stor kram till dig med Bodil! Du kan ju fira mors dag två dagar, både den svenska och den amerikanska, det är ju härligt!
Jag såg tyvärr inte din mamma igår när vi körde förbi! Det var lite kallt i vinden så hon var nog inne.
Jag önskar också alla mammor här inne en härlig mors dag. Själv blev jag uppvaktad på sängen av alla tre barnen. Cajsa har varit i skapartagen hemma hos dagmamman. Hon hade gjort textiltryck på vita grytlappar, och på en disktrasa, en sån där hård wettex. På disktrasan stod det Världens bästa mamma, och sen hade Cajsa gjort textiltryck och ritat så fint runt om.
Jag kan lova att den disktrasan inte kommer att användas till att torka diskbänken med, den ska hängas upp så jag kan se den varje dag.
Och så fick jag en helt underbar kärra, det ska föreställa en lövvagn, (liknar en sån där dra-maten-kärra) i rotting ståendes på en smidesställning och små hjul. Och i denna hade de planterat en uppstammad potatisblomma, en stor salvia, tre stycken amerikanska prästkragar och en stor campanula. Helt underbar! Jag ska ta foto sen så ni får se. Älskade ungar, de tycker nog om sin mamma fastän att de tycker att jag är rätt tjatig och gnatig! ![]()