Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Jo, min gubbe är rätt fantastisk faktiskt! Och inte bara för att han har insett att vitt är härligt, utan för att han låter mig hållas här hemma. Ytterst sällan blandar han sig i och säger hur han skulle vilja ha det, men för det allra mesta får jag göra som jag vill, bara det inte kostar allt för mycket pengar.

• Hjorthan
    Rosesarered skrev 2008-06-25 21:27:11 följande:
    Hjorthan skrev 2008-06-25 21:09:20 följande: Haha, samma här! Han har insett att inredning är mitt kall medans teknikprylar är hans. Bra uppdelning. Ska kila in på jysk imorrn också kika, gillar dock fortfarande IIvas bättre, lite mer snirkliga och mjuka former. Å andra sidan är ju 400:- ingenting. I-lands problem ;)
    Håller med dig, de på Ilva är supersnygga, men de är ju dock ganska mycket dyrare.
  • Hjorthan
    Eddan skrev 2008-06-26 22:00:29 följande:
    Hej alla! Nu är jag snart tillbaka på hemmaplan igen efter semesterresan till Frankrike. Är tillbaka i Danmark och sitter just nu i Odense. Försöker hitta adresser till ngn trevlig inredningsaffär men går bet. www.ville-kulla.dk/ tänkte jag försöka ta mig till om vi passerar när de har öppet. Vi ska sedan åka till Åsljunga i Skåne och hälsa på en golfkompis till min man innan vi fortsätter uppåt mot Gbg. Är det ngn som kan tipsa om bra affärer efter den rutten måntro? Hittills består mina inköp enbart av vin och champagne från Frankrike och en ny handväska från Tyskland. Inte den minsta lilla inredningspryl har hittat vägen till min resväska än tyvärr. Har inte läst tillbaka i tråden än men har i alla fall lyckats märka att det dykt upp en liten Ellen! Härligt! Ett stort grattis till lilltjejen
    Har ni haft det skönt?

Om ni har lust att köra några mil sydöst om Åsljunga så har ni ju Trästället i Skyrup och Förmedlingscentralen i Tyringe att besöka. Jag ska på bägge dessa ställen på lördag och jag längtar redan!
  • Hjorthan
    Eddan skrev 2008-06-26 22:17:35 följande:
    Hjorthan: Vi har haft ömsom vin och ömsom vatten . Dvs det har regnat och blåst en hel del tyvärr. Som tur är så hade vi bokat boende på ett ställe där det fanns både inomhus- och utomhusbad så vi har badat varje dag trots att vädret har svikit lite.Trästället har ju du med flera skrivit mkt bra om så kanske man ska flirta in sig lite med maken och försöka ta en sväng dit. Har förmedlingscentralen bara möbler eller finns det annat där också?

Trästället lär du inte bli besviken på, där finns något för alla.

www.trastallet.se

Förmedlingscentralen är en jätteloppis, där är allt ifrån skruvar, spik och verktyg, till kläder, livsmedel (konserver, pasta, godis, chips m m) till småmöbler, stora möbler, fula möbler , lampor och nytillverkade möbler också. Det brukar ta oss minst 2 timmar bara att ha gått igenom alla avdelningarna.

www.formedlingscentralen.com

• Hjorthan
    LAV0LINA skrev 2008-06-27 15:12:52 följande:
    *suck* jäkla FL, nu försvann hela mitt inlägg som jag nyss skrev Nåja, bara börja på ett nytt Tjenixen:Vilken söt liten soffa!!!! Helt underbar!Idag har vi köpt nya soffor. Efter att igårkväll nästan bara velat kasta ut varandra pga av att vi inte kunde komma överens tog vi oss idag iväg till några möbelaffärer och provsatt och fastnade båda för dessa istället:www.em.com/index2005.asp&sub=ka...Så nu står den förpackad i vardagsrummet och min sambo är och kör den gamla soffan till Röda Korset! (såhär såg den ut: i263.photobucket.com/albums/ii144/LAV0LINA/DS...)Vi hade kunnat sälja den, men vi har ingenstans att förvara den tills vi fått den såld, dessutom tänkte vi inte ta så mkt betalt för den heller... Bättre att den går till välgörenhet då
    Stort grattis till nya snygga soffan! Härligt att ni enades och att ni hittade en härlig snygg soffa!
  • Hjorthan
    Häxan Hedda skrev 2008-06-27 16:57:00 följande:
    In och vänder,vill bara säga att jag väntar på dig   Ska bli underbart roligt Är på väg till landet.*Kramar till höger och vänster *
    Gullfina skrev 2008-06-27 17:40:12 följande:
    Kommer in och ger alla goa en kram.

Snor till mig av kramarna, och skickar ut en massa själv!

Sängen kallar, det gäller att vara pigg i morgon på vår loppisshoppingdag!

• Hjorthan
    mysterius skrev 2008-06-28 01:26:29 följande:
    Hej i tråden,har varit in här till och från tidigare, jag har för mej att flera utav er har ikeas ektorp soffa och nu undrar jag om ni är nöjda med ert köp?Har liksom fastnat för den men står ändå och tvekar, den lockar och den blommiga skulle bli så fin hemma hos mej
    Vi är supernöjda med vår soffa och vår schäslong. Jag tycker att det är en alldeles utmärkt soffa i fråga om pris och bekvämlighet. Den är skön och bekväm, och jag tycker att den är snygg också. Vi har både den svart-vitblommiga klädseln och den röd-rosablommiga klädseln, men jag måste nog tillstå att den svartvita blivit en klar favorit. Perfekt att sätta rött till på vintern, och nu på sommaren har jag vitt, rosa eller lila till.

Jag tycker helt klart att man får mycket soffa för liten peng!
  • Hjorthan
    nublu skrev 2008-06-28 05:57:41 följande:
    Jag älskar våra Ektorp!Kramar om alla godingar härinne! Idag ska jag på bloggträffen i Stockholm så jag måste nog susa vidare nu.
    Ha en riktigt härlig dag vännen!

Själv ska jag ta och göra lite frukost, maken är nere i affären och handlar nybakade bullar. Sen bär det iväg till Förmedlingscentralen och Trästället! Hoppas på några härliga fynd! Kram på er alla.
  • Hjorthan
    LAV0LINA skrev 2008-06-29 12:46:44 följande:
    Tänkte posta en bild på nya soffan:Det finns några till i galleriet.Om ni funderar över vattensprutan på högtalaren så är denna placerad med flit så att katten inte ska hoppa upp och välta högtalaren, vilket har hänt ett par gånger...Tror vardagsrummet måste få en mer modern touch ändå, men jag är ändå rätt nöjd. TV-bänk och högtalare ska fortfarande bytas ut och projekton ska säljas.
    Den ser härlig ut!
  • Hjorthan
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-29 21:02:55 följande:
    Om här finns någon med lite tid över skulle jag bli jätteglad för råd ang vår soffa..Bilder på hur trist den är idag finns i mitt galleri under mappen Vårt Hus.Idag har vi köpt ett nytt superfint vardagsrumsbord som är större och shabby chic slitet, vitt såklart... :)Vi har alltså två sängar som hörnsoffa men ska nu göra den vit och roligare..Tanken är helvita sängkappor, lite större kuddar längst bak (65x65 cm) i vitt - vad tror ni om dessa fodral till alla 8 stora ryggkuddar?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20093649Och sen ska vi då byta ut de mindre kuddarna som är 50x50 till några andra fodral.Jag har kikat på lite olika på www.elsashem.se/showProducts.asp?kat=13www.nogautvalt.se/group.asp jag är så himla velig och dålig på att få en fin kombo av färg och mönster...Helst vill jag nog inte ha mer än 3 olika mönstrade kuddar (alltså två av samma mönster går bra, men inte liksom 8 olika mönstrade kuddar). Vad tror ni kan bli bra?Jag vill ha era kloka råd! Vilka skulle ni kombinerat?Det ska alltså bli 8 stycken 50x50 kuddar..De svart/vit blommiga kuddarna (den som är en närbild på) kan jag tänka mig att ha kvaromden går att kombinera med andra fina?
    Det är svårt det där med kuddar! Jag älskar kuddar och skulle kunna ha massor, men maken och sönerna förstår inte vitsen med massa kuddar! De tycker det räcker med en att lägga huvudet mot.

Jag tycker att du har rätt i att du inte vill ha för många mönstrade kuddar, de tar ju liksom ut varandra då. Men jag hoppas du får bra förslag från de andra här i tråden som är så duktiga på att se vad som blir snyggt, för jag är inte till någon hjälp. Jag gillar de svart-vit blommiga kuddarna skarpt!
  • Hjorthan
    Bonanza skrev 2008-07-01 21:22:47 följande:
    Jag behöver lite tips angående två sängbord min morfar har gett mig. blandkatterochkorvar.blogg.se/2008/july/helvi...Ursäkta att jag bara hoppar in i tråden så här. Jag brukar tjuvläsa, men ni verkar vara ett så tight gäng att jag sällan skriver. Men nu behövde jag råd från experter...
    Jättefina sängbord! Jag hade målat dom helvita.

Och du, här är alla varmt välkomna!
  • Hjorthan
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-01 20:12:32 följande:
    Okej tjejer, en sista soff fundering, orkar ni med det?Nu har jag vänt helt och funderar på att ställa två stycken 2 sits IKEA Klippan  eller Lillberg så som sängarna står och agerar soffa på denna bildEller denna fast med vitmålad stomme..Och sen många fina kuddar!!och Kanske kan man lägga ett vitt överkast i själva sittdelen av soffan.. Förstår ni hur jag menar? Alltså i mitten från armstöd till armstöd.Kanske ett helvitt eller någon fin från Green Gate?Tror ni att det ser mindre klumpigt ut än sängarna som vi har idag?Vilken tror ni blir bäst - Klippan eller Lillberg soffan?
    Jag gillar sängarna skarpt! Men om du vill ha soffor tror jag på Klippan.
  • Hjorthan

God morgon i tråden!

Musli - önskar dig en riktigt härlig helg i Stockholm, och vad härligt att få träffa lilla Häxan!

Ankmor - lycka till med shoppingen, låter härligt det med!

Själv ska jag ta mig till jobb alldeles strax, ska dock gå lite tidigare idag, vi ska köra till Hörby marknad i eftermiddag, det ska bli skoj.

Ha en bra dag allihop! Krammmmmm

• Hjorthan
    Mettan69 skrev 2008-07-03 07:41:09 följande:
    God morgon flickor.Låter härligt med era Stockholmsresor. Hoppas de blir riktigt lyckade.Två dagar kvar att jobba sen så går jag på semester. Behöver jag skriva att jag längtar.Ha en skön dag i solen allihopa. Kram
    Ha en härlig sista jobbedag vännen! Och sen önskar jag dig en riktigt härlig semester!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.