Mammatilltretroll skrev 2008-06-29 21:02:55 följande:
Om här finns någon med lite tid över skulle jag bli jätteglad för råd ang vår soffa..Bilder på hur trist den är idag finns i mitt galleri under mappen Vårt Hus.Idag har vi köpt ett nytt superfint vardagsrumsbord som är större och shabby chic slitet, vitt såklart... :)Vi har alltså två sängar som hörnsoffa men ska nu göra den vit och roligare..Tanken är helvita sängkappor, lite större kuddar längst bak (65x65 cm) i vitt - vad tror ni om dessa fodral till alla 8 stora ryggkuddar?
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20093649Och sen ska vi då byta ut de mindre kuddarna som är 50x50 till några andra fodral.Jag har kikat på lite olika på www.elsashem.se/showProducts.asp?kat=
13www.nogautvalt.se/group.asp jag är så himla velig och dålig på att få en fin kombo av färg och mönster...Helst vill jag nog inte ha mer än 3 olika mönstrade kuddar (alltså två av samma mönster går bra, men inte liksom 8 olika mönstrade kuddar). Vad tror ni kan bli bra?Jag vill ha era kloka råd! Vilka skulle ni kombinerat?Det ska alltså bli 8 stycken 50x50 kuddar..De svart/vit blommiga kuddarna (den som är en närbild på) kan jag tänka mig att ha kvaromden går att kombinera med andra fina?
Det är svårt det där med kuddar! Jag älskar kuddar och skulle kunna ha massor, men maken och sönerna förstår inte vitsen med massa kuddar!

De tycker det räcker med en att lägga huvudet mot.
Jag tycker att du har rätt i att du inte vill ha för många mönstrade kuddar, de tar ju liksom ut varandra då. Men jag hoppas du får bra förslag från de andra här i tråden som är så duktiga på att se vad som blir snyggt, för jag är inte till någon hjälp. Jag gillar de svart-vit blommiga kuddarna skarpt!