Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
Fast du bor ju i ett av de vackraste landskapen, så du borde väl kunna hitta ett helt underbart hus där uppe. (Fast Skåne hade blivit livat av att ha dig här!
Hej Nilla min kära vän!
Jag sitter här och suckar.......så fint ni har det i trädgården! Jag tycker i och för sig att det redan ser jättefint ut, men jag kan se det framför mig när det blommar överallt. Vilken härlig oas! ![]()
Nilla - jag skrev ett långt svarsinlägg till dig i går kväll, men när jag skulle skicka iväg det så blev jag utkastad från FL. Och kom inte in igen.
Får se vad jag kommer ihåg nu istället.
Det låter härligt med en ledig dag! Hoppas vädret är lika ljuvligt hos dig som det är hos mig. Sushilunch låter också härligt.
Själv ska jag faktiskt ut ikväll! Det händer inte speciellt ofta. Vi ska ha klinikfest på en liten restaurang i Slottsparken i stan. Den ligger underbart, med vallgraven precis bredvid och Sveriges äldsta koloniområde på andra sidan vallgraven. Själva parken är underbart lummig. Av mottagningens 40 anställda är c:a 30 anmälda, och av avdelningens 30 anställda är ungefär 20 anmälda, så vi blir ju en hel del. Det ska bli väldigt roligt. Vi ska äta buffé och sen kommer ett lokalt band som kallar sig Schlagerpiraterna och ska underhålla oss från den gamla härliga utomhusscenen. Vi har en av sjuksköterskorna som går i pension nu till sommaren, så vi ska även passa på att avtacka henne och fira henne ordentligt.
Det blir lite förfest på jobb när vi stängt mottagningen i eftermiddag. Vi är några stycken som inte tycker det är lönt att åka hem emellan. Så vi sitter kvar och myser lite. Det brukar alltid vara mysigt att sitta på en nedsläckt mottagning, dricka lite vin och snacka lite skit.
Nej, nu ska jag alldeles strax bege mig till jobb. Ha en underbar dag allihop! Och såklart en underbar helg! ![]()
God morgon förresten!
Det märks tydligt i tråden att det är sommar nu! Man hinner ju inte hänga här någonting nästan. Den mesta tid spenderas i trädgården för min del. Har planterat en lite kryddträdgård i en stor tvättunna som stod nedgrävd i trädgården när vi köpte huset. Den är ursprungligen i koppar, med ett annat material invändigt. Sen har den blivit grönfärgad med åren. Fast igår när jag tvättade av den kunde man se hur det glänste till här och var från kopparen.
Har en annan tvättunna, eller byketunna som vi säger här nere, och den har också fått en massa växter i sig. Ska se om jag kan ta lite foto ikväll när jag kommer hem från jobb. Det har varit lite dåligt med bilder här inne tycker jag.
Ha nu en riktigt bra dag allihop. Själv hoppas jag att den förkylning som jag känner är på väg ska ta en annan väg och inte dyka upp här hos mig med full kraft. ![]()
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Zandrisens födelsedag, HURRA HURRA HURRA!

Nu tillhör du äntligen oss över 30!
En annan fyller ju 37 till hösten!
Hallå allihop!
Jag hänger inte alls med i alla svängar längre märker jag. Denna obeskrivliga hetta vi har här nere hos oss, 30 grader, gör min hjärna till en smält skumbanan eller nått!
Jag vet, vi ska inte klaga, men jag gör det i alla fall, för detta är för varmt för att jag ska trivas, och det trista är ju att gräsmattan numera är brun, pelargonierna som var mörkt vinröda är vit och rosa flammiga, syrenen blommade över alldeles för fort, likaså min underbart vackra vita klematis. Och ogräset skjuter i höjden. Och vattenräkningen likaså.
Men jag har i alla fall haft en härlig, rolig, spännande helg. Nationaldagen firade jag hemma med en seans.
Det var otroligt spännande. Vi får väl se om jag får smält intrycken så pass så jag kan berätta om dom en dag, om ni är intresserade vill säga.
I lördags hade vi kalas för Simon, som fyller 14 i veckan. Supervarmt, men med fläktar på, och kall härlig buffémat, och massor av drickbart (gjorde bl a ett fantastiskt läskande alkoholfritt bål) så blev det ett enormt lyckat kalas. De sista gästerna gick inte förrän efter 12 på natten, och sen satt maken och jag ute och eldade i öppna spisen, drack vin och tittade på stjärnorna. Kom nog inte i säng förrän halv tre eller nått.
Och idag har jag röjt efter kalaset.
Det måste ju göras det med. Fast jag har suttit ute i skuggan och läst Lantliv en lång stund också. Och så har jag blivit gräsänka igen. Maken reste ut idag och kommer inte hem förrän på fredag, trist!
Måste ju bara kommentera också: Hedda - underbar säng, ett riktigt klipp!
Kaktus - jättefin bild! ![]()
Hej Mettan!
Vilka underbara rosor!!!!! Visst blir man först lite arg på dom och tänker på allt annat man kunde fått för de pengarna, men det är ju så otroligt romantiskt av dom, och de visar ju tydligt hur mycket de älskar en!
Och vilka fantastiska dynor! Du är ju superduktig!