• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Heeeeeeeeeej Hedda min Hedda!!!!! *krama*

jag måste gå och sova innan jag svimmar av trötthet men tänkte bara säga att som det ser ut nu så kommer jag, maken och Hanna ner till Stockholm 3 - 6 juli! Kommer i så fall att bo i Solna i moster mins lägenhet! Mamma skulle prata med henne och så fort jag vet säkert att vi har boende så hojtar jag till!!! *krama lite till på Heddan*

Sov sött när du bestämmer dig för att nana!!!

• musli
    nublu skrev 2008-06-10 20:17:55 följande:
    Lillsyrran: Kolla på biblioteket, de kan ha sådana kort.
    Japp, biblioteket brukar ha sådana som vykort!!! Har för mig att de har de på vårat pytte-lilla bibliotek iaf...
  • musli
    nyla skrev 2008-06-10 21:47:58 följande:
    Hej. Håller på och målar om i lilla gäststugan i sommarstugan, vitt såklart, på liggande pärlspont.. nu ska bara golvet läggas och där med min fråga. Vilken färg, har tänkt oss ett klick golv av laminat eller parkett. Har pratat om valnötsfärg, vad tror ni?? Några andra tips?? TACK PÅ FÖRHAND
    Har ni liggande pärl-spont? Har du bild? Skulle vilja se hur det ser ut, har aldrig sett det tidigare... Ang. golv, kika i min renoverings-blogg! Där finns bild på vårat ny-lagda klick-golv från Byggmax! Rustik Ek heter det och är vrål-snyggt!!!!
  • musli

GRATTIS till Kaktus m. familj!!!! Häääärligt med liten Alma!!!

Men Tårtis, kommer du upp till Funäs??? Hur länge blir du i Funäs då??? *nyfiken*
    Ska ju dit och terra Eddan när de kommer tillbaks från semestern, undrans om du är där då?

Orkar inte vara på internet och hänga med nå mycket i svängarna här inne just nu... Jobbar hela dagarna och på kvällen är jag så trött så jag däckar vid 22-tiden oftast... Ska gå och göra mig en kopp te nu och sätta mig i soffan efter jag tagit hand om tvätten, sen ska jag gå och lägga mig... Jobbar imorgon men sen är jag ledig lördag o söndag!!!
    Nästa vecka är lagom skoj... Jobbar 9 - 16.45 på måndag, 13 - 16.45 tisdag onsdag och sen 8 - 16.45 torsdag och fredag... Blä... Lattjo midsommar för mig va??? Men vad gör man inte för att visa arbets-vilja och förhoppningsvis få chansen att få en fast tjänst framöver i höst...

*kram på er alla*
    Saknar er!!!

• musli

Jo, visst är det skönt med lite egentid, men jag har rätt mycket av den varan varje kväll!!! Skönt att få jobba lite och få träffa lite folk! Man kan ju bli folkskygg av att bo här i skogen helt själv och inte ha ett jobb!!!
    Om 2 veckor kommer maken hem och då blir det ingen egentid alls antar jag! Vi ska ner till Stockholm ett par dagar hoppas jag (om vi kan låna lägenhet just den helgen men det är nog inga problem, bra att ha släkt lite överallt!) men annars ska vi baaara vara hemma och grilla och mysa tillsammans!!!

Ha det så skönt Lotta så hörs vi! Jag dyker antagligen upp här i helgen när jag är utvilad, men då är ni andra säkert på andra äventyr!

*kraaaaaaaaaaam*

Nattinatti!!!!

• musli

Halloj brudar!!!

Tårtis, jag bor ju typ 17 mil från Eddan så jag tänkte ta en tur dit och hälsa på henne lite granna! Vet dock inte vilken dag eller så...

Nu har ni en tok-lycklig jänta i tråden ett tag!!!
    Så här ligger det till:
    Makens morfars bästa vän har gamla hus som ligger nedanför vårat berg. De används inte till något längre men där är massor med saker som bara står där typ... Hans pojk Lasse är uppe och hälsar på far sin och vi har snackat en del och fikat kaffe här hemma och då kom vi in på husen. Jag sa då i förbifarten att om Göran kände för det så kunde jag tänka mig att köpa lite saker ur husen. En vedspis och en köks-panna bl.a. och ett par skit-fina par-ytterdörrar med glasrutor och lite annat. Nå, idag var jag och Hanna med Lasse i husen och kollade och JAG FÅR TA VAD JAG VILL!!! GRATIS!!!
    Så imorgon ska Hanna till farmor över dagen och jag ska ta och fara ner och plocka ihop lite porslin och glas och nån lampa och lite annat smått o gott. Fina skålar och vaser och sånt också... Sen ska vi hämta par-ytterdörrarna om nån vecka, fatta att få så fina dörrar GRATIS!!! Jag har gått runt och skint som en sol hela eftermiddagen!!! Vi får även hämta vedspisen och kökspannan helt GRATIS!!! Jag är alldeles till mig i trasorna!!!!!

Tar med mig kameran dit imorgon så ska jag fota grejorna!!! Åh, där är en jätte-fin pidestal också som åker med hem imorgon om jag får med mig den! Den är jätte-häftig!!! De som bodde där (bl.a. hans farfar och farfars bror) var möbelsnickare så de har säkert gjort mycket själva, kanske pidestalen?

Nä, nu ska jag sova lite om jag kan somna i upphetsningen!!!

Saknar er alla nu när jag har så lite tid att vara här.....
    *STORA KRAMAR UTDELAS*

Heddan, min Hedda! Om du läser här så vill jag bara säga att nu är det bestämt!!! 3 - 6 juli kommer vi att bo i Solna och åka på Junibacken, Skansen och Gröna Lund bl.a!!! Hojta till vilken dag som passar dig bäst och vad ni kan tänkas vilja hitta på! Var vi ska ses!!!
    *STOOOR KRAM*

• musli

Har tagit lite bilder idag men orkar inte lägga upp dem nu, ska försöka hinna imorgon!
    Ska upp 6 och åka och visa Hanna på BVC, eventuellt har hon vattkoppor men det verkar låååångdraget i så fall... Då får hon ju inte vara på dagis så då måste jag köra hem henne igen och som tur är har makens bror kommit upp igen så då får han vara barnvakt och jag får flänga iväg till jobbet... *suck* Känner att jag måste jobba nu så jag får visat att jag VILL jobba där...!

Dags att knyta ihop säcken för ikväll och studsa i säng...
    Natti!!!

• musli

Tårtis, Hjortan, Hanna mår fint! Inga vattkoppor var det utan troligen sand-/gräs-loppor typ. Så här är det full fart framåt!!!

Här kommer lite klick-bara bilder på några fynd från huvud-ödehuset som ska tas hem senare!

Huset i sig
    Det stora huvud-ödehuset
    Pidestal
    Pidestal
    Lampa
    Gammal lampa
    Och naturligtvis de fantastiska parytterdörrarna!!!!
    Parytterdörrar
    De är verkligen gamla (runt 150 år gissade ägaren till huset på) och massiva som bara den!!! Ääääälskar dem!!!

Ska ta lite bilder sen på allt porslin, glas, vaser, uppläggningsfat, pressglas och annat som jag håller på att diska för fullt just nu!!!

• musli
    Arctura skrev 2008-06-17 08:17:07 följande:
    Vilka underbara saker....*avundsjuk som bara den* måste nog ta en tur till er i sommar och kolla närmare på hur ni har det!! Om jag får??
    Du är välkommen! Ta med barnen och kom och fika!
  • musli
    nublu skrev 2008-06-17 17:16:20 följande:
    Hej tjejer! Kikar in en sväng så här på semestern och tittar till er. Är det köpläge på det här? www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx...
    Köp! Köp! Köp! Uuuunderbart hus!!! Tänk vad fint det skulle kunna bli där, till och med bara med lite färg och andra golv... Åhhh... Det är snarlikt vårat hus inuti (alltså skick och stil) och det har räckt med att slita ut alla mattor och masonit-skivor och målat väggarna till och börja med...
  • musli
    nublu skrev 2008-06-17 19:39:18 följande:
    Sabla FL! Lotta: Jag försöker få maken att inse att det bara behövs liiiite piffing för att det ska bli beboeligt. Piffing betyder i det här fallet att borra ny brunn, fixa avlopp och dra in vatten och avlopp, byta ut elen och köket plus bygga ett hus till för tvättstuga, bad/bastu och butik. Det fixar han plättlätt medan jag målar huset vitt inuti och planterar en gammaldags rosenträdgård.
    Det är ju precis som här! Vi fick fixa avlopp, gräva ur brunnen (har grävd brunn från kall-källa), dra in vatten och avlopp, bygga ut huset för att få plats med tvättstuga och badrum (fanns ju bara utedass när vi flyttade in!). Elen byter vi ut efterhand som vi renoverar och kök blir det nytt om kanske 5 år...
  • musli

Tjenixen, vi kan lösa lite utrymmes-brist, jag köper den söta lilla soffan av er!
    Garderoberna hade jag placerat bakom dörren, det är ändå värdelös yta att möblera bakom en dörr...

Var nere i de gamla husen igen i helgen och hämtade då hem ett gammalt bord från ett av de små husen som jag tänkte kunde passa bra i Hannas lekstuga (våran gamla lill-stuga) och visst passade bordet bra där, men döm om min förvåning när jag lyfte av bords-skivan för att lyfta in i bilen och på undersidan står det skrivet "1862, den sista dagen detta år"!!!! Skit-häftigt!!! Så nu har Hanna ett gammalt gammalt bord med låda för hennes bestick och slevar och vispar i sin lekstuga!
    Funderar på att måla lite i lekstugan åt henne och hänga upp lite härliga gardiner och sånt... Får se om jag får tid och ork!

Nu är det sängdags för hårt arbetande mamman i huset, idag och imorgon är extra jobbiga dagar då jag har ansvar för både frukt&grönt och spelet.. Gissa om man sprungit benen av sig idag...? puh... hoppas jag får liiiite hjälp imorgon så jag hinner med frukten lite bättre....

Nattinatti!!!!
    *kram*

• musli
    libero skrev 2008-06-26 21:40:21 följande:
    Musli!Har du fått jobb??Det har jag missatTjenixen!Den lilla soffan är ju helt underbar.Kul att se dig här föresten.Jag håller mig till 2 trådar här på FL och du är med i båda.Hoppas att ni har det bra allihopa.Har ni semester eller jobbar ni?
    Jo, jag jobbar på ICA, bara som tim-anställd än så länge men jag lär mig ALLT och jobbar HÅRT nu och hoppas på en anställning fram i höst...

Men nästa vecka ska jag vara LEDIG!!! Maken kommer i eftermiddag  och på onsdag i nästa vecka åker familjen till Stockholm och blir där till söndag eller måndag, beroende på väder och hur roligt vi har!!!!

Nu ska jag väcka dottern och åka till dagis och jobb!!!
    *kram på er allihopa*
  • musli

Tjohooo!!!!
    Imorgon bitti bär det av ner till Stockholm och på söndag ska jag få träffa Häxan Hedda!!! Åh, vad spännande det är!!! Sitter här och väntar på att få tvätta ur hårfärgen så man kan göra något utan att vara rädd för att fläcka ner allting!!! Ska ta och plocka ihop det sista så jag kan gå och lägga mig sen...

Ha en hääääärlig helg!!!
    Är tillbaks här inne på måndag igen!!!

*kraaaaaaaaaaaaaaaaamar till höger och vänster och en liten hög i hörnet åt Häxan tills vi ses på söndag*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.