• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Åh, förresten, har ni sett filmen "The golden child"?
    Jag har haft ett sånt här hemma idag, hon sitter nu i badet kan jag säga... Nu ska alla färger som är mina hobby-färger och annat låsas in HÖGT upp kan jag säga...

The golden child....
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-09 18:02:09 följande:
    Haha,själv hade jag en liten Balder som gömde sig hukande bakom köksbänken och hetsåt smör direkt ur byttan.
    Visst äääär de underbara!!!
  • musli
    libero skrev 2008-04-09 19:21:39 följande:
    Tack vad goa ni är blir ju alldeles tårögdJa det är skönt att veta vad det är för det är tredje anfallet nu på ca ett halvår. Och jag känner ju att det inte riktigt står rätt till.
    Vännen, jag sa ju det... Nu kan det bara bli bättre!!! Akta dig för äpplen och paprika och chips... De är riktigt anfalls-framkallande i de flesta fallen... Förbered dig i huvudet på magnet-röntgen i ett litet rör, sitter stenarna i gångarna kan det komma att krävas för att se exakt var de sitter... Vila nu ordentligt...*kramar om*

*petar avundsjukt på den fiiiina ihopvirkade filten Hedda la dit*

• musli
    libero skrev 2008-04-09 19:05:28 följande:
    Hjorthan Musli Geullfina och ni andra!Tack för att ni bryr er. Ni är för gulliga tjejer.Diagnosen jag fick var ju gallan givetvis. Proverna var inte så bra och när läkaren klämde på magen så ville jag helst gå därifrån.  Nu blir det remiss till ultraljud och sedan kirurgen för att se om det är något som måste opereras. Sedan fick jag suppar som jag ska ta om jag får fler anfall.Nu har jag satt mig själv på diet också. Hade redan gjort det för några veckor sedan för nu har jag fått nog av mina extrakilon. Något positivt är ju att jag måste hålla mig bort från fet mat nu.Nu ska jag ta upp mina barn från badet och se om jag kan trycka ner dem i sängen sedan ska jag inta soffläge. Mannen målar just i trappan.
    Åh, en sak till... Får du anfall och dina (antar jag) Voltaren-suppar inte hjälper så ÅK IN AKUT och KRÄV Spasmofen!!! Det var det ENDA som hjälpte mig, jag fick sådana sprutor i skinkan varje dag jag låg inne innan operationen... *mega-kraaaaaaaaam*
  • musli

*trummar med fingrarna och väntar på nublu-leverans...*

Hej flickor!

Har dumpat Hanna på dagis och ska sätta mig och läsa en engelsk bok så jag får mitt betyg i engelska A så jag har grundläggande behörighet innan allt ändras sista juni! Blev ju lite småstressigt att få till det men som TUR var har jag redan svenska B! Eng A tentar jag av men måste göra en bokrescention...

*kramar till höger och vänster*

• musli
    nublu skrev 2008-04-10 10:08:15 följande:
    Musli: Den är på G! Är det ok med en pärla eller en elefant? Korsen var slut.
    Oj, blev lite ledsen men får skylla mig själv som inte beställt tidigare... Ta en pärla då... Du kanske får in korsen igen senare så kan jag ge bort pärlan... *kram*
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-10 18:28:14 följande:
    Hejsan allihopa,hoppas att det är liite bättre med alla sjuklingar Har funderat på en sak,vart hittar man det där fina franska dokumentet som Lantlif har hängande i sin trapp? Kan inte tyvärr inte kommentera på bloggsidorna av någon skum anledning Hoppas att ni alla får en mysig kväll,min plan är att ge mig ut och stavgå med äldsta dottern. Får se hur det går då maken fick en akututryckning då en kompis blivit stående i rondellen med motorcykeln.Annars så är jag bara sååååå trött!
    Hej gumsan!
    Här är det ganska mycket bättre faktiskt! Liiite öm naturligtvis i mina 4 hål, men jag provåt chips igår och inte en enda känning i magen så jag är såååå glad! Men äpplena (de gröööna goooda) ger jag mig inte på än på ett tag!!! Ska iaf göra äppelpaj imorgon med dottern och på lördag bjuder vi hit farmor och hennes gubbe på middag och efterrätt.

Svågern ligger kvar på sjukhuset, nu på psyk med djuuup depression... Tänker inte gå in på vad som hänt någe mera, men jag har talat med maken och OM svågern lovar att skärpa till sig och ta tag i sitt liv efter det här så är han välkommen att bo här tills han är på benen igen. Vi lämnar ingen hängade, vare sig släkt eller vänner. Fast då ska han ju ha klart för sig att det inte är något vilohem det här!

Älskar er alla för att ni bryr er om mig!!! *kramar utdelas till alla i tråden*
  • musli
    libero skrev 2008-04-11 08:16:13 följande:
    Musli!Jag har också missat att läsa om din svåger. jag beundrar verkligen dig och har gjort det många gånger ska du veta. Du verkar ha ett så stort hjärta och bryr dig så mycket om alla människor och ändå så har du maken långt borta. Tänk om alla människor fick lite av din glädje och omtanke. Då skulle världen se annurlunda ut.Nublu!Det låter som att du vet vad du skall göra idag.Hjorthan!Säger bara ta det lugnt. Öppna fönstren så kanske dammet blåser utIdag är det min och Stinas lediga dag.  Vi kanske åker in en sväng till stan. Tänkte även ta tag i vår skitiga bil. Älskar fredagar då vi är lediga.
    Åh, jag är inte alltid så bra. Men mitt hjärta kan jag inte förneka, det vill hjälpa och då hjälper jag där jag kan, sen spelar det inte så stor roll vem som blir hjälpt! *kram*

Nu har jag gjort vuxen-tofflor också, vet inte var man annonserar vettigast nånstans, hemmagjort.se verkar vara så stillastående typ... Nån som har någon bra idé? Har själv ett par som jag "fluffar" runt i här hemma, fast mina är helt off-white. Myyysigt!
    Ni kan kika på dem under Virkat ---- i mitt bildgalleri! Den ena är klar-blå med lime/ljus-grön kant och den andra är brun med turkos/ljus-blå kant!

Puss och kräm till alla idag!!! NU tittar solen fram!!! Tror ni våren kommer idag???
    Vi får nog ut och kolla... *kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam*
  • musli
    Hjorthan skrev 2008-04-11 09:05:41 följande:
    Jooodåå, du är visst det precis så bra, större hjärta får man leta efter!!!!! Och det var rysligt söta hemmatofflor! Ser varma och gosiga ut. Och sen kan jag avslöja att våren redan är här! I alla fall här nere hos mig. Nej, nu ska jag ta mig en match mot en gäng ludna dammråttor!
    Nå, våren är då rakt inte här ännu, det har ju snöat i 3 dagar! :-P
    Tofflorna ska jag sälja på beställning tänkte jag, roliga att göra och nån extra-krona i plånboken kan då verkligen behövas just nu!!! *suck* Varför är det så svårt att hitta ett jobb??? Börjar bli rysligt rastlös nu...
  • musli
    tvillingarna svensson skrev 2008-04-12 10:30:43 följande:
    Hej! Tror ni att det skulle passa med en röd orientalisk matta i vardagsrummet? Det mesta i vardagsrummet är vitt.. Ha en bra dag i snöslasket
    Absolut!

Har lämnat bort min dotter ett par timmar, ska hämta henne vid 16-tiden och äta middag hos svärmor då! Nu ska jag utnyttja tiden till att storstäda sovrummet vårat och rensa på "kontoret"...

Här snöar det igen... men det är iaf plus-grader...
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.