• nublu

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Libero: Visst är det hemskt? Som att åka på utflykt med Pol Pot!

Zandrisen: Tackar! Jo, jag har också en tendens att bli ragata när jag är stressad men jag brukar iaf tänka "Vad är det värsta som kan hända om vi inte hinner? Dör någon? Jasså, inte det. Men då gör det nog inget om vi blir fem minuter sena." För övrigt går det bara långsammare när jag stressar.

• nublu

Therre: Jag gör historien kort; Maken ärvde sin farmors hus när hon dog för 8 år sedan. Det ligger i Estland, ungefär 15 mil från Tallinn. Svärfar och makens lillebror har bott i det men nu vill de bo i lägenhet istället så vi säljer huset.

Zandrisen: Härligt att det går framåt med undervåningen!

• nublu

Musli: Den är på G! Är det ok med en pärla eller en elefant? Korsen var slut.

• nublu

Hjortan: Jag ska städa köket, ringa typ 200 telefonsamtal och göra lite skolarbete. *stön*

• nublu

Fam Vollmer: Hjorthan och jag har svartvita Ektorp från Ikea. Finna bilder i min blogg - länk i pressen.

• nublu

God morgon!

Här gick gonggongen vid sjutiden *stön*.

Lotta: Härlig dag du hade men trist att du fortfarande har ont!

Själv åkte jag med Gustav till CityGross och storhandlade igår. Tanken var att vi skulle köpt plantjord och lite växter för att pigga upp krukorna på framsidan men ingen av oss var sugen på det i snögloppet. Jag får besöka den lokala blomsterhandeln idag istället. Måste så petuniafröna som Gustav propsade på att vi var tvugna att köpa också.

Och så är det tvätt, undanplockning och lite dammsugning som vanligt på programmet.

• nublu

*burp* Ursäkta, men jag har just lassat in våfflor med vaniljglass och jordgubbssylt. Till lunch blev det kebabpaj och den var farligt god! *utfärdar varning*

Idag har jag planterat penséer, lagt täckbark i en rabatt, klippt ner lavendeln och beskurit äppelträdet samt gödslat det med en halv säck koblaja. Solen skiner och det är banne mig VÅR!

Häxan: Förstår att det känns tungt. Håller med Lotta, det är bara att stötta, peppa och tjata om hur viktiga kontrollerna är och påpeka att om man gör dem försent så kan det vara just - försent. *kramar om*

• nublu

Umbro: Gör man om bakstycket till en schweizerost och har dörrana öppna så blir det inte för varmt. Kan vara bra att veta...

• nublu

Hjorthan: Jag rekommenderar ett sabbatsår med tjänstledigt för studier. Vidgar perspektiven, ger kroppen vila och du får chansen att gå vidare. *säger den eviga studenten*

Eddan: Sjukt hur fort tiden går!

Pussar och kramar till alla som vill ha och behöver!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.