• Zofye

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

http://www.hemmapavargata.blogspot.com/
    Annica heter hon, tycker hennes sänggavel blev jättefin!
    dansdotter skrev 2008-06-25 21:47:01 följande:
    hejhej! Är det någon här som har gjort en sänggavel av en spegeldörr??? Skulle gärna vilja se en bild om det är någon som har det. =)
  • Zofye

Min sambo var på firmafest igårkväll (tur han har semester) och kom hem full som ett ägg och började prata inredning! Och hör och häpna så är han helt inne på att göra möblemanget vitt och lantligt romantiskt fint!
    Han tyckte absolut att vi kunde ha TV-bänk och vardagsrumsbord i denna stil (som han totalsågade för nån dag sedan)
    http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Emma/?p=1
    http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Mediamobler/Emma/?p=1

Haha, så säger han "du ska lyssna på mig nu då jag är lite full för i nyktert tillstånd är det ju liksom min plikt att vara lite matcho"

*asg*

Enda nackdelen är dock att vardagsrumsbordet kan bli aningens stort med den möblering vi tänkte oss med sofforna...
    Nån som har förslag och tips?
    Själv tycker jag blocket är en guldgruva, men i närheten av oss hade dom inte alls så mycket att hurra för. Och jag kör inte 10 mil för att köpa ett bord för 250kr om det nu inte är extremt speciellt... Nått sånt har jag inte hittat ännu dock.
  • Zofye

Ok
    Hemnes tycker ju jag är jättefin!
    Har faktiskt inte hört nått om Wilmaserien men det kan säkert stämma
    Känner inte någon som har den

• Zofye

*suck* jäkla FL, nu försvann hela mitt inlägg som jag nyss skrev 
    Nåja, bara börja på ett nytt

Tjenixen:
    Vilken söt liten soffa!!!! Helt underbar!

Idag har vi köpt nya soffor. Efter att igårkväll nästan bara velat kasta ut varandra pga av att vi inte kunde komma överens tog vi oss idag iväg till några möbelaffärer och provsatt och fastnade båda för dessa istället:
    http://www.em.com/index2005.asp?avd=sortiment&sub=kampanj&sida=sortiment_produkt&Modell=&ProductType=37473
    Så nu står den förpackad i vardagsrummet och min sambo är och kör den gamla soffan till Röda Korset! (såhär såg den ut: http://i263.photobucket.com/albums/ii144/LAV0LINA/DSC00075.jpg)Vi hade kunnat sälja den, men vi har ingenstans att förvara den tills vi fått den såld, dessutom tänkte vi inte ta så mkt betalt för den heller... Bättre att den går till välgörenhet då

• Zofye

Tänkte posta en bild på nya soffan:

Det finns några till i galleriet.
    Om ni funderar över vattensprutan på högtalaren så är denna placerad med flit så att katten inte ska hoppa upp och välta högtalaren, vilket har hänt ett par gånger...
    Tror vardagsrummet måste få en mer modern touch ändå, men jag är ändå rätt nöjd.
    TV-bänk och högtalare ska fortfarande bytas ut och projekton ska säljas.

• Zofye

Vi tänkte ju lite på fläckar och liknande då vi köpte soffan eftersom vi som hade tänkt försöka skaffa smått ganska snart... Vår har avtagbar klädesel (dock är det kemtävtt på dessa) men vi tänkte också köpa en extra klädsel i samma färg också.
    sen så är det nu absolut matförbud i soffan! Vi har ju barbordet som vi aldrig använder oss av och där har vi suttit och ätit middag nu de senaste dagarna om vi promt vill äta framför TV'n
    Men den lär nog bli prickig i sinom tid

• Zofye

Vi var ju också inne på skinn denna gång, men den extrema oenighet som rådde oss två emellan (mellan mig och min sambo alltså) gjorde att det fick bli en billigare i tyg. Den kommer nog absolut att behöva bytas ut senare då vi fått barn! Dock har vi ju inga på g ännu, men det kommer väl det också (hoppas jag iaf )
    Men det blir genast dubbelt så dyrt med skinn och man vill ju vara helt nöjd då man pungar ut 20-25 papp för en soffa...

C r e d o skrev 2008-06-30 14:29:46 följande:
    Ang. vit soffa och barn, jag har ju aldrig riktigt förstått den kombinationen. Tycker det ser så tråkigt ut när tyget ser fläckligt och smutsigt... Det är ju inte bara mat och vätskor som smutsar ner soffan, det räcker med blå/svarta jeans. Skulle abslout helst vilja ha en tygsoffa som Mio kom och bytte ut varannan månad men eftersom det inte går så fick det bli skinn igen och det är så fantastiskt tycker jag! Nu har vi tre barn under fem år så något matförbud i soffan skulle aldrig komma på tal här, det är så mysigt på fredagskvällarna att äta tacos framför teven tillsammans. Vi köpte en svart, matt skinn(läder)soffa på Mios mellandagsrea och det går att göra lantligt med kuddar och fårskinn etc. Min kompis har en Ektorp (vit) och ja, hmmm, vet inte om ordet skitig räcker till... (Trots tvättbar klädsel).Så tips från en trebarnsmor är alltså: skinn framför tyg, ska det vara tyg så välj en grå/beigeaktig ton och bäst av allt är ju de tyger som är ganska kraftiga och lite "spräckliga".
  • Zofye

Vi får satsa på mellandagsrean sen då när vi fått våra kladdmonster

C r e d o skrev 2008-07-01 00:07:46 följande:
    Jo, precis. Perfekt för er som inte har smutsiga småbarn. Och en skinnsoffa ska man handla på Mios mellandagsrea för 12 papp när den egentligen kostar 24 papp. Nu kostar den åter 24 så det känns som en bra affär. Som sagt, tygsoffa ja tack, men får nog vänta tills barnen är spillfria...
  • Zofye

Jag skulle nog måla dom vita och låta detaljerna vara kvar i trä. Det är ju fint med vitt, men det är även fint att ha nått som bryter av tycker jag...
    Åååh, svårt...!!!!

Bonanza skrev 2008-07-01 21:22:47 följande:
    Jag behöver lite tips angående två sängbord min morfar har gett mig. blandkatterochkorvar.blogg.se/2008/july/helvi...Ursäkta att jag bara hoppar in i tråden så här. Jag brukar tjuvläsa, men ni verkar vara ett så tight gäng att jag sällan skriver. Men nu behövde jag råd från experter...
  • Zofye

Clara:
    Jag håller nog med om sofforna, det är ju rätt mysigt. och sen så är det ju inte sååååå stor skillnad på er "soffa" och vår som kostade 10 papp!
    DSC01536.JPG
    Mysigt med många kuddar!
    Det kan nog bli trångt med massa kuddar i både Klippan och Lillberg... Du rymmer fler mysiga kuddar i den du har nu. Och vill du snygga till sidorna kan man kanske använda ett sänglakan med kant... vad heter dom... kuvertlakan??
    http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=29442

Sängkappor!

• Zofye

Vi har en 210 lång säng... Alltså madrasslängd, sambon är 198 lång och det är väldigt svårt att hitta en bra säng som vi båda vill ha!
    Just nu har vi det såhär:
    DSC01471.JPGDSC01474.JPG
    Jag skulle så gärna vilja ha en gavel vid fotändan också... det blir så mycket lättare att bädda för inget överkast täcker ju som det gör i kataloger...
    Kan man bygga till bara en fotända och sätta fast den på samma sätt som huvudgaveln tro? (huvudgaveln är hemmabygge)

• Zofye

Den vill jag såååå gärna ha!!!!!!
    Tror det blir ett inköp av den om jag inte hittar nått liknande i Paris då vi ska dit senare i sommar

Ankmor skrev 2008-07-02 20:54:54 följande:
     Denna också !
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.