Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

umbro skrev 2008-04-05 21:05:02 följande:
    Hejsan Läser ofta men skriver inte så mycket, håller på att måla lite möbler men vet inte vilken vitkulör jag ska använda vit eller antikvit.? Har liksom båda färgerna hemma. En byrå som jag målade förut använde jag antikvit det va fint. Väggarna är antikvita.Det jag ska måla är 2 sängar en köksoffa 4 köksstolar ett köksbord. Sen bokhylla och en annan byrå. m.mVarför har man så svårt att bestämma sig? Vilken kulör använder ni mest på era fina möbler som ni visar?
    Visst är det svårt och bestämma sig ibland Fundersam
    I början använde jag mig av antikvit färg men numera använder jag vit.
    Hatthyllan, som finns bild på i mitt galleri, är målad i vit färg...tycker det ser så rent och fräscht ut med vitt Glad
  • Tårtsmulan77

God morgon alla glada!!!

tjenixen: Vad bra att ni hittade det ni sökte på IKEA Glad men usch vad otäckt att tv:n började brinna...tur att sonen var hemma  och visste exakt vad han skulle göra...

musli skrev 2008-04-05 23:26:54 följande:
    Kolla prinsessan!!! Visst passar hon i ett romantiskt hem!?!!
    Visst gör hon det så söt som hon är Glad
    tjenixen skrev 2008-04-05 23:47:37 följande:
    musli: söööt prinsessa.tårtan: härligt med pelargoner. Jag har köpt 2 rosa söta men vill ha fler. Får bli en tur nästa vecka tror jag så jag kan fylla på pelargonlagret:)zandrisen: neeej inte magsjuka. Fy, hoppas ni andra klarar er och att maken bara får en lätt variant.shyme: välkommen in hit, dit vi vandrat nu:)ja, oj jag känner med igen furuperioden och en hel del lever kvar i vårt hus än, men det ska väck sakta men säkert. Får ta en bit i taget men bort ska eländet.nu ska jag sooooova. Godnatt på er
    Kan man få för många pelargoner Skrattande

Vad ska ni göra för skoj idag?
    För min del blir det till att fortsätta måla skostället och försöka få det klart någongång och så ska jag lägga sista handen på nyckelskåpet.
  • Tårtsmulan77

Pust!!! Vilken stressig arbetsdag...

mariaochlinus: Grattis till den lilla Glad
    Det kommer bli kanonsnyggt när du får måla om möblerna till vitt.

Gullfina och Hjorthan: Nu sköter ni om er riktigt ordentligt...annars blir det andra bullar av...FlörtSkrattandeKyss

• Tårtsmulan77

Regn regn regn...fy så tråkigt väder...

libero skrev 2008-04-08 08:37:47 följande:
    Godmorgon på er allihop!Stackars dig Hjorthan! Ta det lugnt nu vännen.Läste att du musli också varit dålig. Skönt att du mår bättre.Nublu!Den där keramiken låter härlig vad var det för märke? Något som kommer?Jag har också gott på sparlåga några dagar. Har haft så vansinnigt ont i magen och fryser så jag tror jag fryser ihjäl. I lörfdags låg jag som en zombi i sängen hela eftermiddagen och skrek av smärta. Känner mig bättre idag men jag vet inte vad det är. Här hemma händer det inte så mycket just nu. Hallen är på G det går sakta men säkert.  Nu vill jag snart börja vara ute och greja i trädgården men det är lite kallt.Gullfina tänker på dig också
    Det låter inte bra alls...jag hoppas du kryar på dig snart.

Puh76: Har du kommit på vad du ska bjuda på på lördag?
    Jag tycker det är jättesvårt och komma på vad som ska serveras när det vankas gäster.
  • Tårtsmulan77
    Hallå flickor!!!

Börjar med att skicka en STOR "krya på er" kram till alla som behöver det.

musli: Tog en titt in på Indiska idag och kollade på de vita muggarna som du tipsade om, de var söta men inte riktigt vad jag söker men tack snälla du för tipset Glad

zandrizen: Det finns lite bilder, i mitt galleri, på hur det ser ut för närvarande i vår nya lägenhet men det är långt ifrån klart här hemma. Vi har varken fått upp tavlor (jag håller på och spraymålar ramarna) eller annat småpyssel så det ser inte så där jätteombonat ut ännu.

Smarriga recept ni bjuder på...sitter här och dregglar för fullt Flört

Blev lite shopping idag...hittade en jättemysig vit korg från Sia som jag ska ha frukt i Glad
  • Tårtsmulan77
    libero skrev 2008-04-09 19:05:28 följande:
    Hjorthan Musli Geullfina och ni andra!Tack för att ni bryr er. Ni är för gulliga tjejer.Diagnosen jag fick var ju gallan givetvis. Proverna var inte så bra och när läkaren klämde på magen så ville jag helst gå därifrån.  Nu blir det remiss till ultraljud och sedan kirurgen för att se om det är något som måste opereras. Sedan fick jag suppar som jag ska ta om jag får fler anfall.Nu har jag satt mig själv på diet också. Hade redan gjort det för några veckor sedan för nu har jag fått nog av mina extrakilon. Något positivt är ju att jag måste hålla mig bort från fet mat nu.Nu ska jag ta upp mina barn från badet och se om jag kan trycka ner dem i sängen sedan ska jag inta soffläge. Mannen målar just i trappan.
    Men vad tråkigt men precis som Häxan Hedda säger...vilken tur att du gick och kollade upp vad som var fel...nu kommer du få hjälp och bli av med smärtan.
    Ta hand om dig och krya på dig.
  • Tårtsmulan77

Tittar in och skickar en STOR kram till alla som behöver ha en.
    Har haft en lite jobbig helg och har inte orkat vara här inne så mycket.
    Jag har även lagt ner min gamla blogg och startat upp en ny om någon är intresserad...
    Sköt om er och njut av söndagkvällen.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.