• libero

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hjorthan skrev 2008-04-14 21:03:37 följande:
    Du kan tro att jag har försökt beabeta gubben min, men det verkar inte riktigt nå fram. Vi startade ju tidigt, var bara 20 och 22 när vi fick Andreas, så Roger tycker nog att vi har haft småbarn i tillräckligt många år nu. Och visst, Andreas fyller 17 i år och Simon blir 14 år, och Cajsa blir 6, så visst har vi haft barn i huset i många år nu. Men precis som du skriver så går inte riktigt bebissuget bort. Jag tycker att jag fortfarande har mycket att ge, och jag känner mig absolut inte gammal, trots att jag fyller 37 i höst (lastgammal om du frågar den äldste sonen ). Men vi får väl se..........
    Cajsa skulle säkert vilja ha ett litet syskon eller?
    Jag förstår både dig och Roger också. Visst blir man mycket friare när barnen har börjat växa upp lite. Men jag förstår verkligen din längtan. Du var ju jätteung när du fick dina killar.
    Upp till 40 tycker jag det är helt okej att bli gravid.

Jag har nosat på en liten plutt idag och visst blev jag sugen också.Glad
    I nästa sekund så känner jag mig så nöjd med våra 3.
  • libero

Jag märker ju faktiskt en rätt så stor skillnad mellan mina föräldrar och Daniels.

Mina var 22 och 24 år när de fick mig. Daniels föräldrar är ca 10 år äldre en mina och snart 70 nu. Han har ju äldre syskon så de var inte så jättegamla ändå när de fick honom.

• libero
    musli skrev 2008-04-17 09:38:04 följande:
    Gulle dig! *kraaaam*Som det ser ut just nu så om jag inte får ett kanon-jobb (t.ex. det jag sökt) så hamnar vi nog i närheten av Eksjö om kanske 2 år om maken får ett erbjudande som han väntar på och då blir vi där i kanske 5 år...
    Välkomna hit!!!!

Hoppas bara in och ger dig en stor KKKKRRRAAAAMMM det kändes som du behövde den.

Hjorthan!
    Igår var det första gången som jag inte blev sugen när jag såg på barnmorskorna. Tyckte det var lite lebbigt med moderkakan som inte ville släppa.
  • libero

Tårtsmulan!
    Skickar en stor kram till dig vännen.

Och en stor grattiskram till dig Hedda om du vågar ta emot den.

Själv vaknade jag kl 5 idag av att jag hade fått världens magsjuka så jag ligger nerbäddad i sängen med datorn på  magen och försöker orka ha ögonen öppna. Typsikt jag skulle ju hinna så mycket idag blääää!

• libero

Nu är det vår tralalella!!!!!!

helt otroligt vi har faktiskt 17 grader idag. Jag har orkat sitta ute en liten stund och njutit.
    hade nästan 40 graders feber igår kväll men nu känner jag mig mycket piggare. Däremot har Lisa fått det så nu ligger hon i eländet. Får se om de andra också åker dit snart.

Tack ni som bryr er.

Mettan det låter så härligt med husvagnen.  Tänk att det snart är sommar.

Tårtsmulan!
    hur går det med din pappa? Är han bättre?

Lillsyrran!
    Väldigt fina vårbilder.

När jag läser om er uppe i Norr så känner jag ingen längtan uppåt just nu. Men i julas skulle jag kunna packa och flytta dit.

Idag har jag plöjt igenom alla nätbutiker tror jag. Jag har letat efter melaminmuggar enfärgade hur länge som helst och nu äntligen har jag hittat det jag sökt.Glad
    Att det kunde vara så svårt. Köpte melaminservisen på Rusta till husvagnen och eftersom den är lså mönstrad så ville jag ha enfärgade muggar till. Den är förresten jättefin tycker jag och himla bra pris också. Jag har även köpt de stolsdynorna på Rusta med en massa blommor på. hade sånt flyt i fredags för det fanns bara 5 kvar och det var precis vad jag skulle ha.

• libero

Tårtsmulan!
    vad skönt att höra att din pappa mår bättre efter omständigheterna.
    Min svärfar gick igenom precis samma sak för ca 1 år sedan så jag förstår din oro.
    Det var några fruktansvärt jobbiga dagar att gå igenom. Han mår nu hur bra som helst och har inte haft några känningar på jättelänge.

• libero

Någon av er som har sprungit på nyckelpigehuset här? satt igår och var på vippen att beställa det men nu kommer jag ju givetvis inte ihåg från vilken nätbutik det var?

Tala om att vara snurrig

• libero

Vilka fina bilder ni lägger ut idag då. Värst vad ni sliter allihop. Nu är det vår här så nu är det mest utearbete som gäller för min del.

Idag har vi varit iväg en sväng med familjen. Hamnade i en nyöppnad inredningsbutik/café utanför Boxholm så mysigt  och mycket fint att titta på. Kan verkligen rekomendera er en tur dit om ni har vägarna förbi.

Det blev en kasse inhandlat med spegel, duktyngder, ljuslyktor emaljmuggar mm.

• libero

Godmorgon på er!
    Puh!
    Är det inte pollenallergi tror du?

lalola!
    Hjorthan har målat ett indobord om jag inte är helt fel ute.

Hjorthan gratta lilla Cajsa från mig. Hoppas att ni hade ett mysigt kalas igår.

Idag blir det utearbete här hos oss. Vädret verkar vara med oss idag.
    Oh vad jag njuter av våren iår. Det är ju så vackert och så underbart.

Ha en skön söndag allihopa.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.