Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

musli skrev 2008-04-10 21:22:48 följande:
    Hej gumsan!Här är det ganska mycket bättre faktiskt! Liiite öm naturligtvis i mina 4 hål, men jag provåt chips igår och inte en enda känning i magen så jag är såååå glad! Men äpplena (de gröööna goooda) ger jag mig inte på än på ett tag!!! Ska iaf göra äppelpaj imorgon med dottern och på lördag bjuder vi hit farmor och hennes gubbe på middag och efterrätt.Svågern ligger kvar på sjukhuset, nu på psyk med djuuup depression... Tänker inte gå in på vad som hänt någe mera, men jag har talat med maken och OM svågern lovar att skärpa till sig och ta tag i sitt liv efter det här så är han välkommen att bo här tills han är på benen igen. Vi lämnar ingen hängade, vare sig släkt eller vänner. Fast då ska han ju ha klart för sig att det inte är något vilohem det här! Älskar er alla för att ni bryr er om mig!!! *kramar utdelas till alla i tråden*
    SKönt att din svåger är under vård när han mår så dåligt.
    Och en stor kram tillbaka!
  • Hjorthan

"God morgon, god morgon. Hör fåglar sjunga glatt: God morgon, god morgon, i kör!"

Ser ni, jag försöker peppa mig själv och tänka positivt! Det går väl sådär. Men nu är det i alla fall fredag, och det kan man ju glädja sig över. Ska försöka ta tag i lite städning idag, för inte tar dammråttorna semester när jag har ont inte.

Vad har ni andra för planer?

• Hjorthan

Zandrisen - Jag ser dig framför mig, sprattlande med benen!

Du har en hektisk helg framför dig, hoppas allt går bra och att ni får en trevlig samvaro med mostrar och ungar.

Nublu - du verkar ha din beskärda del att göra idag också. 200 telefonsamtal tar ju hela dagen!

• Hjorthan

Libero -  hur mår du idag?

Låter som om du har en bra dag framför dig. Härligt med ledig fredag! 

Men jag kan tyvärr inte följa ditt råd, här är det vindstilla, så det blir nog tyvärr till att dammsuga upp de otäcka råttorna.  

• Hjorthan
    libero skrev 2008-04-11 08:36:30 följande:
    Hjorthan!Tack för att du frågar. Jag mår ganska så bra. Men jag håller sträng diet just nu. Det behövs kan jag lova.Hur går det förresten med din bantning? Ni var ju så duktiga ett tag.Jag städade ju hela dagen igår och det är så skönt att slippa det på fredagen. Dammsugaren åker fram en sväng idag ändå.
    Vad skönt att höra att du mår bättre!
    Jodå, det går bra med viktminskningen här. Jag har gått ner 9 kg hittills, men har stått still nu i snart en månad. Jag slarvar inte med maten, men motionen har legat nere helt. Har börjat promenera igen sedan några dagar, så nu hoppas jag att kilona fortsätter trilla av.
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-04-11 08:58:31 följande:
    Åh, jag är inte alltid så bra. Men mitt hjärta kan jag inte förneka, det vill hjälpa och då hjälper jag där jag kan, sen spelar det inte så stor roll vem som blir hjälpt! *kram*Nu har jag gjort vuxen-tofflor också, vet inte var man annonserar vettigast nånstans, hemmagjort.se verkar vara så stillastående typ... Nån som har någon bra idé? Har själv ett par som jag "fluffar" runt i här hemma, fast mina är helt off-white. Myyysigt! Ni kan kika på dem under Virkat ---- i mitt bildgalleri! Den ena är klar-blå med lime/ljus-grön kant och den andra är brun med turkos/ljus-blå kant! Puss och kräm till alla idag!!! NU tittar solen fram!!! Tror ni våren kommer idag???Vi får nog ut och kolla... *kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam*
    Jooodåå, du är visst det precis så bra, större hjärta får man leta efter!!!!!

Och det var rysligt söta hemmatofflor! Ser varma och gosiga ut.

Och sen kan jag avslöja att våren redan är här! I alla fall här nere hos mig.
    Nej, nu ska jag ta mig en match mot en gäng ludna dammråttor!
  • Hjorthan
    therre skrev 2008-04-11 12:05:24 följande:
    Hej!Vi har varit och sett på en lgh idag. Vi vet fortfarande inte, utna ska bestämma oss i helgen. Så jag inreder och planerar för fullt!

Åh vad spännande!

• Hjorthan
    Kaktus76 skrev 2008-04-11 16:25:34 följande:
    God em på er alla!!!Länge sen jag gav mig till känna här,men läser VARJE dagKänner mig så trött pga graviditeten så jag har inte så mycket energi till att skriva,men det blir nog snart bättre.Har en fråga till dig HJORTHAN: Receptet du gav på Kebabpajen,förgräddar du skalet eller räcker det med att grädda skalet i dom 15 min som stod i receptet??Ha en trevlig helg på er!!
    Jag gjorde kebabpajen själv nu i kväll, och precis som vanligt så förgräddade jag inte. Pajskalet blir kanongott av de 15 minuterna i ugnen.
  • Hjorthan
    Schnuckums skrev 2008-04-11 23:19:20 följande:
    Hej springer in här snabbt och skriver att ni som inte sett det så har jag tävling i min blogg.Hoppas att allt är bra med er. Här är det fullt ös med bebis och valp!!!!Nu ska jag hämta min make ute i hot tuben så vi kommer iväg till restaurangen. Det är hans födelsedag i dag.Kram på er.www.morsefarm.blogspot.com
    Mmmm, vad mysigt ni måste ha haft det i går kväll! Trip måste ha varit superförtjust över en date med sin älsklingskvinna. 
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.