Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

God morgon förresten!

Här är det regn, regn och åter regn som faller! Grått och trist! Så vi har bestämt oss för en utflykt neråt Österlen idag med mina föräldrar.

Ska till Bo Ohlssons i Tomelilla. Ni skåningar vet vilken affär det är! Ja, och Gullfina förstås som ju bott i de krokarna av Skåne. Sen blir det kanske lunch på Ingelska kalkon eller stekt sill nere i hamnen i Kivik. Vi får se om vi råkar på någon loppisskylt på vägen också. Österlen brukar ju krylla av loppisar på helgerna.

Vad har ni andra för planer idag?

Önskar er alla en härlig lördag! Massa kramar!!!!

• Hjorthan
    Puh76 skrev 2008-04-12 07:32:03 följande:
    Hjortan: Godmorgon!!Låter som en härlig dag tycker jag. Själv ska jag handla och städa inför middan ikväll.Blev sugen på en Österlenrunda..får höra med gubben om vi inte kan ta det nästa helg!!
    Österlen är underbart! Fast jag önskar att vädret hade varit bättre idag.
  • Hjorthan
    tvillingarna svensson skrev 2008-04-12 10:30:43 följande:
    Hej! Tror ni att det skulle passa med en röd orientalisk matta i vardagsrummet? Det mesta i vardagsrummet är vitt.. Ha en bra dag i snöslasket
    Rött är varmt och ombonat, och det är jättefint till vitt!
  • Hjorthan

God kväll förresten!
    Hoppas ni alla haft en härlig lördag. Det har jag haft! Som vanligt blev det lite inköp på Bo Ohlsson, dock ingen inredning denna gång. Hittade två stycken fina tunikor i härligt tunt sommartyg! Och några linnen. Och ett par sommarskor! Så nöjd och glad!

Sen blev det lunch på Ingelsta kalkon. Mumsig grekisk sallad försvenskad med härligt god kalkon till. Och efter lunchen gick färden vidare till Kiviks musteri för inhandling av cider, juicer, krämer, m m. Och sen den långa färden hemåt genom det underbara skånska landskapet som kan ta andan ifrån en (är jag patriotisk tycker ni! ).

Fast nu är jag trött och har hiskeligt ont i nacken! Fast det får det vara värt!

Nu ska jag fortsätta mumsa popcorn och kolla in Körslaget, trots att Landskronakören är utröstad!

• Hjorthan

Jag målar nästan alltid med pensel. Gillar penseldragen.

Och du, du är inte knäpp alls. Du skulle veta vilka frågor jag ställer mig själv när jag håller på här hemma med alla mina projekt!

• Hjorthan

God morgon i tråden!

Visst blir man lite lycklig när man väcks av en strålande sol!
    Med tanke på allt regn som kom här nere hos oss natten mellan fredag och lördag så behövs det verkligen sol idag.

Vad har ni alla för planer för dagen? Själv ska jag och maken köra till skogen om en timme. Det blir milen idag (pust......förra veckan blev det bara 5 km, men idag är R väldigt bestämd om att det ska bli två varv på slingan, så det är bara till att hänga på). Sen blir det hem i väldig fart, Roger ska hinna med att hjälpa en granne med trådlös internetuppkoppling, packa inför en mässa i Schweiz där han ska rigga all datautrustning, hämta en kollega och sen ner till Kastrup för flyg till Genève vid 17-tiden.
    Så hans dag lär springa iväg.

Själv tänker jag njuta av det underbara vädret. Ja, jag lär ju hjälpa gubben med packningen, men sen ska jag ut i trädgården och krafsa lite. Och sen får jag väl mentalt börja förbereda mig på att gå tillbaka till jobbet i morgon efter en hel veckas sjukskrivning. Inte det lättaste alltid, speciellt inte när man fortfarande har lika ont.

Men, men, det är i morgon det. Nu ska det njutas av en alldeles strålande vacker söndag!

• Hjorthan
    Häxan Hedda skrev 2008-04-13 11:44:57 följande:
    Hejsan pärlorna Nu har jag jobbat och varit hemma sedan igårkväll. Tog det lugnt och tittade på körslaget m familjen.Hjorthan,det låter verkligen inte som någon bra start för att gå tillbaka jobbet Hoppas att du säger stopp om du känner att det inte funkar längre. *kram*Umbro,vilket skåp! Det var verkligen heeeelt underbart!! Jag vill ha en likanande skänk med såna rundade kanter men de är så höga att vi då måste höja tv´n. Och deet är inte något som man säger till någon som inte vill ha en skänk alls Okej om man kan fixa det själv,typ "snääälla kan du vara jättesnäll och hämta så fixar jag resten" och inte " jamen då hämtar vi det där och så målar jag och oj då hoppsan vi  måste visst ta ner tv´n från väggen och flytta upp fästet 5 cm " *blinkar oskyldigt* Hoppas att ni alla får en underbar dag, själv så ska jag försöka måla klart allt jag grundmålat . *lägger en  halsduk av ihopvirkade kryapådigvarräddomdigkramar till hjorthans onda nacke**Till er andra lägger jag en kramhög i en fin gammal tvättkorg,varsågoda*
    Åh kära gulliga häxan! Jag tackar och tar emot dina härliga ihopvirkade halsdukskramar och hoppas att dom hjälper!
  • Hjorthan
    zandrisen skrev 2008-04-13 13:50:44 följande:
    Hej tjejer!Ni kommer inte att tro mig, men inatt drömde jag om er allihop Vi satt och fikade i mitt färdiga kök och pratade om hur lång tid det tagit, hahahaha... Nej, vi är inte klara ännu, och i helgen har vi haft fullt upp med firande av 50-åring (makens moster) så det har inte blitt mycke gjort på den fronten.Nu ska jag kolla körslaget från igår, spelade in den då maekn i vanlig ordning dissar allt som är lite för svenssonaktigt  Han är en riktig snobb när det gäller tv! Kraaamar till alla!
    Det låter som om vi hade det väldigt trevligt i natt i ditt kök! Det får vi göra om.
  • Hjorthan

Hedda - vad jobbigt för din pappa, och för dig! Förstår att du vill vara där och stötta honom. Förstår så väl att han är rent ut sagt skiträdd för att genomgå ytterligare undersökningar, även om det är jätteviktigt att han går på dom. Det är inte lätt att råda andra, och definitivt inte när det gäller hälsan. Du får fortsätta att stötta och visa honom hur mycket han betyder för dig, och hur viktigt det är för dig att han går till doktorn.

Massa kramar till dig!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.