• nublu

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Shabby: Mer eller mindre. Gullfina är väl den som kommit längst av oss. Själv är jag lite ambivalent i stilen.

Välkommen förresten!

• nublu

Gullfina: Den följde med på köpet. Hade tänkt spara den till hösten och kört röda kuddar till men skatskrället ville annat. *hrmpf*

Men du kan väl inte påstå att mina nya mattor är shabby väl?
    Fast ganska lantligt är det ju, det måste jag medge.

• nublu

Libero: Jag var på loppisen igår och knödde. Gud vad mycket folk!
    Jag gjorde inga fynd men Gustav köpte ett pussel för 10 spänn.

Gullfina: Jag brukar kalla min inredning för shabby chic noveau. Den känns lite nyskapande jämfört med all blommig kretong i pastellnyanser.

Idag ska jag fortsätta med jordgubbslandet, göra en rulltårta , plantera lite i krukor och hälsa på mina föräldrar (därav kakbaket).

• nublu

Lotta: Grattis på namnsdagen! Carina och Carita har haft namnsdag flera dagar i rad här på FL. Vet inte vad de sysslar med!

• nublu

Hej allihop! Jag fastnade framför TV:n igår. Tittade på "Dream Houses" på Discovery Travel&Living. Det var ett par som renoverade ett gammalt vattenverk och byggde om till bostadshus. Vardagsrummet var på 400 kvm och de hade gjort om en Mini Cooper till skrivbord bl a. Jättehäftigt!

• nublu

Häxan: Apropå ditt mail: Kommer till hösten. Får inte plats just nu.

• nublu

Mäh, är jättetrött efter att ha sovit på sjukhuset i natt med Gustav. Han råkade få i sig en godisbit med jordnöt i igår (lång historia om hur den slank ner i brorsans påse, orkar inte dra det nu) så det blev en tur med ambulansen till sjukhuset och övernattning. Nu går ögonen i kors.

• nublu

Tårtsmulan: Han är piggare än mig iaf. Vi fick stanna kvar mest för att vi bor 5 mil från sjukhuset och vi skulle få åkt hem vid 2-tiden i natt när den egentliga observationstiden var slut. Men de tyckte på sjukhuset att det var lite väl elakt att köra ut oss mitt i natten så vi fick sova över.

• nublu

Tack flickor! Nu ska jag gå och nanna kudden, det blir en hård dag i morgon. Träff med tjejgänget och vi ska förbereda vår muntliga presentation om Estland. På engelska... How exiting! *not*

Kramar till er alla, festprissar och hormonmonster!

• nublu

Hejsan tjejer! Vår semester börjar samtidigt som Eddans om det inte blir ändrade planer. Jag var på intervju på Adecco igår och ska ev konsulta åt dem i juni och juli. Förhoppningsvis kommer jag ändå iväg på semestern.

Hjorthan: Kolmården? Vad bra, då stannar ni här och käkar middag på hemvägen! Och så tar vi en utflykt och hälsar på Libero också.

Idag skiner solen iaf. Hoppas att det varar hela dagen! Om jag inte måste åka in till Linköping idag för intervju nr 2 så ska jag fortsätta med städandet här hemma. *pust*

Hoppas att ni får en skön och solig dag!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.