• nublu

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Jag håller på att självdö. Ska på intervju nr 2 i morgon och är skitnervös för att uttrycka det milt.

Är i totalt upplösningstillstånd och klarar inte ens av att plocka ur diskmaskinen! *gah*

• nublu

Tack tjejer! Er kan man lita på! och kram!

• nublu

*hrmpf* Skoja ni bara! Jag är inte van vid att klä upp mig och prata inköp och logistik med proffs och DET gör mig nervös.

Igår var jag svartklädd från topp till tå nästan, panikhandlade på Lindex innan och klädde om inne på damtoan på kinarestaurangen där jag käkade lunch.

Maken höjde på ena ögonbrynet när jag kom hem och frågade om jag börjat spela golf när han såg min rutiga pullover.

• nublu

Hjorthan: Alldeles riktigt! Jag regerar och sopar banan! *muhahaha* Skämt åsido, det fixar sig alltid!

• nublu

killotjejmamma: Alternativet är att köpa originalet från Westergaard & Kovacs om du har ett par tusenlappar liggandes till ingen nytta.

• nublu

Maran: Hyllor grundmåla med färgen som ska synas under och måla över med vitt. Sandpappra eller dra med en bordskniv där det ska se slitet ut.

Köksluckor: Lämna in för lackering hos firma eller måla själv med en liten roller. Fråga i färgaffären.

Spiskåpa går att bygga själv eller specialbeställa av en plåtslagare. Eller googla på "spiskåpa" får du se.

Välkommen till tråden!

• nublu

Gullfina: Jag hittade massor av fina hus på hemnet idag. Fast du klanske inte vill bli smålänning?

• nublu

Gullfina: Du får väl speja på Hemnet.

• nublu

Musli: Vad härligt det låter! Funkar det bra att jobba?

• nublu

musli: Skönt att höra att det går bra. Kan vara tufft att börja jobba igen när man varit borta länge.

Har mailat dig om p-patrasket. *skitsur på dom*

• nublu

Lillsyrran: Kolla på biblioteket, de kan ha sådana kort.

• nublu

Grattis Kaktus till en liten Alma!

Grattis till alla andra födelsedagsbarn också!

Här fortsätter städandet och tvättandet *pust*, idag röjer vi i lekrummet!

• nublu

Sabla FL! Lotta: Jag försöker få maken att inse att det bara behövs liiiite piffing för att det ska bli beboeligt. Piffing betyder i det här fallet att borra ny brunn, fixa avlopp och dra in vatten och avlopp, byta ut elen och köket plus bygga ett hus till för tvättstuga, bad/bastu och butik. Det fixar han plättlätt medan jag målar huset vitt inuti och planterar en gammaldags rosenträdgård.

• nublu

Jag älskar våra Ektorp!

Kramar om alla godingar härinne! Idag ska jag på bloggträffen i Stockholm så jag måste nog susa vidare nu.

• nublu

Jag är less på min vita Ektorp-klädsel. Den svartblommiga höll sig fräsch mkt längre. Till vintern får det bli en marinblå, passar bra till mina rödrandiga hissgardiner.

• nublu

Clara: Jag köpte ett Hemnes klädskåp på Ikea där jag klämt in alla ytterkläder i den stora skåpsdelen. I den lilla delen har jag lagt plast som Ikea säljer till sina utdragbara kökslådor på hyllplanen och ställt in alla skor utom varsitt par som får stå framme. Sedan har jag en vit Leksvik krokbräda till våra jackor (en per skalle i familjen) samt ett par gamla krokar som hyser barnens jackor och skolväskor.

Ska du ha draperi så ta till ordentligt med tyg så det inte ser stramt och snålt ut. Kolla på Hemtex om de har några öljettgardiner på rea som kan passa.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.